غزه زیر آتش کودک‌کُش صهیونیست‌ها

  [ شهروند]  شنبه 15مهرماه، نیروهای مقاومت فلسطین با راه‌اندازی عملیات طوفان الاقصی ضربه تاریخی و بی‌سابقه‌ای را به اسرائیل وارد کرد. ضربه‌ای که به اذعان کارشناسان، رسانه‌ها و مقامات غربی و رژیم اشغالگر یک شکست بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بوده است که پیامدهای بلندمدتی را به‌دنبال خواهد داشت. رژیم صهیونیستی در مقابل، در میان خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در چهار روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده که صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. در این میان شمار کودکان شهید در همین روزها، بسیار قابل توجه است که نماد بارزی از ماهیت غیرانسانی این رژیم دارد. در آخرین مورد خبرنگار المیادین روزگذشته از شهادت کودکی فلسطینی در جریان بمباران اشغالگران که یکی از منازل فلسطینی‌ها را در رفح هدف گرفتند، خبر داد. وزارت بهداشت فلسطین در آخرین آمار اعلام کرد که در پی حملات صهیونیست‌ها به غزه و کرانه باختری، تاکنون ۷۸۸ نفر در غزه و ۱۸ نفر در درگیری‌های کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند. از این میان دست‌کم 140کودک در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. تعداد زخمی‌های غزه نیز به 4‌هزار و 100تن افزایش یافت.

درحالی‌که جت‌های جنگنده‌ صهیونیست، بمباران گسترده نوار غزه را آغاز کرده‌اند و اوج توحش صهیونیست‌ها را در بمباران غزه شاهد هستیم، وزیر جنگ این رژیم، فلسطینیان را «حیوانات انسان‌نما» توصیف کرد و گفته «بر همین اساس عمل می‌کند». «یوآو گالانت»  دوشنبه در تلافی حمله غافلگیرانه مقاومت فلسطین از محاصره کامل نوار غزه با مساحتی حدود 365کیلومترمربع و محل زندگی 2.3میلیون فلسطینی خبر داد که از سال 2007تحت محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارد. گالانت گفت: «من دستور محاصره کامل نوار غزه را صادر کرده‌ام. نه برق خواهد بود، نه غذا، نه سوخت، همه‌‌چیز تعطیل است.» وی افزود: «ما با حیوانات انسان‌نما می‌جنگیم و براساس آن عمل می‌کنیم.» غزه قبل از تشکیل رژیم اشغالگر در سال 1948، بخشی از فلسطین تاریخی بود. حدود 750هزار فلسطینی از فلسطین تاریخی در اتفاقی که به نام «النکبه» یا «فاجعه» معروف است، اخراج شدند.
البته برای رژیم‌های سرکوبگر استفاده از زبانی که از مردم تحت‌ ستم، برای توجیه اعمال خشونت علیه آنها، انسانیت‌زدایی می‌کند، غیرمعمول نیست. در مورد آپارتاید رژیم اشغالگر، اظهارات گالانت به فضایی کمک می‌کند که در آن افراد و سیاستمداران ضد‌فلسطینی- ازجمله دولت راست‌افراطی فعلی رژیم صهیونیست- به آسانی مردم غزه را کمتر از انسان بدانند که در نتیجه نه مستحق آب، غذا و برق هستند و نه راهی برای فرار از خشونت برایشان متصور است. عمر شاکر، مدیر رژیم اشغالگر و فلسطین در گروه حقوق بشر دیده‌بان حقوق بشر، دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «اظهارات گالانت، وزیر جنگ صهیونیست‌ها، نفرت‌انگیز است.»

موشک‌باران عمدی خبرنگاران توسط هواپیماهای صهیونیست
در چهارمین روز عملیات طوفان الاقصی که حالا به جنگی تمام‌عیار تبدیل شده است، در نتیجه بمباران یک ساختمان مسکونی که دفاتر مطبوعاتی در غرب شهر غزه در آن واقع شده بود، پنج شهروند ازجمله سه خبرنگار در بامداد روزگذشته (سه‌شنبه) شهید شدند. سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌ای دولت غزه، شهادت خبرنگاران سعید الطویل و محمد صبح که بر اثر هدف قرار گرفتن هواپیماهای اشغالگر هنگام پوشش خبری تخلیه یکی از ساختمان‌های در معرض تهدید بمباران در غرب به شهادت رسیدند، تسلیت گفت. این در حالی است که همکار دیگرشان هشام النواجحه نیز که در کنار آنها بود و به‌شدت زخمی شده بود، پس از انتقال به بیمارستان به شهادت رسید.
تمام دنیا از طریق دوربین‌ها و پوشش‌هایشان قتل‌عام‌های اشغالگران علیه مردم بی‌دفاع غزه را می‌بینند



معروف تأکید کرد که جنایت اشغالگران علیه این شهیدان، یک ترور عمدی بوده است، زیرا آنها تجهیزات ایمنی و لباس خبرنگاری به‌عنوان روزنامه‌نگار را به تن داشتند و هواپیماهای اشغالگر می‌توانستند این را ببینند. وی افزود: «ما ساعاتی پیش، پس از اخطار درباره تخلیه ده‌ها ستاد رسانه‌ای، نسبت به نیت تجاوزکارانه اشغالگران علیه خبرنگاران و رسانه‌ها هشدار دادیم.» وی ادامه داد: «مسلم شده است که رفتار جنایتکارانه رژیم اشغالگر علیه خبرنگاران در هر تجاوزی و هدف قرار دادن عمدی مستقیم خبرنگاران و رسانه‌ها تکرار خواهد شد و شاهدان جنایت و چشمان حقیقت را از بین می‌برند، درحالی‌که تمام دنیا از طریق دوربین‌ها و پوشش‌هایشان، قتل‌عام‌های اشغالگران علیه مردم بی‌دفاع ما را می‌بینند.»
خبرنگاران شهیدشده در حملات عمدی صهیونیست‌ها به دفاتر رسانه‌ای از دیگر اخبار مهم روز چهارم طوفان الاقصی است. الجزیره تصاویری از اثرات بمباران صهیونیست‌ها را پخش کرد که نشان می‌دهد برج مسکونی در غرب شهر غزه هدف قرار داده شده و تعدادی از خبرنگاران شهید و زخمی شده‌اند. خبرنگار الجزیره در غزه جراحات وارده را شدید توصیف کرد و گفت که برخی از چهره‌ها از بین رفته و غیرقابل تشخیص بودند که باعث شد برخی خبرنگاران برای شناسایی اجساد، تصاویری از جلیقه‌های ضد‌گلوله قربانیان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنند. تصاویر الجزیره، یونیفورم خبرنگاران را آغشته به خون نشان می‌داد و روزنامه‌نگاران در حال گریه و دعا برای همکاران خود که در نتیجه حمله صهیونیست‌ها به زمین افتاده‌اند، دعا می‌کردند.

دبیرکل سازمان ملل: از محاصره نوار غزه عمیقا ناراحتم
دبیرکل سازمان ملل، در پی عملیات طوفان الاقصی و حملات رژیم اشغالگر علیه فلسطینیان خواستار توقف حملات و آزادی همه گروگان‌ها و بازداشت‌شدگان شد و گفت که از اعلام محاصره کامل نوار غزه از سوی صهیونیست‌ها عمیقا ناراحت است.
دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: «برخی داخل اسرائیل گروگان گرفته شده‌اند و بسیاری دیگر در نوار غزه به گروگان گرفته شده‌اند. در همین حال، حماس و جهاد اسلامی فلسطین هزاران موشک به مرکز اسرائیل ازجمله تل‌آویو و اورشلیم شلیک کرده است.»گوترش گفت: «من نارضایتی‌های مشروع مردم فلسطین را به رسمیت می‌شناسم، اما هیچ اقدامی نمی‌تواند این اقدامات تروریستی و کشتار، معلول کردن و ربودن غیرنظامیان را توجیه کند. من مجددا درخواست خود را برای توقف فوری این حملات و آزادی همه گروگان‌ها تکرار می‌کنم.»
دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: «در مقابل این حملات بی‌سابقه، حملات هوایی صهیونیست‌ها، غزه را هدف قرار داده است. من از گزارش‌های مربوط به کشته شدن ۵۰۰ فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۳ هزار نفر دیگر ازجمله زنان و کودکان در غزه به‌شدت نگران هستم. متأسفانه با ادامه عملیات اسرائیل، این تعداد لحظه‌به‌لحظه در حال افزایش است.»
گوترش تایید کرد: «درحالی‌که من نگرانی‌های امنیتی مشروع اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم، همچنین به ارتش اسرائیل یادآوری می‌کنم عملیات ‌نظامی باید براساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه انجام شود. افراد غیرنظامی باید همیشه مورد احترام و محافظت قرار گیرند. زیرساخت‌های غیرنظامی هرگز نباید هدف قرار گیرند.»دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: «من عمیقا از اعلام اسرائیل مبنی بر محاصره کامل نوار غزه بدون هیچ برق، غذا یا سوخت، ناراحت هستم. وضعیت بشردوستانه در غزه قبل از این خصومت‌ها بسیار وخیم بود. اکنون شرایط بدتر خواهد شد و تجهیزات پزشکی، غذا، سوخت و سایر لوازم، همراه با دسترسی بشردوستانه به‌شدت موردنیاز است.»

هشدار مقاومت فلسطین به صهیونیست‌ها
گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد: «در پاسخ به هدف قراردادن غیرنظامیان، فرودگاه بن‌گوریون را موشک‌باران کردیم.» سخنگوی گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس به صهیونیست‌ها هشدار داد و گفت: «در پاسخ به جنایت دشمن مبنی بر آوارگی مردم ما و اجبار آنها به فرار از خانه‌های خود در چندین منطقه از نوار غزه، به ساکنان شهر اشغالی عسقلان، مهلت می‌دهیم تا قبل از ساعت پنج عصر سه‌شنبه از آنجا خارج شوند.»
 
کشته‌شدن ۱۰ درصد شهرک‌نشینان غلاف غزه
از سوی دیگر روزنامه هاآرتص خبر داده ۱۰ درصد از ساکنان شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور غزه در پی درگیری‌های اخیر کشته شده‌اند. به علاوه ارتش صهیونیستی سه‌شنبه تهدید کرد که عوامل مقاومت فلسطین «جایی برای پنهان شدن» در غزه ندارند و نیروی هوایی این رژیم هر چهار ساعت یک‌بار حملات هوایی فشرده‌ای را به‌صورت موجی انجام می‌دهد. دانیل هاگاری، سخنگوی ارشد ارتش در یک جلسه توجیهی گفت: «ما در همه جا به آنها خواهیم رسید.» نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که «حمله گسترده‌ای را علیه اهداف تروریستی حماس در نوار غزه انجام می‌دهد.» دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل روزگذشته اعلام کرد که عملیات هوایی صهیونیست‌ها به ساختمان‌های مسکونی ازجمله برج‌ها و همچنین مدارس و ساختمان‌های سازمان ملل در سراسر غزه منجر به تلفات غیرنظامی زیادی شده است.

«11سپتامبر اسرائیل» کلیدواژه‌ای برای تحریف اذهان عمومی از کودک‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه
11سپتامبر اسرائیل، کلیدواژه‌ای است که برخی رسانه‌های غربی در توصیف عملیات تاریخی طوفان الاقصی علیه صهیونیست‌ها به آن متوسل شده‌اند تا در وهله اول، مقاومت فلسطین را معادل گروه‌های تروریستی جلوه دهند و علاوه بر آن حمله غافلگیرکننده وسعت و ابعاد این عملیات را بزرگ‌نمایی کنند. این رسانه‌ها با نادیده گرفتن جنایت‌های چندین دهه‌ای صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، با این کلیدواژه می‌خواهند ذهن‌ها را از یورش وحشیانه‌شان به غیرنظامیان غزه و توجه به تلفات بالای زنان و کودکان در غزه منحرف کنند. سایت نیشن، با استفاده از عبارت 11سپتامبر اسرائیل، به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار داده است که نباید درس‌های 11سپتامبر آمریکا را فراموش کنند و نادیده گرفتن شکست‌های اطلاعاتی و پافشاری بر سیاست‌های بد، بدترین پاسخ به عملیات مقاومت علیه صهیونیست است.

با هر معیار منطقی، عملیات حماس برای صهیونیست‌ها ترومایی بسیار بزرگ‌تر از حمله 11سپتامبر برای ایالات متحده است
این سایت مدعی شده بار دیگر یک رویداد خبری بزرگ، تشابهات تاریخی‌ای ایجاد می‌کند که اتفاقی نیست. در این تحلیل عملیات حماس به شهرک‌های صهیونیست در شنبه‌گذشته که در نوع خود بی‌سابقه و بسیار وسیع بوده است، بلافاصله با حمله تروریستی القاعده به ایالات متحده در 11سپتامبر 2001مقایسه شد. در میان سیاستمداران آمریکایی، نمایندگان پارلمان مثل آدام شیف و ریچی تورس که هر دو دموکرات هستند، خاطره 11سپتامبر را یادآوری کردند. نیشن در ادامه مقایسه‌ای بین عملیات طوفان الاقصی و حمله 11سپتامبر به برج‌های آمریکا داشته و نوشته با هر معیار منطقی، عملیات حماس برای صهیونیست‌ها، ترومایی بسیار بزرگ‌تر از حمله 11سپتامبر برای ایالات متحده است. جمعیت صهیونیست‌ها کمی بیش از 9میلیون نفر است. ایالات متحده در سال 2001، 285میلیون نفر داشت. ایالات متحده 2‌هزار و996 نفر را از دست داد. رژیم اشغالگر بیش از هزار نفر را از دست داده است که در مقایسه با جمعیت کل این رژیم، تلفات به‌مراتب سنگین‌تری است.این سایت مدعی شده فراتر از تلفات وحشتناک، مقاومت فلسطین با گروگانگیری صهیونیست‌ها مرتکب جنایات جنگی نیز شده و با ایجاد یک اختلال روانی ناگهانی و غیرمنتظره در یک جامعه منظم، از عامل روانی حمله غافلگیرانه بهره ‌برده است. برای ارتش صهیونیست که در شکست‌ناپذیری، زمانی فخر می‌فروخت، تبعات این عملیات به‌شدت تحقیرآمیز بود؛ همانطور که برای دولت امنیت ملی آمریکا، حمله تروریستی 11سپتامبر 2001.

چنگ زدن به وقایع تاریخ برای سرپوش گذاشتن بر اشغالگری و جنایت
به اذعان این سایت، این جنگ یوم کیپور در سال 1973را به یاد می‌آورد که دقیقا 50سال قبل از تاریخ فعلی اتفاق افتاد و شهرت گلدا مایر، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، را که با تهاجم مصر و سوریه غافلگیر شده بود، از بین برد. مایر یک سال پس از جنگ، استعفا داد. نیشن کنایه‌ای به استعفای احتمالی نتانیاهو در شرایط فعلی زده و ادامه داده است: «اگر بنیامین نتانیاهو، اصلاً به مفاهیم تاریخی فکر می‌کند، باید به این فکر کند که چگونه از دچار شدن به سرنوشت مایر جلوگیری کند.»
در حالی‌که رژیم صهیونیستی سال‌هاست به حملات هوایی کور برای شکست مقاومت در نوار غزه متوسل شده است، حالا رسانه‌های طرفدار این رژیم هم در توجیه حملات گسترده زمینی علیه غیرنظامیان باریکه غزه، از این کلیدواژه بهره می‌برد تا شاید توجیه اشغالگری این رژیم باشد. این در حالی است که همه سیاستمداران دنیا در سال‌های اخیر بر افول و تزلزل درونی این رژیم اذعان داشته و مسلما اگر صهیونیست‌ها تا پیش از عملیات طوفان الاقصی نیز توان ورود نظامی به غزه را داشتند، لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب در خصوص جنایت رژیم صهیونیستی علیه غزه

اتحادیه عرب امروز (چهارشنبه) نشستی فوق‌العاده در سطح وزرای خارجه درخصوص جنایت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه برگزار می‌کند. «مهند العکلوک»، نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب، در گفت‌وگو با روسیاالیوم اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی چهارشنبه نشستی در خصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار می‌کنند.
وی اضافه کرد که درخواست برگزاری نشست فوق‌العاده را در نزدیک‌ترین زمان ممکن در راستای تحرکات سیاسی در سطح عربی و جهانی به‌منظور توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی و حمایت بین‌المللی از ملت فلسطین و تحقق صلح و امنیت به شورای اتحادیه عرب ارائه کردیم.
بر اثر حملات نظامیان صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری تا این لحظه ۷۸۸ نفر کشته و ۴ هزار و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.
با آغاز چهارمین روز از عملیات «طوفان الأقصی»، ارتش صهیونیستی مدعی شد که کنترل کامل منطقه «غلاف غزه» را به‌دست گرفته است.
ارتش صهیونیستی صبح روزگذشته (سه‌شنبه ۱۰ اکتبر) در بیانیه‌ای مدعی شد که منطقه غلاف غزه شاهد حضور فلسطینیان نیست و هیچ نشانه‌ای از وجود تونل‌های زیرزمینی از این منطقه به داخل غزه وجود ندارد.نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه‌جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و همزمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.