روایت دادستان زاهدان از اجرای دو حکم قصاص

آرمان امروز: دادستان زاهدان مرکز سيستان و بلوچستان گفت: الياس رئيسي و ايوب ريگي به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بودند که صلح ياران و اعضاي شوراي حل اختلاف استان تلاش بسياري براي اخذ رضايت از اولياي دم انجام دادند اما اولياي دم بر اجراي حکم اصرار داشتند و در نهايت حکم قصاص اين افراد اجرا شد.
 مهدي شمس آبادي افزود: الياس رئيسي به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود که صلح ياران و اعضاي شوراي حل اختلاف استان تلاش بسياري براي اخذ رضايت از اولياي دم انجام دادند اما اولياي دم بر اجراي حکم اصرار داشتند و در نهايت حکم قصاص اين فرد سوم ديماه اجرا شد. وي بيان کرد: الياس رئيسي در تاريخ 21 ارديبهشت ماه سال 1399 فردي را به دليل اختلافات خانوادگي به قتل رسانده بود.
با بررسي پرونده و شواهد و قرائن موجود و همچنين اقارير متهم و شاهدان در دادگاه متهم به قصاص محکوم شد و در نهايت اين حکم اجرا شد. وي همچنين در مورد پرونده ايوب ريگي اظهار کرد: اين متهم به دليل اختلافات شخصي فردي را با سلاح جنگي به قتل رسانده و در دادگاه به قصاص محکوم شد. با وجود تلاش اعضاي شوراي حل اختلاف براي گرفتن رضايت، اولياي دم حاضر به رضايت نشدند و حکم اين فرد نيز روز سوم ديماه اجرا شد.