گاردین منتشر کرد: جزئیات ربوده شدن شاهزادگان سعودی مخالف حکومت سلمان

یک رسانه غربی با اشاره به مفقود شدن 3 شاهزاده سعودی مخالف حکومت بن سلمان جزئیات جدیدی را از ربایش آنها منتشر کرده است.
روزنامه گاردین که برای اولین بار در مارس 2016 (95ش) خبر از مفقود شدن 3 شاهزاده سعودی مخالف حکومت عربستان خبر داده بود دیروز جزئیات جدیدی را در این رابطه منتشر کرده است.
گاردین می‌نویسد: جزئیات جدیدی از نحوه ربایش 3 شاهزاده سعودی مخالف حکومت عربستان مشخص شده که نشان می‌دهد مفقود شدن آنها آدم ربایی سیستماتیک بوده که از سوی حکومت عربستان ترتیب داده شده بود.
این 3 شاهزاده سعودی که همگی جزو اعضای سلطنتی بودند پس از حوادث سال‌های اخیر بویژه تحولاتی که بعد از مرگ «ملک فهد» رخ داد به مخالفان حکومت عربستان تبدیل شدند و در فاصله سپتامبر 2015 تا فوریه 2016 ربوده شده و به عربستان منتقل شدند.


به نوشته گاردین قرار است در هفته جاری بخش عربی "بی.بی.سی" برنامه‌ای مستند را در خصوص ربایش این شاهزاده‌های سعودی منتشر کند.
مهمترین شخص ربوده شده در میان این 3 نفر شاهزاده «سلطان بن ترکی» است که در تاریخ اول فوریه 2016 در حالیکه به همراه 20 نفر از دوستان خود عازم قاهره بود ربوده شده و به ریاض منتقل گردید.
گاردین به نقل از دوستان سلطان بن ترکی که با وی در این سفر بودند می‌نویسد: در داخل هواپیما بودیم که متوجه شدیم به سمت قاهره حرکت نمی‌کند بعد وقتی هواپیما به زمین نشست اطراف آن توسط نیروهای امنیتی و نظامیان سراپا مسلح محاصره شد و وقتی سلطان بن ترکی شروع به اعتراض به خدمه هواپیما کرد با او برخورد کردند. سپس این شاهزاده سعودی در حالی که فریاد می‌زد «شما همگی ربوده شده اید و باید به سفارت خانه‌های خود اطلاع دهید» را به داخل یک خودروی بدون پلاک بردند و از آن تاریخ تا کنون کسی از شاهزاده سلطان بن ترکی خبر ندارد.
گویا هواپیمای حامل سلطان بن ترکی قرار بوده از مراکش عازم فرانسه شود اما سر از ریاض درآورده است.
بر همین اساس همراهان سلطان بن ترکی که تعدادی از آنها زنان غربی تشکیل می‌دادند به مدت 3 روز در عربستان بازداشت بودند و در این مدت که در هتلی در ریاض نگهداری می‌شدند هیچگونه امکانی برای ارتباط با بیرون در اختیار نداشتند و این هتل نیز تحت مراقبت شدید نیروهای امنیتی عربستان قرار داشت.
پس از گذشت 3 روز، این افراد یک به یک و در حالیکه از میان نیروهای امنیتی عبور داده می‌شدند به اتاق‌های دیگری در هتل منتقل شده و از آنها بخاطر این موضوع معذرت خواهی شد و وسایل ضبط شده از آنها بازگردانده شد البته تمامی تصاویر تهیه شده از ربوده شدن شاهزاده سلطان بن ترکی از تلفن‌های همراه آنها حذف شده بود.سپس از آنها سوال شده که به کدام کشور می‌خواهند بروند و بعد آنها به فرودگاه منتقل شده و پس از سوار شدن به هواپیما گذرنامه‌های خود را تحویل گرفته‌اند.
به نوشته گاردین، یکی از دوستان شاهزاده سلطان بن ترکی می‌گوید وی در سال 2015(94ش) و پیش از ربوده شدن به صراحت گفته بود که نگران است که او را ترور کرده و یا بربایند.
سایر اخبار این روزنامه
تولید تجمعی لایه نفتی پارس جنوبی از مرز 2,5 میلیون بشکه گذشت گزارش کامل اظهارات رئیس جمهور و نمایندگان مخالف و موافق درباره کابینه دوازدهم آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس روسیه: آمریکا باید نیروهایش را از افغانستان خارج کند تعداد مبتلایان به وبا در یمن از نیم میلیون نفر فراتر رفت تهران میزبان اولین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته علاقمندی هند به ایجاد کریدور ترانزیتی از مسیر ایران فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران می‌آید معاون حقوقی وزارت علوم: شورای نگهبان درباره لایحه مقابله با تقلب علمی اعلام نظر کرد مگر قحط الرجال است؟ قرار گرفتن 8 دانشگاه ایرانی در جمع 800 دانشگاه برتر دنیا نصب تابلوهای بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مروری بروقایع28 مرداد و نقش آیت‌الله کاشانی در آماده‌سازی بستر مبارزه و بیدارگری جهان اسلام گاردین منتشر کرد: جزئیات ربوده شدن شاهزادگان سعودی مخالف حکومت سلمان