معاون حقوقی وزارت علوم: شورای نگهبان درباره لایحه مقابله با تقلب علمی اعلام نظر کرد

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اعلام نظر شورای نگهبان درخصوص لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی، خبر داد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا، محمد روشن با اشاره به لایحه پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی اظهار داشت: این لایحه، مصوب جلسه 28 تیرماه 1396 مجلس شورای اسلامی، در جلسه 11 مرداد 1396 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نظر شورای نگهبان دراین خصوص اعلام شد.
وی درباره جزئیات نظر شورای نگهبان در خصوص این لایحه گفت: در نظر شورای نگهبان در خصوص این لایحه آمده است که در تبصره 9، با توجه به عبارت تبصره، این ابهام وجود دارد که حوزه‌های علمیه نیز زیرنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که لازم است در این خصوص رفع ابهام شود تا اظهارنظر ممکن شود.
روشن ادامه داد: با این وصف، بخش‌های اساسی و مهم مرتبط با وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از خدشه مصون مانده است.


وی بیان داشت: اکنون کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی نیز اقدام به اصلاح عبارتی کرده و نام حوزه‌های علمیه را به ابتدای متن منتقل کرده تا شبهه شورای نگهبان رفع شود.
معاون وزیر علوم یادآور شد: در گفت‌وگویی که با اللهیارملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی داشتم، تصمیم گرفته شد این اصلاحیه برای صحن مجلس ارسال شود تا در هفته آینده در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با مشارکت وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری وزارت دادگستری، در حال تدوین آیین‌نامه اجرایی لایحه مقابله با تقلب در تولید آثار علمی و تقدیم آن به هیات وزیران است.
سایر اخبار این روزنامه
تولید تجمعی لایه نفتی پارس جنوبی از مرز 2,5 میلیون بشکه گذشت گزارش کامل اظهارات رئیس جمهور و نمایندگان مخالف و موافق درباره کابینه دوازدهم آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس روسیه: آمریکا باید نیروهایش را از افغانستان خارج کند تعداد مبتلایان به وبا در یمن از نیم میلیون نفر فراتر رفت تهران میزبان اولین نمایشگاه بین‌المللی شیشه و صنایع وابسته علاقمندی هند به ایجاد کریدور ترانزیتی از مسیر ایران فولکس واگن برای امضای قرارداد به ایران می‌آید معاون حقوقی وزارت علوم: شورای نگهبان درباره لایحه مقابله با تقلب علمی اعلام نظر کرد مگر قحط الرجال است؟ قرار گرفتن 8 دانشگاه ایرانی در جمع 800 دانشگاه برتر دنیا نصب تابلوهای بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مروری بروقایع28 مرداد و نقش آیت‌الله کاشانی در آماده‌سازی بستر مبارزه و بیدارگری جهان اسلام گاردین منتشر کرد: جزئیات ربوده شدن شاهزادگان سعودی مخالف حکومت سلمان