«اسب تروا» وزیر صمت در مجلس

آرمان امروز، گروه سياسي: ماجراي استيضاح رضا فاطمي‌امين حالا ديگر به وضعيت حساسي رسيده است چون هم موافقان و هم مخالفان تلاش مي‌کنند يکديگر را به رشو دادن و دروغگويي متهم مي‌کنند. باتوجه به اينکه روز يکشنبه يعني امروز قرار است اين وزير پرحاشيه در مجلس استيضاح شود ولي موضوع خوروهاي شاسي بلندي که گفته مي‌شود از براي پس گرفتن امضاي به نمايندگان داده بودند هعمچنان ادامه دارد. باتوجه به اينکه وزارت صمت يکي از نقاط ضعيف کابينه محسوب مي‌شد ولي اين سوالس پيش مي‌آيد که رفتن فاطمي امين چه هزينه‌اي براي کابينه دارد که اينچنين اسب ترواي خود را روانه بهارستان کرده هاست. روز گذشته يکي از نمايندگان مجلس گفته که تلاش حاميان و معاون‌هاي وزير صمت براي جلوگيري از استيضاح نشاني بر عزل قطي او است.
«سيدناصر موسوي لارگاني»، نماينده مجلس با اشاره به تلاش براي فضا سازي براي جلوگيري از استيضاح وزير صمت در حساب توييتر خود نوشت: «استيضاح وزير صمت قطعي است. فضا سازي و سعي ارتش سايبري و متشنج کردن جو ثمري ندارد. پرده‌ها کنار رفته و حقيقت آشکار است.  مانند آبان سال گذشته لشکر معاونين و مديران وزارتخانه با ماموريت ويژه راهي استان‌ها شده و لابي مي‌کنند! آيا همين اقدامات دليل قطعي بر عزل وزير نيست ؟
در همين رابطه «لطف‌الله سياهکلي»، نماينده شهروندان قزوين در مجلس در پاسخ به اين پرسش که آيا ممکن است در جلسه‌اي که وزير صمت در استيضاح قبلي با نمايندگان داشت، اهداي خودرو مطرح شده باشد، گفت: «ايشان همين الان هم اين کار را مي‌کنند. امروز هم با من تماس گرفتند، ولي آن شخصي که تماس گرفت، نمي‌دانست من محور استيضاح هستم. به من گفت از طرف دولت ماموريت داريم که با شما صحبت کنيم تا از استيضاح کوتاه بياييد يا راي اعتماد دهيد. شايد هم به اين امر نتوان ايراد گرفت، چون دولت مايل است وزيرش را حفظ کند، اما اين نماينده‌ها هستند که وکيل مردم‌اند و بايد به وظايف‌شان عمل کنند. ما بايد ببينيم مردم از وزير راضي هستند يا نه؟ فعاليت‌هاي اقتصادي وزير را در سفره شان لمس مي‌کنند يا نه؟ تاکنون کسي به من تذکر نداده که چرا عليه وزير اقدام مي‌کني بلکه خيلي هم تشکر کردند چراکه به نظر آن‌ها آقاي فاطمي امين صلاحيت اين پست را ندارد. فکر مي‌کنم مردم از عملکرد وزير صمت رضايت ندارند. دولت اگر اين را قبول ندارد، نظرسنجي کند.»
«احمد عليرضابيگي»، نماينده تبريز در مجلس با تأييد اظهاراتش درباره اهداي خودرو به برخي نمايندگان گفت: «بديهي‌ ترين و روشن‌ترين موضوع اين است که بين 70 تا 75 دستگاه خودرو بين کارکنان مجلس ونمايندگان تقسيم شده است. اين موضوع سبب شده است بده بستان نامتعارفي ميان ما در مجلس به‌عنوان دستگاه نظارتي و خودروساز اتفاق بيفتد. اکثريت مجلس مرتکب اين مسئله نشده‌ است و اکنون نوبت نمايندگان است که برائت خود را از اين موضوع اعلام کنند و بگويند و بخواهند مشخص شود چه کساني اين خودروها را دريافت کرده‌اند تا کليت مجلس زير سؤال نرود. نمي‌خواهم وارد اين مباحث و جزئيات شوم. توضيح درباره اين موضوع برعهده دستگاه‌هاي نظارتي است که مشخص کنند چه کساني اين خودروها را دريافت کرده‌اند. از دادستان کل به‌عنوان مدعي‌العموم خواهش کردم که به اين مسئله ورود کنند که چه‌کسي يا کساني نظاره‌گر چنين ظلم فاحشي در حق ملت ايران هستند.»