روسیه: آمریکا باید نیروهایش را از افغانستان خارج کند

ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه روسیه به افغانستان گفت: جنگ آمریکا در افغانستان شکست خورده و واشنگتن باید نیروهایش را از این کشور خارج کند.
به گزارش شبکه خبری راشا تودی، وی که یکی از مدیران وزارت خارجه روسیه است به روزنامه ایزوستیا گفت: مسکو لزومی برای افزایش حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان نمی‌بیند.
وی اظهار داشت: مسکو هرگز به دنبال شتاب در خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان نبوده اما از آنجا که ارتش آمریکا در افغانستان هیچ دستاوردی نداشته باید گذاشت که آنها افغانستان را ترک کنند.
وی افزود: کمپین آمریکا در افغانستان شکست خورده است. افغانستان اکنون در خطر تبدیل شدن به پرورشگاه جهانی تروریسم بین‌المللی قرار دارد. این کشور در حقیقت تا حدی تبدیل به چنین چیزی شده است.
این دیپلمات روس گفت: آمریکا دچار استیصال شده و طرح‌هایش برای جایگزین کردن نیروهای مسلح حرفه‌ای با مزدورها احمقانه است. این طرح‌ها منجر به هیچ نتیجه‌ای نخواهد شد و مزدورها خیلی راحت می‌توانند فرار کنند. آنها این افراد را از سراسر جهان با پیشنهاد پول نقد به خدمت می‌گیرند اما آنها چطور قرار است با طالبان بجنگند.
سایر اخبار این روزنامه
تولید تجمعی لایه نفتی پارس جنوبی از مرز 2,5 میلیون بشکه گذشت گزارش کامل اظهارات رئیس جمهور و نمایندگان مخالف و موافق درباره کابینه دوازدهم آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس روسیه: آمریکا باید نیروهایش را از افغانستان خارج کند تعداد مبتلایان به وبا در یمن از نیم میلیون نفر فراتر رفت تهران میزبان اولین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته علاقمندی هند به ایجاد کریدور ترانزیتی از مسیر ایران فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران می‌آید معاون حقوقی وزارت علوم: شورای نگهبان درباره لایحه مقابله با تقلب علمی اعلام نظر کرد مگر قحط الرجال است؟ قرار گرفتن 8 دانشگاه ایرانی در جمع 800 دانشگاه برتر دنیا نصب تابلوهای بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مروری بروقایع28 مرداد و نقش آیت‌الله کاشانی در آماده‌سازی بستر مبارزه و بیدارگری جهان اسلام گاردین منتشر کرد: جزئیات ربوده شدن شاهزادگان سعودی مخالف حکومت سلمان