رويای پرپرشده نابغه

 
رقابت‌هاي مسترز اسنوكر به عنوان بالاترين سطح اين مسابقات هفته گذشته در لندن و كاخ الكساندرا آغاز شد. حسين وفايي اسنوكرباز كشورمان براي اولين‌بار به عنوان يك ايراني جواز حضور در اين مسابقات را به دست آورد. وفايي بعد از اينكه چند اسنوكرباز چيني به علت دخيل بودن در پرونده فساد و شرط‌بندي كنار گذاشته شدند اين شانس را پيدا كرد كه در اين رقابت‌هاي مهم حضور پيدا كند.  وفايي در بازي نخست خود موفق شد نفر دوم دنيا مارك سلبي را با نتيجه 6 بر 2 شكست دهد. اين برد موجي از تحسين را در دنياي اسنوكر براي وفايي به همراه آورد.  وفايي با اعتماد به نفس بالا در دومين ديدار خود به مصاف جيك ليسوفسكي از كشور ميزبان رفت.
نماينده كشورمان مي‌توانست با يك برد به جمع چهار نفر برتر مسابقات راه پيدا كند. با اين حال وفايي مسابقه را خوب شروع نكرد و دو فريم اول را به راحتي به حريف واگذار كرد. با اين وجود موتور نماينده ايران از فريم سوم شروع شد و او توانست با كاهش اشتباهات خود و بهره‌گيري از خطاهاي حريف سه فريم متوالي را با برد پشت سر بگذارد. وفايي در اين سه فريم يك‌بار هم موفق شد با بريك 143 امتيازي بالاترين امتياز كسب شده در اين مسابقات تا به آن لحظه در يك فريم را به نام خود ثبت كند.
ليسوفكسي كه انتظار چنين برگشتي از وفايي نداشت به خودش آمد و موفق شد روي كامبك نماينده كشورمان كامبك بزند. در دو فريم بعدي اين نماينده بريتانيا و نفر سيزدهم دنيا بود كه موفق شد برنده شود. در هر دو فريم حسين وفايي در برخي لحظات بسيار حساس نتوانست عملكرد قابل قبولي ارايه دهد و در واقع به اشتباهات خودش‌باخت.


وفايي در شرايطي كه 4 بر 3 از حريف عقب بود و مي‌رفت فريم پنجم را هم واگذار كند در يك كش و قوس از يك اشتباه حريف نهايت بهره را برد و بازي باخته را به پيروزي تبديل كرد. با اين حساب دو رقيب در عدد 4 برابر شدند.  اين بازي پاياپاي كه وارد چهارمين ساعت خودش شده بود با برتري نسبي ليسوفسكي ادامه پيدا كرد. هر چه از زمان بازي بيشتر ‌گذشت اشتباهات وفايي بيشتر شد. حسين فريم نهم را باخت و در فريم ششم در حالي كه فرصت خيلي خوبي براي به تساوي كشاندن بازي داشت با يك اشتباه موقعيت را به حريف سپرد و كار را براي خودش يكسره كرد.
در نهايت حسين وفايي نماينده شايسته ايران در مسترز اسنوكر با باخت 6 بر 4 مقابل ليسوفسكي از گردونه مسابقات كنار رفت. به اين ترتيب وفايي با كسب 15000 پوند بابت حضور در مسابقات و 30000 پوند بابت حضور در جمع هشت نفر تا به اينجا 45 هزار پوند پاداش دريافت كرده است. اگر ركورد او در كسب 143 امتياز در يك فريم كه به صورت مشترك با ويليامز به ثبت رسيده تا به پايان مسابقات دست نخورده باقي بماند او مي‌تواند 15000 پوند ديگر درآمد داشته‌باشد.