کار سخت جهرمی

با آغاز رسمی روند بررسی وزرای پیشنهادی رئیس جمهوری برای تشکیل دولت دوازدهم، به عنوان شروع آقای دکتر روحانی هم در معرفی برنامه هایشان و هم در دفاع از وزرا صحبت های خوبی داشتند. از سوی دیگر فضای کلی مجلس هم نسبت به اغلب وزرای معرفی شده مثبت است و در این میان تنها نسبت به چند نفر حتی قبل از آن که به مذاکرات علنی مجلس شورای اسلامی ورود کنیم، در جلسات فراکسیون ها فضایی چالشی وجود داشته است. به طور خاص در جلسات برگزار شده نسبت به آقای آذری جهرمی وزیر پیشنهادی ارتباطات و آقای ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی فضا چالشی تر از دیگران بود و نسبت به دیگران مخالفت های جدی تری حداقل در کمیسیون ها وجود نداشته است. البته سوال وجود داشته نسبت به برنامه وزرا اما وزرای پیشنهادی رفع ابهام کرده و به سوالات پاسخ داده اند و در نهایت جلسات مربوط به این دو وزیر چالشی تر دنبال
شده بود.
در فضایی که امروز (سه‌شنبه) در مذاکرات رسمی قرار گرفتیم همان طور که گفته شد آغاز خوبی با صحبت های آقای رئیس جمهوری داشتیم و عملا بخش برنامه را سپری کردیم و بخش دفاع از وزرا و نطق موافقان و مخالفان وزرا شروع شد... که باز هم چالشی ترین بخش آن مربوط به آقای آذری جهرمی بود.
این که گفته شود شرایط رای گیری برای آقای جهرمی از حالا مشخص شده است فعلا نمی‌شود اظهار نظر قطعی کرد اما می توان به این نکته اشاره کرد که قطعا مخالفین ایشان قانع نشدند. زیرا با پایان یافتن صحبت های موافقان و مخالفان و همچنین توضیحات آقای جهرمی، احساس مخالفین این بود که به هیچ وجه به سوالاتشان پاسخ داده نشده است. از سوی دیگر انتظار این بود که به جای آن که ایشان در راه اقناع سازی مخالفان و پاسخ به سوالات به جواب مکتوب ارجاع دهند، در همان صحن علنی مجلس شورای اسلامی سوالات را پاسخ دهند. همچنین باید این نکته را نیز در نظر گرفت که چیزی به عنوان جواب مکتوب در آیین نامه رسمی و داخلی مجلس شورای اسلامی نیز پیش بینی نشده است. با توجه به روند در پیش گرفته شده برای بررسی وزرای پیشنهادی کابینه از سوی آقای دکتر روحانی، من فکر می کنم که در روز پنج شنبه رای گیری نهایی وزرا نیز انجام شود و تلاش بر این است که این اتفاق به روز شنبه موکول نشود.