مردم خواستار تغييرات مهم‌تري هستند

آرمان امروز گروه سياسي: «محمدعلي ابطحي»، رييس دفتر دولت اصلاحات درمورد اظهارات اخير «حسن روحاني»، رييس جمهور سابق مي‌گويد نقد مردم به مسائلي بسيار کلي‌تر از اصلاح طلب و اصولگرايي است و خواستار تغييرات مهم تري هستند.
انتخابات دوره گذشته رياست جمهوري که با پيروزي ابراهيم رئيسي همراه بود، با حضور کمترين درصد شرکت کنندگان در انتخابات رياست جمهوري تاريخ جمهوري اسلامي برگزار شد و براي اولين بار بيش از نيمي از واجدان شرايط در آن شرکت نکردند.
حسن روحاني، رئيس‌جمهور سابق اخيرا در ديدار با جمعي از روزنامه‌نگاران سخنان مفصلي درمورد لزوم باشکوه برگزار شدن انتخابات و برآمدن دولت و مجلس قوي از آن مطرح کرده‌است.
او گفته است «بايد دولت و مجلس با حمايت اکثريت مردم شکل بگيرد. با دولت و مجلس اقليت نمي‌شود انسجام داخلي و توان حل مشکلات ايجاد کرد. کليد حل مشکلات امروز بازگشت به انتخابات رقابتي با حضور گسترده مردم در صحنه است. يکي از مشکلات حوادث چند ماه اخير، ايجاد شکاف عميق اجتماعي بود. مسئولان بدانند نارضايتي‌ها بايد چاره‌جويي شود. براي اقناع مردم بايد اقدامات لازم فرهنگي و سياسي انجام شود. ريشه‌يابي اعتراضات و پاسخگويي به مردم وظيفه مهم مسئولان است.»


محمدعلي ابطحي درمورد اظهارات اخير حسن روحاني مي‌گويد نقد مردم به مسائلي بسيار کلي‌تر از اصلاح طلب و اصولگرايي است و خواستار تغييرات مهم تري در کشور هستند.
محمدعلي ابطحي، عضو مجمع روحانيون مبارز در گفت و گو با «انتخاب»، در رابطه با صحبت هاي اخير روحاني که راه نجات کشور را برگزاري انتخاباتي آزاد مي‌داند، اظهار کرد: تنها راه نجات انتخابات در کشور ما تصميمات و اصلاحات کلي است، هرچند که ملت ما از انتخابات و اصلاح طلب و اصولگرا گذر کرده است.
وي افزود: اينکه نسخه بپيچيم و بگوييم انتخابات برگزار کنيد فقط در حد نصيحت است که بار‌ها افراد مختلف آن را مطرح کرده اند و البته هيچ گاه پاسخي هم به اين نصيحت‌ها داده نشده و در آينده هم پاسخي داده نمي‌شود.
ابطحي تاکيد کرد: نقد مردم به مسائلي بسيار کلي‌تر از اصلاح طلب و اصولگرايي است و خواستار تغييرات مهم تري در کشور هستند، ضمن اينکه اگر از انتخابات صحبت کنيم بايد در نظر بگيريم که آيا گوش شنوايي هست؟ از ديدگاه من همان سياستي که انتخابات حداقلي را ترجيح داد اکنون بر ملت حاکم‌است.
وي با اشاره به اينکه اعتراضات دائما به بيرون از کشور ارتباط داده مي‌شود گفت: هيچ شرايطي در حال حاضر وجود ندارد که نشان بدهد اعتراضات مردم ديده يا شنيده شده است.
هنوز نسل z را درک نکرده و نتوانسته اند نياز‌هاي آنها را بشنوند، اين اعتراضات برخواسته از تبعيضي چندساله است و راه برون رفت از آن تنها به انتخابات خلاصه نمي‌شود.
ابطحي اضافه کرد: به نظر مي‌رسد بخشي، اعتقادي به شنيدن مردم ندارند. در نهايت هسته‌هاي اصلي بايد بدانند اعتراضات امروز مردم مانند جاده‌هاي شمال است که تعداد زيادي دارند، اما همه آن‌ها به شمال مي‌رسند. اعتراضات در ايران با ادامه اين وضع، تمام نمي‌شود و با بهانه‌هاي ديگر بازهم شروع‌مي‌شود.
عضو مجمع روحانيون مبارز تصريح کرد:  پيشنهاد ما به تصميم گيران که از زبان همه‌ي ما بار‌ها مطرح شده، اين است که کشور راهي ندارد جز اين که در هر سطحي به واقعيت ذهن و نياز‌هاي جامعه نگاه کند و اعتراضات شنيده شود و مشکلات جامعه رفع شود.
او خاطرنشان کرد: امروز در کشور مکتبي وجود دارد که فکر مي‌کنند اينکه فقط خواسته خودي‌هاي خود را جواب بدهند به منفعت‌شان است و باقي افراد را غير خودي مي‌دانند و اين مجموعه‌ها معمولا انگشت در چشم مردم کرده اند و اين انگشت در چشم مردم کردن‌ها اثراتي دارد و دو طرف اتفاقات جامعه به لجاجت بدي افتاده اند که به فکر رفع مشکل نيستند.