افزایش ۷۵ درصدی مراجعه راهپیمایان

اربعین به مراکز درمانی و امدادی هلال‌احمر
مراجعه راهپیمایان اربعین به پایگاه‌های امدادی و درمانی هلال‌احمر در پایانه‌های مرزی در شنبه‌گذشته چهارم شهریور حدود ۷۵ درصد نسبت به مجموع آمار مراجعان در هشت روز پیش از آن افزایش یافته است.
یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، روز‌گذشته گفت: «تعداد کل مراجعه‌کنندگان به مراکز امدادی و درمانی هلال‌احمر در پایانه‌های مرزی ایران از ۲۷ مرداد تا جمعه سوم شهریور برابر با ۱۱ هزار نفر بوده است. درحالی‌که همین آمار تا پایان شنبه‌گذشته چهارم شهریور به ۱۹ هزار و ۱۷۷ نفر رسیده است.»
وی ادامه داد: «بنابراین تعداد مراجعان تنها در شبانه‌روز گذشته هشت هزار و ۱۷۷ نفر بوده است. یعنی فقط در یک شبانه‌روز، مراجعه به مراکز هلال‌احمر در مرزهای کشور به میزان ۷۵ درصد نسبت به مجموع مراجعه در هشت روز قبل از آن افزایش یافته است.»



دبیرکل جمعیت هلال‌احمر تأکید کرد: «این آمار تنها مربوط به خدمات هلال‌احمر در پایانه‌های مرزی داخل خاک ایران است و آمار خدمات این جمعیت در خاک عراق، شامل شهرهای نجف و کربلا و محور پیاده‌روی بین این دو شهر در آن لحاظ نشده است. اگر آمار خدمات برون‌مرزی هلال‌احمر به زائران اربعین حسینی به آن افزوده شود به عدد ۶۳ هزار و ۴۵۹ مراجعه در محدوده زمانی ۲۷ مرداد تا ۴ شهریور می‌رسیم.»
سلیمانی پیش‌بینی کرد: «افزایش تصاعدی تعداد راهپیمایان اربعین در شنبه‌گذشته ابتدای شیب حضور مردم در راهپیمایی اربعین است و پیش‌بینی می‌شود این سیر صعودی در روزهای پیش‌رو شتاب بیشتری بگیرد.»
وی تأکید کرد: «جمعیت هلال‌احمر آمادگی کامل برای پوشش امدادی و درمانی راهپیمایی اربعین را در دو سوی مرزهای ایران و عراق دارد. هلال‌احمر علاوه بر مرزهای غربی کشور در مرز میرجاوه و ریمدان در سیستان‌وبلوچستان مشغول ارائه خدمات امدادی و درمانی به پاکستانی‌هایی است که با ورود به خاک ایران قصد دارند خود را به عراق برسانند. همچنین با گشایش مرز دوغارون در خراسان، این پوشش امدادی مشمول زائران افغانستانی نیز خواهد شد.»
گفتنی ‌است، گرمازدگی شایع‌ترین دلیل مراجعه به مراکز درمانی هلال‌احمر بوده است.