قلعه‌نویی: با تمام قوا به مصاف امارات می‌رویم

  [ شهروند ] در جریان بازی سوم مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌‌‌‌های آسیا و در گروه C این مسابقات، تیم ملی فوتبال ایران به مصاف تیم ملی امارات می‌رود. این بازی از جهتی برای دو تیم اهمیت دارد که می‌تواند صدرنشین مسابقات را تعیین کند و امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از این بازی اظهار کرد: «بازی با امارات حساس و فینال‌گونه است چون تقریبا سرگروهی مشخص می‌شود. ما فردا با توجه به اینکه برای بازی بعد استراحت بیشتری داریم، با تمام قوا به زمین می‌رویم.»

در جدول گروه C رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، ایران صعود خود را به دور بعدی مسابقات قطعی کرده است و اماراتی‌ها تنها با شکست دادن تیم ملی ایران می‌توانند صدرنشین گروه باشند و با نتیجه غیر از این، در صورت پیروزی فلسطین مقابل هنگ‌کنگ آنها به رده سوم هم می‌روند. احتمال این است که امارات برابر تیم ملی کشورمان شکست بخورد و فلسطین مقابل هنگ‌کنگی که در جدال با تیم ملی ایران از نظر تاکتیکی برتری داشت، دچار مشکل شود. با این حال صعود به‌عنوان تیم دوم به معنای رویارویی با تیم دوم گروه A که تاجیکستان یا چین است، خواهد بود.
همچنین فلسطین می‌تواند با شکست دادن هنگ‌کنگ فارغ از نتایج گروه‌های دیگر به‌عنوان تیم سوم، صعودش را قطعی بداند، اما تساوی، این شانس را به ۴۰ درصد می‌رساند و شکست آن را کاملاً نابود می‌کند. تیم سوم این گروه در ۹ مسیر از ۱۰ راه ممکن باید به مصاف تیم ملی قطر برود و از طرفی دیگر در یک راه باقی‌مانده حریفش صدرنشین گروه B یکی از میان برنده استرالیا و ازبکستان خواهد بود. از طرفی ملی‌پوشان هنگ‌کنگ علی‌رغم نمایش خوبی که در دو بازی مرحله گروهی برابر امارات و ایران داشتند، مقابل رقبای خود شکست خوردند، اما اگر مقابل فلسطین به پیروزی برسند، می‌تواند آنها را به سناریوی نوشته شده برای فلسطین دچار کند، اما تساوی یا شکست، پرونده این تیم را به کلی جمع می‌کند.
ایران و امارات 18 بار در سال‌های گذشته به مصاف هم رفتند که 14 بار ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند به نتیجه پیروزی دست پیدا کنند و سه بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. اماراتی‌ها نیز یک بار موفق به شکست یوزهای ایرانی شده‌اند و این بازی، نوزدهمین تقابل ایران و امارات است.

قلعه‌نویی:‌ با تمام قوا به مصاف امارات می‌رویم
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل امارات در بازی سوم مرحله گروهی جام ملت‌‌های آسیا با بیان اینکه تیمش با تمام قوا به مصاف امارات می‌رود، اظهار کرد: «بازی با امارات حساس و فینال‌گونه است چون تقریبا سرگروهی مشخص می‌شود. ما در بازی پیش رو باتوجه به اینکه برای بازی بعد استراحت بیشتری داریم، با تمام قوا به زمین می‌رویم. امیدواریم بازی خوبی انجام دهیم و نتیجه خوبی بگیریم. امارات هم طبق آمار پیشرفت خیلی خوب داشته است. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی را انجام دهیم تا دل مردم شاد شود. باید ببینیم چه اتفاقی در بازی خواهد افتاد.»



او درباره انتقادات نسبت به عملکرد ایران پس از بازی با هنگ‌کنگ عنوان کرد: «انتقاد خوب است و باعث می‌شود مشکلات را برطرف کنیم. با این حال من طبق آمار صحبت کردم و وقتی تیمی این آمار را ارائه می‌دهد، جای انتقاد وجود دارد؟ ما در تیم‌مان ایراداتی هم داریم. مثلا در ضربات آخر بی‌دقت بودیم و در جلوی زمین توپ‌های معمولی را لو می‌دادیم، اما انتقاد با تخریب خیلی فرق دارد. خیلی‌ها از ما انتقاد کردند که چرا به مسابقات اردن رفتید. ببینید چهار تیمی که در آن مسابقات شرکت کردند، حالا در چه جایگاهی قرار دارند.»
او درباره مصدومان تیم ملی ایران بیان کرد: «مصدومیت، جزیی از مسابقات است و تیم‌های دیگر هم مصدومان زیادی دادند. سپاهان و پرسپولیس بازی‌های فشرده‌ای را انجام می‌دادند و ما حواس‌مان بود بازیکنان ملی‌پوش این دو تیم مصدوم نشوند. ما برنامه‌ریزی کردیم و باید از تیم پزشکی‌مان تشکر کنم. به جز مجید حسینی بقیه بازیکنان آماده هستند و مصدومیت‌شان برطرف شده است.»
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه قول قهرمانی نداده است اضافه کرد: «بالاخره این فوتبال است و من روز اول هم گفتم. قول قهرمانی ندادم و هیچ تیمی هم این قول را نداده است. بازی به بازی باید جلو برویم و از بازی با بورکینافاسو سعی کردیم جوری برنامه‌ریزی کنیم که بازیکنان را در مسابقات حذفی در شرایط ایده‌آلی قرار دهیم. باید از همکارانم تشکر کنم که بسیار فنی و همه در حال تلاش هستند. فکر می‌کنم در مرحله حذفی شرایط بدنی بهتری خواهیم داشت.»

حاج‌صفی: در بازی قبلی کم‌لطفی‌هایی شده است
احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، در این نشست خبری در خصوص تقابل تیمش مقابل امارات، ضمن امیدواری به پیروزی مقابل حریف خاطرنشان کرد: «با تیم خوب امارات بازی داریم. قطعا نقاط ضعف و قوت‌شان را آنالیز می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم از نقاط ضعف‌شان به‌خوبی استفاده کنیم و پیروز شویم. امیدوارم بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد باشیم، هواداران از بازی لذت ببرند و سه امتیاز را هم کسب کنیم.»
کاپیتان تیم ملی ایران به عملکرد انتقادآمیز مقابل هنگ‌کنگ اشاره و بیان کرد: «نسبت به بازی قبلی یک‌سری کم‌لطفی‌هایی شده است. خودمان هم قبول داریم در ضربات آخر کم‌دقت بودیم. نزدیک ۷۰ درصد مالکیت توپ داشتیم، شرایط‌مان خیلی خوب بود، اما کم‌دقت بودیم. ۱۶ شوت به سمت دروازه داشتیم و این کار آسانی نبود، اما کم‌لطفی‌هایی شده است. شرایط تیم نسبت به بازی قبلی خوب بود اما سعی می‌کنیم برای بازی پیش‌رو بهتر باشیم و بتوانیم سه امتیاز بازی را بگیریم.»
حاج‌صفی درباره اینکه تعداد پاس‌های کلیدی خوبی داشته و به نظر می‌رسد آمادگی مناسبی دارد، گفت: «هیچکس به فکر عملکرد فردی نیست. ما یک تیم هستیم و خدا را شکر ۲۶ بازیکن آماده داریم. کسی به آقای گلی، کلین‌شیت یا پاس بیشتر فکر نمی‌کند. ما فقط به تنها هدف‌مان که موفقیت تیم است، فکر می‌کنیم. تا الان دو فینال را پشت سر گذاشته‌ایم و برای فینال بعدی می‌رویم. امیدوارم در آخر به هدف‌مان برسیم‌.»