زیرفروشی برای دستیابی به پول نقد

در حال حاضر، امین حضور با پدیده «زیرفروشی» روبه‌رو شده است، به نحوی که مشتری کالا را اقساطی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی خریداری می‌کند و آن را با قیمتی کمتر در امین حضور به فروش می‌رساند.
به گزارش تسنیم، در طول چند ماه اخیر خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست، همین موضوع عاملی شد تا برخی از فروشگاه‌های بزرگ و حتی خود تولیدکنندگان اقدام به فروش لوازم خانگی به صورت اقساط کنند تا از این محل بتوانند ضمن تامین نقدینگی، فروش خود را نیز انجام دهند.
در حال حاضر، در سطح بازار فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی نسبت به فروش اقساطی لوازم خانگی اقدام می‌کنند و مشتریان نیز حضور پررنگی در این فروشگاه‌ها دارند تا بتوانند خریدهای خود را انجام دهند.
جالب اینجاست از آن طرف فروشندگان لوازم خانگی از رکود معاملات خود گلایه کرده و می‌گفتند وقتی فروش اقساطی انجام می‌شود، دیگر کسی سراغ امین حضور نمی‌آید و همین امر باعث شده تا ما نتوانیم کسب‌وکار خود را رونق دهیم.



اما در حال حاضر، امین حضور با پدیده جدید زیرفروشی روبه‌رو شده است، به نحوی که مشتری کالا را اقساطی از فروشگاه‌های بزرگ لوازم خانگی خریداری می‌کند و آن را با قیمتی کمتر در امین حضور به فروش می‌رساند.
به عنوان نمونه مشتری به فروشگاه‌ها مراجعه کرده، 100میلیون جنس به صورت اقساطی تهیه می‌کند و بلافاصله بعد از تحویل این کالاها آنها را در امین حضور به فروشندگان لوازم خانگی می‌دهد. از آن طرف، فروشندگان لوازم خانگی 25 تا 33درصد کاهش قیمت را در این محصولات لحاظ می‌کنند و درنهایت کالاها را از خریدار تحویل می‌گیرند.
وقتی کسی جنس 100میلیون تومانی داشته باشد، درنهایت می‌تواند آن را در امین حضور با قیمت 65میلیون تومان به فروش برساند، اما مشتری به این نکته توجه نمی‌کند که در ازای خرید اجناس 100میلیون تومانی باید 136 میلیون تومان به فروشگاهی بدهد که قسطی از آن خرید کرده و فقط به فکر نقدکردن جنس خریداری شده است تا شاید بتواند با پول آن کار دیگری انجام دهد.
 بررسی بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد یک ساید بای ساید 45میلیون تومانی در کارخانه با قیمت 41میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد، حال تصور کنید اگر این جنس به‌صورت قسطی به فردی فرخته شده باشد، این فرد جنس را در بازار 30میلیون تومان به فروش می‌رساند.