ديدار روحاني سرداران

روز گذشته فرماندهان عالیرتبه سپاه با رئیس جمهور دیدار کردند. این دیدار که در آستانه تشکیل دولت دوازدهم برگزار شد، در زمانه‌ای که از همه طرف بر طبل شایعات کوبیده می‌شود، نتیجه‌ای جز افزایش وحدت نخواهد داشت. افزایش وحدت هم لامحاله موجب افزایش امید،‌ نشاط و آرامش اجتماعی و سیاسی خواهد شد که نتیجه قطعی آن رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم خواهد بود. اکنون که جامعه از تب و تاب‌ انتخابات فاصله می‌گیرد نیاز بیشتری به برگزاری چنین نشست‌ها و دیدارهایی در جهت هم‌گرایی حداکثری احساس می‌شود. جامعه در دوران پساانتخاباتی نیاز به وحدت تمام نیروهای موثر دارد و تردیدی نیست که وحدت به معنی افزایش قدرت و توان ملی در مواجهه با مشکلات داخلی و خارجی خواهد بود. چنان که با وحدت توانستیم از موانع مهمی مانند برجام عبور کنیم و اکنون با وحدت همه نیروهای موثر می‌توانیم به نقش موثر در منطقه ادامه دهیم. در این دیدار رئیس جمهور روحانی در دیدار فرماندهان عالیرتبه سپاه اظهار داشت: «وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت به مردم ضروری است.» حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در این دیدار، با قدردانی از تلاش‌های نیروهای مخلص سپاه، بر ضرورت وحدت و انسجام همه نیروها و نهادهای نظام و تلاش برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خدمت خالصانه به مردم تاکید و ابراز امیدواری کرد که در دوره مسئولیت دولت دوازدهم، تلاش هماهنگ همه نیروهای مسلح، به سرعت بیشتر در تحقق خواسته‌های مردم بینجامد و همه نهادها و دستگاه‌های مسئول، با شفافیت کامل در حوزه‌های تخصصی خود بر کارآئی مجموعه بیفزایند و تقویت توان رزمی سپاه و ارتش با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، امنیت ملی کشور را بیش از پیش تضمین کند. رئیس‌جمهور همچنین بر حمایت کامل دولت دوازدهم از خدمات سپاه در حوزه ماموریت خود تاکید کرد.»
اعلام آمادگی سپاه
در این دیدار سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، انتخاب مجدد حسن روحانی و حضور گسترده مردم در انتخابات را تبریک گفت و آمادگی سپاه برای همکاری همه‌جانبه با دولت در تحقق اهداف انقلاب اسلامی را اعلام کرد. فرماندهان بخش‌های مختلف سپاه نیز گزارشی از فعالیت‌ها و آمادگی‌های سپاه پاسداران را به رئیس جمهور ارائه کردند و از حمایت‌های دولت برای تقویت بنیه دفاعی کشور و نیز مقابله با تروریسم در منطقه تشکر کردند. به بهانه این دیدار حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهور با انتشار عکس این دیدار نوشت:«این فقط یک تصویر نیست بلکه یک مسیر است. آزادی، امنیت آرامش و پیشرفت برای مردم و نظام در گرو اجماع راهبردی میان دولت و مجموعه دفاعی کشور است.»
آب پاکی روی دست اختلاف‌افکنان


مشاور رئیس مجلس دراین خصوص گفت: جلسه دیدار رئیس‌جمهور و فرماندهان سپاه ابتکار بسیار خوبی بود و از رئیس جمهور هم باید تشکر کرد که با‌ رویی گشاده نسبت به ذخایر نظام برخورد کردند. منصور حقیقت‌پور نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در رابطه با دیدار رئیس جمهور و فرماندهان سپاه به خبرآنلاین افزود: نشست رئیس‌جمهور و فرماندهان سپاه نشانه خوبی است چرا که برخی در ایام انتخابات تلاش کردند تا اختلافاتی را ایجاد کنند اما این نشست آب پاکی را بر دست آنها ریخت. وی با تاکید بر اینکه سپاه رکن بی بدیل نظام است، اظهارکرد: هر دولتی در نظام جمهوری اسلامی ایران می تواند از ظرفیت بالای سپاه استفاده کند و اینگونه جلسات می‌تواند تمام توطئه هایی که از بیرون طراحی می شود برای ایجاد شکاف میان دولت و سپاه را خنثی می کند و سپاه به عنوان بازوی قدرتمند نظام برای انجام هر گونه ماموریت آمادگی کامل دارد. او با تاکید بر اینکه سپاه به عنوان واکسیناسیون مملکت در برابر تهدیدها محسوب می شود گفت: این جلسه ابتکار بسیار خوبی بود و از رئیس‌جمهور هم باید تشکر کرد که با رویی گشاده نسبت به ذخایر نظام برخورد کردند، امیدوارم حاصل این جلسات هم‌افزایی بیشتر، حل‌ مشکلات و وحدت بیشتر در کشور باشد.حقیقت پور در پایان خاطرنشان کرد: این جلسه نشان داد به‌رغم فضا سازی‌ها آنچه از اهمیت درجه اول برخوردار است امنیت و منافع ملی کشور است و در این عرصه تمام ارکان نظام با یکدیگر متحد و هماهنگ هستند.