نگاه‌های مختلف به مسائل،محل اختلاف و کشمکش نشود

آرمان امروز: نماز عيد فطر سال جاري به امام حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در مصلاي امام خميني(ره) تهران بزرگرا شد و سپس رهبر انقلاب به ايراد خطبه هاي نماز عيد پرداختند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در خطبه اول نماز با تبريک عيد خجسته فطر به امت اسلامي و ملت رشيد و عزيز ايران، ماه رمضان امسال را بسيار پُر بار، با حال، پُر شور و سرشار از رحمت الهي خواندند و با اشاره به تضرع و توسل آحاد مردم بخصوص در شب هاي قدر گفتند: شب‌زنده‌داري‌هاي پُر سوز وگداز مردم و اشک‌هاي گرمي که از چشمان جوانان پاکيزه کشور جاري مي‌شد از هميشه برجسته‌تر بود و حضور در مجالس تلاوت قرآن، هيئات، محافل معرفت‌آموزي، گلزارهاي شهدا و کمک‌هاي مؤمنانه به ايتام ومستمندان، رمضان امسال را پُر شکوه کرده بود.رهبر انقلاب با تجليل از حرکت عظيم ملت درروز قدس، آن هم پس از شب‌زنده‌داريِ شب قدر، افزودند: آن اجتماعات متراکم و شکوهمند، حقيقتاً از الطاف و توفيقات الهي بود.
ايشان ماه رمضان را علاوه بر ماه طاعت و تقوا، ماه جهاد و مبارزه خواندند و گفتند: روز قدس هم روز مبارزه ملت ايران است که بحمدالله امسال با همراهي ديگر ملت‌ها در سطح بسيار گسترده‌اي برگزار شد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به برخي دستاوردهاي ماه مبارک از جمله توفيق طاعت وبندگي، پاکيزگي روح، معنويت، آشنا شدن با معارف اسلامي و روحيه مبارزه و ضربه زدن به دشمن، تأکيد کردند: اين دستاوردهاي روحي و معنوي را تا رمضان سال آينده، حفظ و تقويت کنيد که همين روحيه با رفع مشکلات، کشور را به پيش خواهد برد و ملت ايران را در اوج حرکت مادي و معنوي قرار خواهد داد. رهبر انقلاب اسلامي خطبه دوم نماز عيد فطر را به بيان راهبردهاي ضروري امروز کشور و جامعه اختصاص دادند.


ايشان تقويت اراده را از خاصيت‌هاي روزه‌داري برشمردند و افزودند: اراده تقويت شده ملي، گره‌گشا است و مسئولان بايد اين ابزار را در مسير پيشرفت و جهتي که پروردگار معين کرده، بکار بگيرند.
رهبر انقلاب، همکاري، همدلي وهم افزايي سه قوه را يک راهبرد بسيار مهم و اساسي براي حل مشکلات و پيشرفت کشور اعلام کردند و با اشاره به ترتيبات خوب قانون اساسي درباره تشکيل قواي سه گانه افزودند: اگر قواي مقننه، مــجريه و قــضاييه به‌طور کامل همکاري کنند، کــارها به هيچ وجــه گره نمي‌خورد که خودِ مسئولان و مديران اين قوا مي‌دانند که اين همکاري و هم‌افزايي چگونه ايجادمي‌شود.
رهبر انقلاب، تمرکز بر حل مسائل و خودداري مردم و مسئولان از درگير شدن و سرگرم شدن به حاشيه‌ها را يک راهبرد ضروري ديگر خواندند و افزودند: حاشيه‌ها هميشه ساخته و پرداخته دست دشمن نيست بلکه گاهي از روي غفلت يا عوامل ديگر و با انگيزه‌هاي گوناگون، حاشيه‌هايي در اطراف يک کار يا يک شخص ايجاد مي‌شود که مردم بايد بي‌اعتنا باشند و مسئولان هم بدون توجه به حواشي، تلاش خود را بر کارهاي مهم و مشکل‌گشا متمرکز کنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با يادآوري تأکيدات دائم امام بزرگوار بر وحدت ملت گفتند: آن همدلي و اتحاد که کشور را ازراههاي دشوار و تنگه‌هاي سخت عبور داد، بايد حفظ و تقويت شود. ايشان راهبرد دشمن را ايجاد اختلاف و تفرقه بيان کردند و گفتند: دشمن تلاش مي‌کند مردم به خاطر عقايد و سلايق مختلف با هم بجنگند و درگيرشوند اما نگاههاي مختلف مردم به مسائل مختلف، طبيعتاً مانعي ندارد و نبايد محل اختلاف و کشمکش شود بلکه بايد با باطل کردن وسوسه هاي دشمن براي بدبين کردن مردم به يکديگر ومردم به مسئولان، درکنار هم به زندگي و مهرباني پرداخت.
رهبر انقلاب با اشاره به شکست راهبرد نظامي دشمن در منطقه، گفتند: دشمن به سياست تزوير، تحريف، دروغ‎گويي، وسوسه، تحقير و بدبين‌کردن ملت‌ها به توانايي‌هاي خود روي آورده که بايد در شناخت راهبردها، تاکتيک‌ها، ابزارها و روش‌هاي او، به‌روز بود و آنها را ابطال کرد. ايشان در پايان خطبه‌ها تأکيد کردند: ملت هوشمند و تواناي ايران که تا امروز همه توطئه‌هاي دشمنان خود را به شکست کشانده، بعد از اين هم به حول و قوه الهي، آنها را ناکام و سرخورده خواهد کرد./منبع تسنيم