همه در انتظار عذرخواهی و مجازات

آرمان امروز:‌ باز هم فوت کودکي ديگر و جنجال رسانه‌اي و هزار ابهام. در شرايطي که فرمانده نيروي انتظامي خبر کشته‌شدن دختر اهل بستک هرمزگان با شليک ماموران پليس را تاييد کرد، دستور ويژه‌اي براي رسيدگي به کشته شدن او صادر کرده است. آن‌طور که بسياري از رسانه‌هاي داخلي گزارش داده‌اند، «سهي اعتباري»، 12 ساله اهل خلوص بستک در جريان تيراندازي جاده‌اي پليس، يکشنبه شب در غرب هرمزگان فوت کرد. اين اتفاق در يکي از جاده هاي بين شهري در غرب استان هرمزگان روي داد.
نيروي انتظامي و خانواده اين نوجوان هر دو درباره جزئيات حادثه ادعاهايي را مطرح مي کنند. نيروي انتظامي مي گويد ماموران در ايست بازرسي در جاده، به خودرو مشکوک شدند و بعد از دستور ايست،‌ به سمت آن شليک کردند. روايت سرهنگ مهرداد مشوق، جانشين انتظامي هرمزگان اينگونه است: «در ساعت 16:30 دقيقه روز (4 دي ماه) مأموران انتظامي پاسگاه جناح از توابع شهرستان بستک با اقدامات اطلاعاتي از حمل و جابجايي يک محموله مواد مخدر توسط يکدستگاه خودرو پژو پارس مطلع و پس از بررسي صحت موضوع بلافاصله با حضور در مسير تردد قاچاقچيان طرح مهار اجرا کردند. راننده بدون توجه به دستور پليس و علائم هشدار دهنده و بازدارنده با افزايش سرعت اقدام به فرار کرد. پس از طي مسافت طولاني توقف خودرو ميسر نگرديده که مأموران به‌ناچار و با رعايت قانون بکارگيري سلاح اقدام به تير اندازي هوايي و سپس لاستيک خودرو کردند که راننده با وجود پنجري خودرو همچنان با سرعت سرسام آور به مسير خود ادامه داد که پس از طي مسافتي با توجه با پنچري، اين خودرو متواري متوقف گرديد. متأسفانه يکي از سرنشينان خودرو مورد اصابت تير قرار گرفته که با همکاري مأموران و عوامل امدادي به بيمارستان انتقال گرديد.»
همچنين به گزارش فارس، عبدالرحمن اعتباري پدر مرحومه سهي اعتباري ظهر دوشنبه گفته است: «اتفاقي که براي دخترم افتاده هيچ ربطي به اغتشاشات و ناآرامي‌هاي در شهرستان ندارد و از مراجع قانوني مي‌خواهم که پيگيري اين موضوع را انجام‌دهند.»
بستک عزادار است


اما روايت نماينده مردم غرب هرمزگان، چيز ديگري است و احمد جباري اعلام کرد: «دستگاه‌هاي مسئول موظفند تا ابعاد قضيه را روشن و با هر کسي در هر جايگاهي که اين قصور را انجام داده، برخورد قاطع کنند و از مردم دادخواهي و عذرخواهي شود.»
وي خواستار روشن شدن دقيق ابعاد اين رخداد و اعلام نتايج آن به مردم شد و تأکيد کرد: «بستک عزادار دختر 12 ساله معصومي است که متأسفانه جان خود را در اين حادثه از دست داده و بايد همه در قبال جان تک تک عناصر جامعه، خود را مسؤول بدانيم و فرهنگ عذرخواهي و پاسخگو بودن در همه دستگاهها جريان داشته باشد و اين که تقصير را گردن مردم بياندازيم و خود را مبرا از ايراد و اشکال بدانيم، درست نيست.
در اين شرايط شوراي هماهنگي تشکل‌هاي صنفي فرهنگيان ايران منابع موثقي تاييد کرده‌اند که يکشنبه شب، در جريان «تيراندازي بي‌ضابطه ماموران نيروي انتظامي» به خانواده‌اي در يک خودرو در جاده لامرد بستک «سها اعتمادي دختر دانش‌آموز 12 ساله» کشته شده است.