هدف‌گذاری خوبی برای رفع مشکل ترافیک تهران شده است

مراسم افتتاح ۴ ایستگاه مترو در خطوط ۶ و ۷ و آغاز عملیات حفاری مکانیزه تونل خط ۱۰ با حضور رئیس‌جمهور انجام شد.
مراسم افتتاح ایستگاه شهید علی‌وردی با حضور خانواده وی برگزار شد و رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد تابلویی از زندگی‌نامه این شهید والامقام در ورودی ایستگاه نصب شود. همزمان با این مراسم ایستگاه‌های شهر زیبا در خط 6و میدان کتاب در خط 7متروی تهران نیز به بهره‌برداری رسیدند. در این مراسم همچنین عملیات حفاری مکانیزه تونل خط 10متروی تهران از کارگاه دریاچه شهدای خلیج‌فارس نیز آغاز می‌شود که این خط به سمت شرق پایتخت ادامه می‌یابد. طول این خط 45کیلومتر و دارای 33ایستگاه است که جابه‌جایی مسافران در مناطق 1، 2، 3، 4، 5و 22را پوشش خواهد داد.

برای رفاه مردم تهران باید کارهای زیادی انجام شود
وی با بیان اینکه همت شهرداری تهران برای رفاه حال مردم تهران قابل تقدیر است، ادامه داد: «در شهرداری تهران برای حل مشکل ترافیک و آلایندگی تلاش می‌شود. همت شهردار تهران و همکارانشان این است که تعداد ایستگاه‌های مترو را بیشتر کنند که به تلاش شبانه‌روزی و اعتبار نیاز دارد. تامین واگن هم بسیار ضروری است که افزایش بهره‌وری را به‌دنبال دارد و در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌شود. برای تامین اتوبوس هم برنامه‌ریزی شده که این نیاز رفع شود. برای برقی‌کردن تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها هم برنامه‌ریزی جدی شده است تا آلودگی تهران کمتر شود. برای رفاه مردم تهران باید کارهای زیادی انجام شود و هدف‌گذاری خیلی خوبی برای رفع مشکل ترافیک و آلایندگی انجام شده است.»

مشکل آسیب را باید رفع کرد
رئیسی با اشاره به اینکه کارهای خوبی در شهر تهران در حال انجام است، گفت: «سامان دادن به شرایط اجتماعی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی هم از دیگر وظایف شهرداری است تا چهره تهران بهبود یابد. سامان دادن معتادان متجاهر و متکدیان در دستور کار شهرداری است. علاج کردن آسیب‌های اجتماعی باید انجام شود و مشکل آسیب را باید رفع کرد. این کار توسط شهرداری تهران با کمک دستگاه قضایی در حال انجام است تا چهره شهر تهران چهره بانشاطی باشد.»



رئیسی تأکید کرد: «همکاری استانداری تهران با شهرداری اهمیت زیادی دارد. ما معتقدیم مردم از اختلاف، دوگانگی، چندگانگی و چند سخن گفتن در برخی مقاطع خسته هستند و معتقدند مسئولان باید تلاش کنند. مردم آمادگی شنیدن اختلافات را ندارند، بلکه منتظر دیدن گشایش‌ها و توسعه و رفاه خود هستند. آستانه تحمل مردم برای اختلافات مسئولان تمام ‌شده است. خواست مردم این است که شبانه‌روز برای آنها کار شود و ببینند اتفاقی در زندگی آنها افتاده است. شهرداری با کمک بخش خصوصی، مهندسان، کارگران و پیمانکاران برای مردم رفاه بیاورند.»

شجاعت و ابتکار عمل مجاهدان فلسطینی را تبریک می‌گویم
رئیس‌جمهور در این مراسم با بیان اینکه اراده پولادین جوانان فلسطینی حماسه بزرگی خلق کرد، گفت: «امیدوارم خداوند مجاهدان را در آزادسازی سرزمین آنها کمک کند.»
سید ابراهیم رئیسی، ادامه داد: «رشادت، شجاعت، مقاومت و ابتکار عمل مجاهدان فلسطینی را باید تبریک بگویم. مقاومت آنها در این عملیات غرورآفرین، مثال زدنی است. این اراده پولادین جوانان فلسطینی حماسه بزرگی خلق کرد و نشان داد ظلم به یک ملت و آواره کردن مردم و تصرف سرزمین آنها می‌تواند مدتی وجود داشته باشد، ولی مردم مظلوم را به ستوه می‌آورد و آنها دیگر حاضر نیستند ادامه این ظلم را تحمل کنند.»