پس لرزه‌های یک افطاری

آرمان امروز: در هفته‌اي که گذشت در ميان خبرهاي گوناگون، خبر يک افطاري که بين رئيسان پيشين و کنوني مجلس شوراي اسلامي برگزار شد واکنش‌هاي بسياري را به‌همراه داشت. «منصور حقيقت‌پور»، فعال سياسي اصولگرا ، در پاسخ به اين سوال که آقاي قاليباف ديداري با آقايان حجت الاسلام ناطق نوري، حداد عادل و علي لاريجاني در يک ضيافت افطاري داشتند. با توجه به اينکه شخصيت‌هاي مطرح شده در گذشته جايگاه رياست مجلس را در اختيار داشتند، اما اين برداشت مطرح مي‌شود که آقاي قاليباف به دنبال بازي جديد در جريان اصولگرايي با استفاده از چهره‌هاي محافظه‌کار و اعتدالي است و مي‌خواهد با جريان افراطي اصولگرا که به نام جبهه پايداري شناخته مي‌شود رقابت کند. تحليل شما در اين مورد چيست، گفت: اين افطاري يک دعوت ساده بر پايه اخلاق و ادب بود که آقاي قاليباف رؤساي پيشين مجلس قبل از خود را دعوت کرد. تا آنجا که بنده مطلع هستم در اين جلسه هيچ بحث سياسي صورت نگرفت و هيچ تفاهم و توافقي بين اين افراد صورت نگرفته است. اينکه آقاي قاليباف با جبهه پايداري مشکل دارد، درست است. جبهه پايداري يک جريان تماميت‌خواه، خود حق‌بين و خود ولايت‌بين بوده که فقط خود را مي‌بيند و بقيه اگر خارج از اين چارچوب باشند، غيرولايي و جاسوس هستند. در خانواده جريان اصولگرايي هم خيلي افراد را نمي‌پذيرند. در گذشته هم اين رفتار را انجام داده‌اند. با آقاي هاشمي‌رفسنجاني برخورد کردند، با آقاي ناطق برخورد کردند و همچنين با آقاي لاريجاني هم برخورد کردند، حالا هم رسيده‌اند به اينکه با آقاي قاليباف برخورد کنند. در اختلاف جبهه پايداري با آقاي قاليباف، هر چقدر به انتخابات نزديک‌تر مي‌شويم، شکاف بيشتر خواهد شد.
حقيقت‌پور در پاسخ به اين سوال که در تحليل‌ها اين نکته وجود دارد که در انتخابات آينده آقاي لاريجاني به مجلس برگردد و آقاي قاليباف در انتخابات مجلس شرکت نکرده و خود را براي حضور در انتخابات 1404 آماده کند. چقدر با اين تحليل موافق هستيد و آيا اين احتمال وجود دارد که آقاي لاريجاني در انتخابات مجلس آتي حضور داشته باشد گفت: من شواهد و قرائني نمي‌بينم که آقاي لاريجاني بخواهد در انتخابات مجلس شرکت کند. هرکس که مي‌خواهد در انتخابات شرکت کند بايد در جامعه حضور بيشتر داشته باشد و صحبت‌هاي بيشتري انجام دهد که من اين حضور و ظهور را در آقاي لاريجاني نمي‌بينم.
وي افزود: ما حتما در وضعيت مجلس تغييراتي خواهيم داشت که افرادي حرفه‌اي تر و دقيق‌تر بيايند و مديريت مجلس را بر عهده بگيرند تا در مجلس ايفاي نقش داشته باشند تا در خروجي مجلس، قوانين متقن، چند جانبه‌گر و جامع داشته باشيم. اما اينکه خودشان به صورت جدي در انتخابات حضور داشته باشند من اين موضوع را مشاهده نمي‌کنم اما آقاي قاليباف مي‌توانند براي انتخابات مجلس و انتخابات 1404 برنامه داشته باشد و آن پوزيشني که براي خودشان تداعي مي‌کنند، محتمل است و بايد ديد در آينده چه اتفاقاتي مي‌افتد.