رییس قوه قضاییه: عیب همدیگر را فریاد نزنیم

آرمان امروز: بعد از تذکر رهبري در مورد هماهنگي و همکاري بيشتر سه قوه براي برطرف کردن مشکلات معيشتي و ... شهروندان، روز گذشته رئيس دستگاه قضا با اشاره به اين قسمت از فرمايشات رهبري گفت: ميان سران سه قوه همدلي وجود دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي‌، رئيس قوه قضاييه با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري مبني بر ضرورت هماهنگي و هم‌افزايي هر چه بيشتر قواي سه‌گانه و تمرکز بر حل مسئله نخست کشور و پرهيز از حواشي، گفت: امروز مسئله نخست کشور، مسئله اقتصادي و معيشت مردم و مهار تورم و رشد توليد است؛ قواي سه گانه بايد در اين رابطه با يکديگر هماهنگي و هم‌افزايي کامل داشته باشند و مقام معظم رهبري، در دو فاصله کوتاه، در اين خصوص فرمايشاتي داشتند.
او در همين مورد ادامه داد: من باور دارم که در ميان قواي سه گانه براي تمرکز بر حل مسئله نخست کشور که همان مهار تورم و رشد توليد است، همدلي و اراده وجود دارد؛ اما وقتي مقام معظم رهبري با آن نگاه جامع و کلاني که دارند، در دو فاصله نزديک به هم، بر ضرورت همکاري کامل قواي سه‌گانه تاکيد مي‌کنند، مشخص مي‌شود که خلاء‌هايي در اين زمينه وجود دارد؛ بويژه آنکه معظم‌له در خطبه‌هاي نماز عيد سعيد فطر بر اين مقوله تاکيد فرمودند، که همين امر نشان از اهميت بالاي موضوع دارد.
محسني اژه‌اي بيان داشت: هماهنگي و هم‌افزايي قواي سه گانه براي تمرکز بر حل مسئله نخست کشور و عمل به فرمايش مقام معظم رهبري در اين خصوص، به صرفِ گفتن و حرف زدن از هماهنگي و هم‌افزايي، قابل تحقق نيست بلکه نياز به سازوکار و برنامه عملياتي در اين خصوص مي‌باشد؛ لذا همه مسئولان قضايي در اين رابطه نقطه‌نظرات خود را در اسرع وقت ارائه دهند تا نخست، سازوکار عملياتي افزايش هماهنگي و هم‌افزايي در داخل قوه و سپس با قواي ديگر، تمهيد شود. 


رئيس قوه قضائيه در ادامه به تبيين و تشريح برخي مقولات مرتبط با راهکارهاي عملي افزايش هماهنگي و هم‌افزايي قوا پرداخت و گفت: يکي از مواردي که درخصوص موضوع فوق‌الذکر مؤثر خواهد بود، آن است که اين همفکري و همکاري موجود در ميان سران قوا، به زيرمجموعه‌هاي آنها و همه بخش‌هاي قواي سه گانه تسرّي يابد؛
چنانچه رئيس يک قوه در خصوص يکي از موضوعات مرتبط با مسئله نخست کشور و راهکار رفع و حل آن، يک فکر و ديدگاه مجزا نسبت به زيرمجموعه خود داشته باشد، در آنصورت امور به درستي پيش نمي‌رود؛ بايد در همه بخش‌هاي قوا، ديدگاه‌ها و راهکارها جهت رفع مسائل و مشکلات و تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد توليد)، نزديک شوند. موضوع مهم ديگري که در اين فقره قابل ذکر است ، آن است که بايد قصد و هدف اصلي ما، کسب رضاي الهي و خدمت به مردم و کاستن از آلام مردم باشد