ایران رتبه نخست منطقه را در علوم پزشکی دارد

وزیر بهداشت با بیان این‌که ایران جایگاه نخست علوم پزشکی و سلامت را در منطقه دارد، گفت: «از بین ۱۳۲ کشور جهان، در شاخص جهانی نوآوری رتبه ۶۲ را کسب کرده‌ایم.»
بهرام عین‌اللهی، روز گذشته، در بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی که در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: «ما با خودباوری می‌توانیم کارهای علمی بسیار بزرگی را علیرغم تهدیدات و تحریم‌ها انجام دهیم. به طور مثال، در دوره کرونا با استفاده از علم دانشمندان توانستیم جزو کشورهای پیشرو در زمینه پیشگیری و درمان بیماری باشیم. ایران جایگاه نخست علوم پزشکی و سلامت را در منطقه دارد و از بین 132 کشور جهان، در شاخص جهانی نوآوری رتبه 62 را کسب کرده‌ایم. امروزه از 77 هزار و 791 مقاله منتشرشده در کل کشور 31 هزار و 864 مورد آنها، یعنی 40 درصد تولیدات علمی کشور، مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی است که نشانگر فعالیت بسیار خوب دانشمندان کشور در حوزه علوم پزشکی است.»
وی با بیان این‌که دولت حمایت بسیار جدی و خوبی از تولید علم داشته و در حوزه دانش‌بنیان رشد بسیار مطلوبی ایجاد شده است، ابراز امیدواری کرد که با همکاری دانشگاه‌ها و دانشمندان به سویی برویم که مرجعیت علمی را عملیاتی کنیم.