آقایان! والیبال را نجات دهید

  [ شهروند] بعد از شکست تلخ تیم ملی والیبال ایران در فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، انتقادات بسیاری از عملکرد فدراسیون والیبال و کادر فنی تیم ملی والیبال صورت گرفت. درست دقایقی بعد از اتمام مسابقه بود که تماشاگران حاضر در سالن غدیر با فریاد «عطایی حیا کن، رها کن» اعتراض خودشان را به عملکرد بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی، نشان دادند و این اعتراض البته از حدود 40 روز قبل، یعنی در پایان مسابقات لیگ ملت‌ها، آغاز شده بود. جایی که تیم ملی ایران در 12 مسابقه فقط 2 پیروزی کسب کرد و با 10 شکست و قرار گرفتن در جایگاه چهاردهم جدول شانزده‌ تیمی، عملکرد بسیار ضعیفی از خود نشان داده بود. حالا اما تیم ملی ایران جام قهرمانی آسیا را نیز در خانه به سامورایی‌ها واگذار کرد تا موج جدیدی از انتقادات به سمت فدراسیون والیبال و شخص عطایی روانه شود. انتقاداتی که البته فعلا نمی‌تواند ثمربخش باشد و بر اساس اعلام فدراسیون والیبال، عطایی حداقل تا بعد از مسابقات آسیایی در تیم ملی ماندنی است. به همین بهانه، به سراغ بهنام محمودی، ستاره سال‌های نه چندان دور والیبال کشورمان رفتیم تا در خصوص اوضاع این روزهای والیبال به گفت‌وگو بنشینیم.

  بد بازی کردیم و تسلیم ژاپن شدیم
محمودی در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به عملکرد ضعیف تیم ملی در برابر ژاپن گفت: «یکی، دو ماه پیش در مسابقات لیگ ملت‌ها عملکرد بسیار ضعیفی داشتیم و این عملکرد بد در مسابقات آسیایی هم ادامه داشت. ما نسبت به سال‌های قبل افت فاحشی داشتیم. تیم جنگنده‌ای نیستیم و بعد از آن نسل خوب والیبال، هنوز موفق به پوست‌اندازی نشده‌ایم. باید به فکر راه حل باشیم و با ارائه یک سیاست جدید، دوباره به روزهای اوج خودمان بازگردیم.»

داورزنی باید برود و یک نفر از بدنه والیبال به فدراسیون بیاید
این ستاره والیبال کشورمان در ادامه با انتقاد از فدراسیون والیبال افزود: «در حال حاضر، بیش از 16 سال است که آقای داورزنی ریاست فدراسیون والیبال را به عهده دارد. به نظر می‌رسد که کم‌کم نیاز به تغییرات اصلی در فدراسیون والیبال است و یک نفر از بدنه والیبال باید جانشین ایشان شود.»

عطایی می‌ماند چون لیست قابل تغییر نیست
محمودی همچنین در خصوص اینکه آیا موافق ایجاد تغییر در کادر فنی تیم ملی است یا خیر گفت: «اینکه اعلام شده آقای عطایی همچنان به عنوان سرمربی تیم ملی به کارشان ادامه می‌دهند یک دلیل دارد. بر اساس آنچه اعلام کردند، لیست تیم برای مسابقات آسیایی رد شده و امکان تغییر وجود ندارد. در این شرایط نمی‌توان به این موضوع انتقاد کرد، اما اگر واقعا می‌شود و راهی وجود دارد، بهتر است که تغییراتی ایجاد شود.»



 او همچنین درباره اینکه موافق حضور مربی خارجی برای تیم ملی است یا خیر بیان کرد: «نمی‌توان این‌طور نظر داد. باید تصمیم‌گیرنده باشم و تمام جوانب را بسنجم؛ در این صورت می‌توانم بگویم که برای شرایط کنونی مربی خارجی بهتر است یا ایرانی.»

امیدوارم روزهای خوش والیبال برگردد
محمودی در بخش پایانی سخنان خود گفت: «از مردم تشکر می‌کنم که این اندازه حامی والیبال هستند. امیدوارم روزهای خوب والیبال دوباره بازگردد و شاهد شور دوباره میان مردم باشم؛ چراکه اعتقاد دارم بعد از کشتی، والیبال ورزش دوم مردم ایران است. امیدوارم روزی برسد که آقایان رئیس به دنبال منافع شخصی خودشان نباشند و با کارشناسی صحیح به فکر توسعه والیبال باشند. امیدوارم که این آقایان از طریق والیبال کاسبی نکنند و از طریق لابی سیاسی دنبال ماندن در فدراسیون نباشند.»