عبور از مرزهای دانش نباید فراموش شود

آرمان امروز: رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا بر اين مساله که پيشرفت علمي و عبور از مرزهاي دانش نبايد فراموش شود، تاکيدکردند.
حضرت آيت الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي روز گذشته (دوشنبه) در ديدار اعضاي شوراي مرکزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا، انجمن‌هاي اسلامي را يکي از ثروت‌هاي جمهوري اسلامي و داراي مأموريت‌هايي منحصر بفرد خواندند و تأکيد کردند: استمرار ثبات قدم، اثرگذاري بر محيط پيراموني و تبيين حرف نوي جمهوري اسلامي از کارهاي لازم انجمن‌هاي اسلامي‌است.
ايشان در اين ديدار با گراميداشت ياد مرحوم حجت‌الاسلام دکتر اژه‌اي از بنيانگذاران اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا، فعاليت جوانان دانشجو و برخوردار از نگاههاي نو و تحولي را مغتنم دانستند و افزودند: انجمن‌هاي اسلامي با دو هدف تقويت پايه‌هاي فکري و اعتقادي خود اعضاء و همچنين اثرگذاري بر محيط پيراموني شکل گرفت اما انجمن‌هاي اسلامي در خارج از کشور يک مأموريت ديگر نيز دارند که معرفي تفکر بنيادي و مرکزي جمهوري اسلامي است.
ايشان تبيين اصول جمهوري اسلامي از جمله پيوند و ارتباط جمهوريت و اسلاميت را کليدي برشمردند و گفتند: حرف نوي جمهوري اسلامي همين است که در تشکيل يک حکومت، علاوه بر اثرگذاري مردم، اصول ديني و ايماني نيز اثرگذار است.


رهبر انقلاب، به روز رساني انجمن‌هاي اسلامي با حفظ اصول و مباني را الزام ديگري براي شرايط امروز دانستند و خاطرنشان کردند: برخي اصول و مفاهيم ثابت و ماندگار هستند همچون اصل عدالت که از هزاران سال قبل وجود داشته و کهنه نمي‌شود اما در شکل اجراي عدالت امکان تغيير و نوآوري وجود دارد.
ايشان مسئله علم و پيشرفت علمي را گفتمان رايج کشور در سالهاي اخير خواندند و با تقدير از برگزاري گردهمايي علمي در همايش کنوني انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا گفتند: مسئله پيشرفت علمي و عبور از مرزهاي دانش نبايد فراموش، و اينگونه تصور شود که توجه به جنبه هاي ديني و انقلابي موجب غفلت از پيشرفت‌هاي علمي است. در ابتداي اين ديدار، حجت‌الاسلام واعظي نماينده مقام معظم رهبري در انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان در اروپا نيز گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين انجمن‌ها بيان کرد.