آماده‌باش ۹ استان‌ در پی هشدار هواشناسی

رئيس سازمان امدادونجات جمعيت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران اين سازمان براي مقابله با حوادث احتمالي ناشي از وزش شديد باد، بارش برف و باران در 9 استان کشور خبر داد.
 مهدي وليپور با اشاره به هشدار سازمان هواشناسي در مورد بارش برف و باران و وزش شديد باد در برخي از استان‌هاي کشور گفـت: بر اين اساس از عصر روز چهارشنبه تا پنجشنبه پيش‌رو شاهد بارش شديد باران و وزش شديد باد در استان‌هاي خوزستان، کهگيلويه و بويراحمد، ايلام، فارس و بوشهر خواهيم بود.
همچنين بارش شديد برف و وقوع کولاک نيز در همين مدت در استان‌هاي چهارمحال و بختياري، کهگيلويه و بويراحمد، کرمانشاه،جنوب شرق لرستان و غرب و جنوب اصفهان پيش‌بيني شده است.
وي از آماده‌باش امدادگران سازمان امدادونجات جمعيت هلال احمر در اين استان‌ها خبر داد و گفت:‌ براساس تمهيدات اتخاذ شده از امدادگران خود خواستيم تا آمادگي امدادرساني در حوادث مرتبط با مداخلات جوي در اين استان‌ها را داشته باشند.


رئيس سازمان امدادونجات جمعيت هلال احمر همچنين از ساکنان اين مناطق و همچنين مسافران حاضر در اين استان‌ها نيز خواست که در اين ايام از تردد غيرضرور به خصوص در سطح جاده‌ها و مسيرهاي کوهستاني پرهيزکنند.
عدم صعود به ارتفاعات و استقرار در مجاورت اجسام در حال سقوط و سازه‌هاي ناپايدار و همچنين دوري از مسيل‌ها از ديگر توصيه‌هاي امدادونجات به مردم است.
رانندگان هم حتما هنگام عبور از گردنه‌هاي برفگير زنجير چرخ به همراه داشته و ضمن پرهيز از رانندگي با سرعت غيرمجاز از سبقت غيرمجاز نيز پرهيزکنند.