فتاح: دیگر همه فرصت ها برای احمدی نژاد از دست رفته است

وزیر نیرو در دولت نهم و رئیس فعلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در مصاحبه‌ای ضمن هشدار درباره برخی از رفتارهای ساختارشکنانه اطرافیان احمدی‌نژاد تأکید کرد: حرکت‌های تند افراطی جواب نمی‌دهد، نظام هم نشان داده که قدرتمندتر، صبورتر و جدی‌تر از آن است که در مقابل چنین حرکاتی، هرکسی که باشد، ‌کوتاه بیاید.
به گزارش خبرآنلاین، پرویز فتاح با انتقاد از ثبت‌نام احمدی‌نژاد در انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: رفتن آقای احمدی‌نژاد به وزارت کشور و ثبت‌نام کردن در انتخابات کار درستی نبوده چون رهبری معظم نهی فرموده بودند.
وی افزود: انتظار داشتیم که آقای احمدی‌نژاد و حلقه اطرافشان تمکین می‌کردند. به نظرم یک اشتباه استراتژیک کردند. چون رهبری معظم گاهی نظراتی که می‌دهند،‌ پدرانه است.  اگر تایید نشدن صلاحیت ایشان مطرح نمی‌شد، الان چه فضایی درباره ایشان بود؟ فرصتی برای آینده او بود ولی الان دیگر همه فرصت‌ها برای احمدی‌نژاد ازدست‌رفته است. این حرکت به کلی خیلی خردمندانه و منطقی ارزیابی نمی‌شود.
وزیر دولت نهم درباره رفتار اطرافیان احمدی نژاد تصریح کرد: بعضی از اطرافیان ایشان هم در معرض اتهام هستند مثل بعضی از اطرافیان آقای روحانی که ممکن است چنین شرایطی را داشته باشند. به نظرم این قانون است و همه باید تمکین کنیم. قوه قضاییه،‌ مدرک و استدلال دارد. وکیل وجود دارد، فرصت دفاع هست. با تندروی کار پیش نمی‌رود، اوضاع بهتر نمی‌شود. تجربه این را نشان می‌دهد که باید تمکین کنند و از رفتارهای تند و ساختارشکن هم پرهیز کنند.


فتاح با اشاره به اظهارات مطرح‌شده پس از آزادی بقایی از زندان نیز افزود: حرکت‌های تند افراطی جواب نمی‌دهد، نظام هم نشان داده که قدرتمندتر، صبورتر و جدی‌تر از آن است که در مقابل چنین حرکاتی، هرکسی که باشد، ‌کوتاه بیاید. نظام کوتاه نمی‌آید و طرف مقابل است که محکوم به شکست یا قبول بعضی از شرایط می‌شود. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به درخواست‌های صورت گرفته از وی برای حضور در انتخابات اخیر بیان کرد: احساس می‌کنم این که کاندیدای ریاست جمهوری نشدم اشتباه نکرده‌ام، نه‌تنها ضرری نکرده‌ام بلکه احساس می‌کنم که واقعاً سود بردم که این کار شرافتمندانه و باارزش را ادامه می‌دهم.
خواهید دید ما ازنظر کمک به آقای روحانی فروگذاری نخواهیم کرد
فتاح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: واقعاً آقای روحانی راه سختی در پیش دارد. یعنی اداره کردن این مملکت با این اوضاع‌واحوال سخت است. هر کس که رئیس‌جمهور می‌شد راه سختی در پیش داشت و راه همواری ازنظر اقتصادی، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و چالش‌هایی که هست در پیش نیست. تنها راه هم این است که همه کمک کنند. اعتقادم این است که واقعاً باید به آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشور جمهوری اسلامی ایران کمک کرد. شما خواهید دید ما ازنظر کمک به آقای روحانی فروگذاری نخواهیم کرد. کما این که قبلاً هم این رویه ما بوده و آقای روحانی هم ابراز رضایت کرده‌اند. الان هم همین خواهد بود.