نام «هاشمی» بریکی از معابر تهران

همدلی| سرانجام پس از ماه‌ها بحث وبررسی، نام آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی رئیس فقید محمع تشخیص مصلحت نظام بر روی یکی از معابر شهر تهران نشست، تا یکی از نامدارترین شخصیت‌های تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی در پایتخت، صاحب یک نشانی شود. موضوعی که تشکر محسن‌هاشمی فرزند ارشد آیت‌الله‌هاشمی را نیز در پی داشت.
روز گذشته رئیس مرکز اطلاع رسانی شهرداری تهران از برگزاری مراسم نامگذاری اتوبانی به نام آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی در روز جمعه خبر داد.
شهرام گیل‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شورای شهر تهران تغییر نام بزرگراه نیایش به نام آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی را پس از بررسی‌های کامل تصویب کرد گفت: بر همین اساس به مناطقی که بزرگراه نیایش از آنها عبور می‌کند، همچون منطقه دو، ابلاغ کردیم تا نسبت به تعویض نام بزرگراه اقدام کنند که این مهم در حال تحقق است.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده روز جمعه نیز مراسم تغییر نام با حضور شهردار تهران و خانواده مرحوم‌هاشمی برگزار خواهد شد و رسما بزرگراه نیایش به نام آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی تغییر نام خواهد داد.


همین موضوع سبب شد تا فرزند‌هاشمی تشکر خانواده رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از مدیریت شهرداری تهران را اعلام کند.
محسن‌هاشمی در آستانه برگزاری مراسم نامگذاری بزرگراه نیایش به نام مرحوم آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی گفت: به شخصه از طرف خودم و خانواده از این اقدام مدیریت شهری تهران و به ویژه شخص دکتر قالیباف تشکر می‌کنم که تصمیم گرفتند در دوره مدیریت شهری‌شان این نامگذاری را انجام دهند.
عضو منتخب شورای پنجم شهر تهران با اشاره به اینکه شورای شهر از ابتدا نسبت به نامگذاری بزرگراهی از شهر تهران به نام مرحوم آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی نظر مثبت داشتند، تصریح کرد: در این زمینه بحث‌های کارشناسی در شورای چهارم انجام و جلسات متعددی نیز برگزار شد و در نهایت در کمیسیون نامگذاری این فوریت رای آورد و سپس به شهرداری تهران نیز ابلاغ شد.
وی با تاکید بر تقدیر از شهردار تهران به واسطه این نامگذاری، در واکنش به اینکه چه احساسی خواهند داشت وقتی در روزهای رحلت آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی از بزرگراهی که به نام ایشان نامگذاری شده است عبور کنند، افزود: بی‌شک در ابتدا احساس تالم خواهم داشت، اما مهم آن است که راه ایشان ادامه دارد و این خود سبب خوشحالی شخص من و اعضای خانواده آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی است.