آمریکا باید حمایت حداکثری از معترضان را به فشار حداکثری علیه ایران تغییر دهد

آرمان امروز: نشنال اينترست نوشت: آمريکا بايد سياست حمايت حداکثري از معترضان را به سياست فشار حداکثري عليه ايران بيفزايد.
وبگاه آمريکايي نشنال اينترست در مقاله‌اي، غفلت دولت بايدن از ايران را بسيار خطرناک دانسته و از دولت بايدن خواسته تا در سال 2023، سياست «حمايت حداکثري» از اعتراضات داخلي در ايران را با سياست «فشار حداکثري» ترکيب کند. در اين مقاله خطاب به دولت بايدن آمده است: غفلت دولت بايدن از تهديدات ناشي از ايران و اقدام نکردن دولت واشنگتن در برابر اين تهديدات، عواقبي در پي خواهد داشت. وسوسه تهران براي دستيابي به سلاح‌هاي هسته اي با توجه به ناامني رژيم در داخل در حال افزايش است.
ايران روز به روز در حال انباشت اورانيوم با غناي بالا و تقويت قابليت‌هاي کاهش نقطه گريز هسته اي خود در زيرزمين است. ايران به طور نظام‌مند، نظارت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي، ناظر هسته‌اي سازمان ملل را محدود کرده است.
استقلال نسبي روسيه براي حمله به همسايگانش به توضيح اينکه چرا ايران ممکن است اکنون به دنبال سلاح هسته‌اي باشد کمک مي کند: غرب از مداخله بيش از حد در اوکراين به دليل ترس از استفاده مسکو از بمب اتمي خودداري مي کند. با اين حال، يک ايران مجهز به سلاح هسته‌اي، شرايط خاورميانه را تغيير مي‌دهد و پوششي براي جمهوري اسلامي براي پيشبرد حملات متعارف عليه دشمنان منطقه‌اي‌اش و پيگيري تلاش‌هاي خود براي هژموني منطقه‌اي فراهم مي‌کند و در عين حال قدرت آن را استحکام مي بخشد.


 واشنگتن بايد سياست «حمايت حداکثري» از معترضان ايران را با همراه کردن تحريم‌هاي اقتصادي هدفمند ومجازات‌هايي عليه مقامات رژيم ترکيب کند. ايجاد هماهنگي ميان معترضان ايراني، اطمينان از دسترسي آنها به اطلاعات و اخبار و تامين بودجه براي اتحاديه هاي کارگري و اعتصاب کارگران نيز به جان بخشيدن به تلاش هاي جامعه مدني ايران کمک‌مي‌کند.