شعرسرایی در وصف بزرگان و اعضا

آفتاب یزد - گروه اجتماعی: جلسه سیصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر هم خالی از تنش نبود. به نظر می‌رسد هر چه به روزهای پایانی نزدیک‌تر می‌شویم تنش‌ها شخصی‌تر می‌شوند. اعضای شورای شهر در تذکرات پیش از دستور هر کدام به یک مشکل اشاره کردند.

جدیدی: گفتند در دوره انتخابات تذکر نده!
عباس جدیدی در این جلسه به ناصر امانی، معاون قالیباف می‌گوید: «از شش ماه اول فعالیت دوره چهارم شورای شهر این تذکراتم را دادم و این منوط به روزهای آخر نمی‌شود. ما در اینجا با کسی تعارف نداریم زیرا ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری.» وی با اشاره به اینکه بازی 90 دقیقه است و تا پایان باید کار کرد، می‌افزاید: «مگر شما در این روزهای پایانی به پروژه‌های عمرانی سرعت ندادید تا خودتان این پروژه‌ها را افتتاح کنید؟ اگر ما در این روزهای پایانی بگوییم، کار نکنید درست است؟ 5-6 ماه مانده به ریاست جمهوری به بنده پیشنهاد می‌دادند که اگر تذکر دهید، در آستانه انتخابات احتمالاً شبهاتی به وجود می‌آورد، تذکراتت را بعد از انتخابات دنبال کن. گفتم چشم. آن موقع که نگوییم چون شائبه به وجود می‌آید الان هم می‌گوییم چون آخرین روزهاست. آقای امانی شما بفرمایید ما کی تذکر بدهیم؟»


گفتنی است در جلسات گذشته عباس جدیدی در مورد دو موضوع بدهی‌های شهرداری و املاک نجومی تذکراتی داد و ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهر تهران در پاسخ تذکر به او گفت: «چرا بعد از 4سال یادتان آمده؟ گذاشتید روزهای آخر حرف بزنید؟»

حقوق کارکنان سراها پرداخت نشد
مرتضی طلایی نیز طی تذکر پیش‌ از دستور می‌گوید: «بعضی از مناطق برق سراها قطع شده و حقوق کارکنانش هم پرداخت نشده است. نباید در روزهای آخرین کار ما اینگونه شود. عدد بسیار ناچیزی است که به دلیل آن خاطره بدی بماند.»

خلاف بزرگ دزاشیب بزرگتر شد
رئیس کمیته هنری شورای شهر تهران نیز در تذکر پیش از دستور خود باز هم از تخلف در ساخت هتل 25 طبقه دزاشیب خبر داد.
عبدالحسین مختاباد که در گذشته هم این تذکر را داده بود این بار می‌گوید: «این پروژه که آقای سالاری از آن به عنوان خلاف بزرگ دزاشیب یاد کرده بودند، قرار بود این زمین پارک شود اما حالا تبدیل به هتل شده است.»
وی با اشاره به اینکه همسایه‌ها می‌خواستند جلو شهرداری تجمع کنند که من ممانعت کردم، می‌افزاید: «از معجزات این پروژه آن است که شهردار منطقه از این تخلف خبر ندارد. طبق قانون قرار بود این پروژه از همکف 16طبقه ساخته شود اما حالا 25 طبقه ساخته و چند روز پیش هم 4 طبقه روی آن اضافه کرد. آقای شهردار گفت من خبر ندارم. شهردار ناحیه را هم به محل ساخت و ساز راه نداده‌اند. خوشبختانه شهردار و شهردار ناحیه تلاش کردند و در حال حاضر ستون‌های آن را پایین می‌آورند. آخه چطور می‌شود آدمی در این شرایط به خودش اجازه می‌دهد 4طبقه روی یک ساختمان بسازد؟ من خواهش می‌کنم این آقا را سرجایش بنشانید که بدون مجوز شبانه 4طبقه به ساختمانش اضافه کرده است.» وی در پایان شکایت همسایه‌های این پروژه را به رئیس شورای شهر ارائه کرد.
مختاباد از حضار درخواست کرد که اجازه دهند در وصف بعضی از اعضای شورای شهر شعری از بزرگان ادب بخواند. او گفت؛
احمد مسجد جامعی: دلبرا بنده نوازی تکه آموخت بگو /که من این ظن به رقیبان تو هرگز نبرم
مهدی چمران: دست در حلقه آن زلف دو تا نتوان کرد / تکیه بر عهد تو و باد صبا نتوان کرد
محمدباقر قالیباف: وصال آن لب شیرین به خسروان دادند/ تو را نصیب همین بس که کوهکن باشی
محمد حقانی: نظرگویند سعدی با که داری /که غم با یار گفتن غم نباشد
احمد حکیمی‌پور: اینکه می‌گویند آن خوش‌تر ز حسن / یار ما این دارد و آن نیز هم
اسماعیل دوستی: میان نداری و دارم عجب که هر ساعت / میان مجمع خوبان کنیم یا نداری
رحمت‌اله حافظی: مصلحت نیست که از پرده برون افتد راز / ورنه در مجلس رندان خبری نیست که نیست
مجتبی شاکری: اوقات خوش آن بود که با دوست به سر رفت /باقی همه بی‌حاصلی و بی‌خبری بود
فاطمه دانشور: تو نیکی می‌کن و در دجله انداز / که ایزد در بیابانت دهد باز
پرویز سروری: من رستم و سهراب تو! این جنگ چه جنگی است/ گر زخم زنم حسرت و گر زخم خورم ننگ
حکایت بعضی از اعضای شورای شهر: ای دل طریق رندی از محتسب بیاموز/ مست است و در حق او کس این گمان ندارد
شورای چهارم: آنان که محیط فضل و آداب شدند / در جمع کمال شمع اصحاب شدند / ره زین شب تاریک نبردند به روز / گفتند فسانه‌ای و در خواب شدند
وی تاکید کرد: در پایان بیتی را به روح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تقدیم می‌کنم؛ «بر این رواق زبرجد نوشته‌اند به زر / که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند.»