تعداد مبتلایان به وبا در یمن از نیم میلیون نفر فراتر رفت

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد کمبودها، نارسایی‌های بهداشتی و دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی سالم، مردم یمن را با بیماری فراگیر وبا روبرو کرده که شمار مبتلایان آن از مرز نیم میلیون نفر گذشته است.
به گزارش ایرنا، سازمان بهداشت جهانی بار دیگر نسبت به شیوع سریع بیماری وبا در یمن هشدار داد و تاکید کرد با افزایش شمار مبتلایان به این بیماری، یمن با بزرگترین فراگیری این بیماری در قرن حاضر روبرو شده است.
براساس گزارش، این نهاد تاکنون 2 هزار نفر از مردم این کشور به دلیل افزایش آلودگی‌ها، تلنبار شدن زباله‌ها در نقاط مختلف شهرها، کمبود تاسیسات بهداشتی و دسترسی نداشتن به آب آشامیدنی قربانی این بیماری شده‌اند و شمار آن‌ها روزانه افزایش می‌یابد.
مدیر این نهاد در گزارش خود نوشته است در حالی که بیماری در سراسر کشور به سرعت روبه گسترش است، کارکنان بهداشتی یمن در شرایطی تقریبا غیر ممکن به تلاش خود برای معالجه بیماران ادامه می‌دهند. او تاکید کرده است بدون حضور این پزشکان و پرستاران، نجات جان مردم این کشور از فراگیری بیماری غیر ممکن خواهد بود.


مدیر سازمان بهداشت جهانی اضافه کرده است سازمان ملل در حال حاضر به بنای تاسیساتی برای معالجه این بیماران مشغول است اما تنها راه جلوگیری از گسترش غیر قابل کنترل این بیماری و بروز فجایع بیشتر در این کشور بازگشت طرف‌های درگیر به پای میز مذاکره و یافتن یک راه حل سیاسی برای این بحران خواهد بود.
افزایش 3 برابر‌ی حملات هوایی عربستان به یمن
از سوی دیگر در گزارش سازمان ملل اعلام شد، تعداد حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربی به یمن در نیمه اول سال 2017 بیشتر از حملات انجام شده در سراسر 2016 بوده است.
به گزارش روسیا الیوم، سازمان "حفاظت از یمن در مقابل بمب‌های خوشه‌ای" که وابسته به سازمان ملل است، در گزارش خود با بیان این مطلب، تاکید کرد که میانگین ماهانه تعداد حملات ائتلاف عربی به استان‌های یمن در سال 2017 تقریباً سه برابر بیشتر از سال گذشته شده است.
این گزارش که به اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سازمان ملل و دیگر منابع آزاد استناد کرده، برآورد نموده که تعداد درگیری‌های ماهانه میان نیروهای مزدور وابسته به عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن با نیروهای انصارالله در مقایسه با سال قبل دو برابر شده است.
در همین حال در ادامه عملیات‌های نظامی عربستان علیه شهرها و مناطق مسکونی یمن، دیروز نیز جنگنده‌های سعودی چندین استان یمن را بمباران کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «انصار الله، جنگنده‌های ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان چندین استان در یمن را طی روز گذشته بمباران کرده که خسارت‌های زیادی به بار آورده است.
براساس این خبر جنگنده‌های ائتلاف سعودی 5 بار به شهر «میدی» در استان «حجه» یورش برده و 4 بار نیز شرق «یختل» در شهر «المخا» در استان تعز را بمباران کرده است.
جنگنده‌های سعودی در ادامه حملات خود به مناطق مسکونی یمن، شهر «الظاهر» در استان «صعده» و منطقه «حوث» در استان عمران را بمباران کردند.
سایر اخبار این روزنامه
تولید تجمعی لایه نفتی پارس جنوبی از مرز 2,5 میلیون بشکه گذشت گزارش کامل اظهارات رئیس جمهور و نمایندگان مخالف و موافق درباره کابینه دوازدهم آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس روسیه: آمریکا باید نیروهایش را از افغانستان خارج کند تعداد مبتلایان به وبا در یمن از نیم میلیون نفر فراتر رفت تهران میزبان اولین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته علاقمندی هند به ایجاد کریدور ترانزیتی از مسیر ایران فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران می‌آید معاون حقوقی وزارت علوم: شورای نگهبان درباره لایحه مقابله با تقلب علمی اعلام نظر کرد مگر قحط الرجال است؟ قرار گرفتن 8 دانشگاه ایرانی در جمع 800 دانشگاه برتر دنیا نصب تابلوهای بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مروری بروقایع28 مرداد و نقش آیت‌الله کاشانی در آماده‌سازی بستر مبارزه و بیدارگری جهان اسلام گاردین منتشر کرد: جزئیات ربوده شدن شاهزادگان سعودی مخالف حکومت سلمان