حلقه آزادی های قانونی، تنگ‌تر می شود

آرمان امروز: نماينده تبريز در مجلس گفت: چرا سفره مردم را رنگين‌ نمي‌کنيد؟! مگر در دور قبل نمي گفتند برجام را بايد پاره کرد و خيانت است؛ پس چرا امروز خيانت را ادامه مي‌دهيد، در حالي که سفره مردم بي‌رنگ‌تر شده است؟
در ادامه نقد مثبت و منفي دولت سيزدهم به سفرهاي استاني و احياي برجام، مسعود پزشکيان گفت: در حالي که رييسي به استان‌ها سفر مي‌کند و اميدي را بين مردم ايجاد مي‌کند، واقعيت اين است که پولي وجود ندارد.
نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي، در پاسخ به سوالي در خصوص ارزيابي‌اش از عملکرد يکساله دولت گفت: کافي است وعده‌هايي که در مناظرات قبل از انتخابات داده شد را با مباحث امروز چون تورم، اشتغال، مسکن، شايسته سالاري و عدالت را مقايسه کنيم تا ببينيم اين وعده‌ها محقق شده است يا نه؟! يکي از آن وعده‌ها مسکن بود که گفتند سالي يک ميليون مسکن تحويل مي‌دهند، اما پس از مدتي صدا و سيما در اين‌باره مي‌گويد، زمين آماده مي‌کنيم که مسکن‌ها را بدهيم؛ حال زمين هم آماده شود به چه کسي با کدام پول مي‌خواهند بدهند؟! چه کسي مي‌خواهد خانه ها را بسازد؟! فردي که مسکن ندارد با کدام پول و چطور آن را بسازد؟ پول که نمي‌دهند، اگر هم بدهند وام 18 درصد است؛ آن وقت آن فرد پول را چطور پس بدهد؟! اما از سوي ديگر بيکاري و تورم را مشاهده مي‌کنيم که کمر بسياري از مردم را خم کرده است.
وي در ادامه، در خصوص شباهت سفرهاي استاني دولت سيزدهم با دولت نهم و دهم گفت: رئيسي در سفرهاي استاني خود حداقل 200 پروژه را امضا نمي‌کند؛ اما محمود احمدي نژاد آن زمان در سفر استاني خود 200،300 پروژه را امضا مي کرد که هنوز هم همان پروژه‌ها بر روي زمين مانده است. اينکه کاري ندارد کسي بگويد من 300 پروژه را تائيد کرده‌ام؛ اما حداقل اين دولت به اين شدت کار نمي‌کند و به استان‌ها سفر مي‌کنند و اميدي را بين مردم ايجاد مي‌کنند؛ اما واقعيت اين است که پولي وجود ندارد.


پزشکيان تصريح کرد: اين روندي که در پيش گرفته شده حرکت مديريتي نيست؛ مديريت، يعني اختيار و پيگيري اختيارات.
وي تأکيد کرد: در سطوح بالاي سياست اصولا ارتباطات بين‌المللي را حل مي‌کنند. اگر امروز وزارتخانه‌هاي کشورهاي مختلف را نگاه کنيم، مي‌بينيم استان‌ها توسط مديران استاني اداره مي‌شود و دخالتي در اين امور نمي‌شود. ما در تهران نشسته ايم و در امور شهرستان دخالت مي‌کنيم که اين يک مشکل مديريتي است. بايد اختيار به استان و شهرستان داد و بر اساس دستورالعمل مسئوليت را خواست.
پزشکيان در رابطه با برجام افزود: برجام را امضا کردند و (به مذاکره کنندگان)اختيار دادند. ما هم مي‌گوييم چرا آن را (آنگونه که مي گفتيد) پاره نمي‌کنيد؟! چرا سفره مردم را رنگين‌ نمي‌کنيد؟! مگر در دور قبل نمي گفتند برجام را بايد پاره کرد و خيانت است؛ پس چرا امروز خيانت را ادامه مي‌دهيد، در حالي که سفره مردم بي‌رنگ‌تر شده است؟! اما من معتقدم بايد برجام را بپذيريم و بيش از اين ارتباطات‌هاي خود را درست کنيم، نه اينکه خودمان را بفروشيم. بلکه بايد حرف زد و حقوق مردم را طلب کنيم. اينکه بگوييم ما با آن‌ها صحبت نمي‌کنيم و نمي‌پذيريم مشکل مملکت حل نمي‌شود. اين برجام از برجام دولت قبل ضعيف‌تر است. تا آنجا که من مي‌شناسم بهتر از ظريف کسي را نداريم. ظريف کسي بود که سياست خوانده، مدرک گرفته و تجربه کرده بود؛ حال اين افراد کجا اين تجارب را کسب کردند. آن وقت کسي که مي‌دانسته و توان داشته را با کسي که اين مسير را نرفته مقايسه مي‌کنيد؟!
وي در پايان با اشاره به اينکه چرا برخي وزرا دليل وعده‌هاي بي‌سرانجام خود را حسن روحاني مي‌دانند، گفت: آن‌ها مي‌دانستند حسن روحاني در دوره پايان مسئوليت مشکلات فراوان داشته است، اما با اين وجود وعده دادند؛ اگر نمي‌دانستند حسن روحاني اين مشکلات را دارد که از واقعيات دور هستند! اما اگر اين مشکلات را مي‌دانستند، پس چرا آنها را حل نمي‌کنند؟!