نقشه شوم «الهام» برملا شد!

آرمان امروز: در هفته‌هاي گذشت برخي از تحليل‌گران خبر از آرام شدن روابط تهران و باکو را مي‌دادند ولي حالا همانطور که در خبر ها آمده است روابط دولت باکو و اسرائيل کاملا عادي سازي شده است. به‌طوري که سفارت‌هاي 2 کشور فعاليت خود را در 2 کشور آغاز کرده‌اند. در چنين وضعيتي مي‌توانيم قصد «الهام علي‌اف» رئيس دولت باکو در حاشيه‌سازي بين باکو و تهران را مشاهده مي‌کنيم. در همين رابطه «آيت الله سيد حسن عاملي»، امام جمعه اردبيل در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه که در محل مصلاي اردبيل برگزار شد، با انتقاد از رفتارهاي تنش‌آميز دولت باکو گفت:«اين روزها دولت آذربايجان در توسعه روابط خود با رژيم غاصب اسرائيل سنگ تمام گذاشته است. اخيراً سفارت خود را در اسرائيل افتتاح کرد و سفير خود در اسرائيل را تعيين کرد، با اسرائيل عليه ايران پيمان استراتژيک برقرار کرد، اجازه احداث يک فرودگاه نظامي در آذربايجان را به اسرائيل داد و اسرائيل رسماً اعلام کرد که در حمله به ايران از آن استفاده خواهيم‌کرد.
آقاي عاملي ادامه داد: آذربايجان همچنين اجازه داد که موساد براي تکميل تجسس و جاسوسي خود از ايران در آذربايجان نمايندگي داشته باشد و اخيراً وزير خارجه اسرائيل را به آذربايجان دعوت کرد و يک ماه ديگر از رئيس جمهور رژيم اسرائيل در آذربايجان استقبال خواهد کرد. اسرائيل نيز اعلام کرد که ما افتخار مي کنيم که يک دولت مسلمان يعني آذربايجان علي رغم مخالفت ايران سفارت خود را در اسرائيل باز کرد، ما افتخار مي‌کنيم که آذربايجان در بيخ گوش ايران با ما همکاري استراتژيک عليه ايران دارد، ما افتخار مي کنيم که آذربايجان اولين کشور دوست مسلمان اسرائيل در دنياست، ما افتخار مي کنيم و خوشحال هستيم که در آذربايجان در بيخ گوش ايران براي خود جاي پايي پيدا کرده ايم. اسرائيل همچنين اعلام کرد که فروش ميلياردها دلار سلاح به آذربايجان اقتصاد اسرائيل را کاملاً نجات داد اسرائيل سپس به يک مطلب بسيار خطرناک اعتراف مي‌کند و مي‌گويد دولت آذربايجان اجازه داده که ما نمايندگي موساد را در آذربايجان احداث و کارمندان خود را در آنجا مستقر کنيم تا عمليات تجسس ما از ايران کامل شود. همچنين آذربايجان به ما يعني اسرائيل اجازه داده که يک فرودگاه بسيار مجهز نظامي در آذربايجان احداث کنيم تا بعد از حمله ما به تاسيسات هسته‌اي ايران در صورتي که ايران به ما حمله کند ما از اين فرودگاه ايران را بمباران کنيم. اسرائيل همچنين اعلام کرد که در سال پيش موساد آرشيو هسته‌اي ايران را دزديد سپس با همکاري دولت آذربايجان آن را به آذربايجان منتقل سپس از آنجا به تل‌آويو انتقال داد ايران با تمام اين اقدامات آذربايجان که خيانت صريح به ايران است مخالف است و آن را برخلاف سياست حسن همجواري و دشمني صريح با ايران مي‌داند در اين بين بعضي از سياست مداران آذربايجان از اينکه اين همه عليه ايران اقدام کرده‌اند از خوشحالي در پوست خود نمي گنجند و مي‌گويند ايران را حسابي شکست داديم. من چند کلمه مي خواهم در اين باره صحبت کنم که در اين بين چه کسي شکسته است.
عاملي افزود: اين مسئله کاملاً قطعي، مسلم و محرز است که اسرائيل بعد از جنگ جهاني اول درست شد يهودي‌ها کشور نداشتند اروپايي ها آنها را به فلسطين آوردند حکومت بريتانيا طي معاهده بالفور تاسيس وطن ملي براي ملت يهودي را اعلام کرد بعد از خون ريزي 75 ساله اخيراً انگليس اعلام کرد ما در تاسيس اسرائيل از اول اشتباه کرديم بنابراين اسرائيل قطعاً غاصب است پس هر کشور در اسرائيل سفارت باز کند هم غاصب را به رسميت مي‌شناسد و هم بدون اذن مالک آن سرزمين با تاسيس سفارت، خودش نيز غاصب مي شود ما نه اسرائيل را به رسميت شناختيم و نه به اشغال رسميت داديم و نه خود با باز کردن سفارت، اشغالگر شديم و شما اين کار را کرديد حالا آيا ما شکستيم يا شما؟ عاملي با تاکيد بر نکته اي که بايد مورد توجه دولت آذربايجان باشد، خاطر نشان کرد: حالا که آذربايجان تصميم گرفته با اسرائيل همکاري استراتژيک عليه ايران داشته باشد و تصميم گرفته فرودگاه نظامي در اختيار اسرائيل قرار دهد يک مطلب را حتماً دقت کند اگر کل آذربايجان براي اسرائيل فرودگاه شود، اگر کل آذربايجان پايگاه نظامي اسرائيل شود، اگر کل آذربايجان به نمايندگي موساد تبديل شود، غير از حسرت چيز ديگري دستشان نمي آيد. همه اين اقدامات روي آب نوشتن و در مشک سوراخ دميدن است. آرزوي ما و فضيلت بزرگ رعايت مصالح کلان دو کشور دو ملت و منطقه توسط عقلاي هر دو کشور است.»