رهبر انصارالله: راه باز کنید تا صد‌ها هزار مجاهد یمنی را در غزه ببینید

جوان آنلاین: آخرین نقطه اتصال به دریای سرخ در شمال غربی یمن منطقه «میدی» یا «مدیریه میدی» در استان حجه است، جایی که بعد از آن، سرزمین‌های عربستان سعودی شروع می‌شود. فاصله منطقه میدی با سرزمین‌های اشغالی و غزه، چیزی حدود ۲ هزار کیلومتر است، ولی یمنی‌ها بدون توجه به این فاصله طولانی، طی چند هفته گذشته بار‌ها زیر سایه سکوت مرگبار ارتش‌های عربی، با موشک و پهپاد به اسرائیل حمله کرده‌اند تا نشان دهند «بعد مسافت» هیچ خللی در عزم‌شان برای مبارزه با اسرائیل ندارد. حالا عبدالملک الحوثی، رهبر انصار‌الله یمن موشک‌اندازی انصار الله به سمت اسرائیل را با زبانی ساده و البته آغشته به تهدید استراتژیک، بیان کرده است؛ اینکه اگر تنها یک گذرگاه زمینی برای آن‌ها فراهم شود، صد‌ها هزار مجاهد یمنی به کمک برادران فلسطینی‌شان در میدان جنگ خواهند شتافت.
ورود یمنی‌ها به جبهه جنگ تل آویو با حماس، سناریویی غیر منتظره بود که اسرائیلی‌ها به آن فکر نمی‌کردند، تحولی که صنعا را با وجود فاصله حدود ۲ هزار کیلومتری از غزه، به یک تهدید عینی برای رژیم صهیونیستی تبدیل کرد. یمنی‌ها تا الان چند ده موشک و پهپاد راهی سرزمین‌های اشغالی کرده‌اند که شمار قابل توجهی از آن‌ها رهگیری شده‌اند و تعدادی هم به هدف خورده‌اند که البته اسرائیلی‌ها در وانفسای جنگ با حماس و تبادل سنگین آتش با حزب الله، ترجیح می‌دهند اخبار این اصابت‌ها را منتشر نکنند. با این حال، چیزی که قابل انکار کردن نیست، زبان صریح انصار الله است که برای اولین بار، با اعلام جنگ به تل آویو، عملاً خود را بخشی از محور مقاومت تعریف کرده و دیر زمانی نخواهد گذشت که یمنی‌ها، راهی هم برای رهگیری نشدن موشک‌ها و پهپادهایشان با سیستم‌های ضد موشکی مستقر در عربستان و دریای سرخ پیدا کنند. همه این‌ها به یک طرف، دیروز رهبر انصارالله در یکی از صریح‌ترین سخنرانی‌هایش، اعلام کرد که اگر «یک گذرگاه زمینی» و فقط یک گذرگاه زمینی برای یمنی‌ها باز شود، آن‌ها برای نبرد با صهیونیست‌ها، به برادران خود در غزه ملحق خواهند شد.
به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، سید عبدالملک الحوثی از حمله جدید موشکی و پهپادی رزمندگان یمنی به سرزمین‌های اشغالی خبر داد: «اگر گذرگاه زمینی برای رسیدن به فلسطین اشغالی فراهم شود، صد‌ها هزار مجاهد یمنی برای مقابله مستقیم با دشمن صهیونیستی وارد میدان خواهند شد.» او با انتقاد از بی‌عملی دولت‌های عربی تأکید کرد: «روشن است که نظام‌های عربی در مسئله تحرک درخصوص اتفاقات غزه جدی نیستند و نشست اخیر اضطراری سران عربی- اسلامی در ریاض درخصوص اتفاقات فلسطین هیچ موضع (ماهیت) مشخصی به همراه نداشت. می‌گویند که نشست سران عربی - اسلامی شامل تمام مسلمانان می‌شود ولی نتیجه آن تنها ایراد بیانیه و مطالبه کلامی است، آیا قدرت ۵۷ کشور مسلمان همین است؟» الحوثی با اشاره به آمادگی رزمندگان یمنی خاطرنشان کرد: اگر گذرگاه زمینی برای رسیدن به فلسطین اشغالی فراهم شود، صد‌ها هزار مجاهد یمنی برای مقابله مستقیم با دشمن صهیونیستی وارد میدان نبرد خواهند شد. وی همچنین با اشاره به نگرانی کشتی‌های رژیم صهیونیستی برای عبور و مرور از دریای سرخ گفت: دشمن صهیونیستی هم اکنون جرئت ندارد که پرچم اسرائیل را بر روی کشتی‌های خود در دریای سرخ نصب کند و به استتار روی آورده است و این نشان‌دهنده میزان تأثیر موضع ما در هدف قرار دادن دشمن صهیونیستی (و کشتی‌های آن) است.
سایر اخبار این روزنامه
جنایات صهیونیست‌ها، نمایشگاه لیبرال دموکراسی غرب هزینه کلان «من و تو» از کجا می‌آمد؟ روباه لندنی با گرگ‌های اسفراین به گله زد! یهودیان انگلیس به جرم انتقاد از اسرائیل بازداشت می‌شوند راه‌حل گشودن کلاف تعطیلی مدارس و آلودگی هوا راه‌حل گشودن کلاف تعطیلی مدارس و آلودگی هوا غزه از فردا بیمارستان ندارد غزه از فردا بیمارستان ندارد تقسیم کار امریکا و غرب با رژیم صهیونیستی در غزه تقسیم کار امریکا و غرب با رژیم صهیونیستی در غزه همزیستی مسالمت‌آمیز متخلفان با پلیس همزیستی مسالمت‌آمیز متخلفان با پلیس شنبه، راهپیمایی سراسری در حمایت از کودکان غزه شنبه، راهپیمایی سراسری در حمایت از کودکان غزه رهبر انصارالله: راه باز کنید تا صد‌ها هزار مجاهد یمنی را در غزه ببینید رهبر انصارالله: راه باز کنید تا صد‌ها هزار مجاهد یمنی را در غزه ببینید تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه همچنان کاهشی است تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه همچنان کاهشی است راهبرد رقابت راهبرد رقابت