آقای میرسلیم پاسخ دهند

وحید استرون: در روزهای اخیر و با تشدید شرایط نابسمان بازار خودرو که وزیر صمت را تا مرز برکناری کشانده است، گویا فاطمی امین توانسته سیاست گذاران کشور را برای واردات خودروهای کارکرده متقاعد کند. به نظر می رسد این تلاش وزیر صمت در راستای کاهش فشارها و ناامیدی از تاثیر وادرات خودروهای صفر بر بازار باشد. اما این طرح مخالفانی نیز دارد که یکی از آنها مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس شورای اسلامی است. وی در توییتی در اینباره نوشت: « در مقابل اراده نظام که با شعار سال و مواضع دقیق رئیس‌جمهوری مبنی بر مهار تورم و رشد تولید داخلی دیگر به دنبال تعبیر خواب آشفته واردات محصولات مستعمل خارجی نباید ماند.»
البته وی همواره از مخالفان واردات بوده است و از همان ابتدا که طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو در مجلس مطرح شد، میرسلیم جزء جدی ترین مخالفان بخش واردات آن بود و به عناوین مختلف نیز این نظر خود را بیان کرده و می کند. این اظهارات آقای میرسلیم با واکنش جدی مردم همراه شد بطوریکه بسیاری از آنها در فضای مجازی اعلام کردند که همین خودروهای بقول او مستعمل کیفیت بالاتری از خودروهای بی کیفیت داخلی دارد که با قیمت گزاف به دست مصرف کننده می رسد. هرچند که برخی از آنها، میرسلیم را متهم به داشتن منافع شخصی میکنند که ایشان بشدت آن را تکذیب می‌کند. اما باید از ایشان به عنوان یکی از اعضای اصلی حزب موتلفه که رابطه خوبی با چینی‌ها دارد، پرسید که چرا ایشان تاکنون مخالفتی با خودروهای بی‌کیفیت چینی نداشته که با چندین برابر قیمت اصلی در بازار ایران به فروش می‌رسد؟
باید به آقای میرسلیم گفت که در این شرایط بازار خودرو، نباید مصرف کننده را حق مسلم خود محروم کرد و باید به ایشان یادآور شد که ایران تنها کشور جهان است که واردات خودروی کارگره به آن ممنوع بوده، آیا شرایط صنعت بهتر شده یا بدتر ؟