محمدعلی نجفی و محمدباقر قالیباف دو ساعت با هم دیدار کردند دو شهردار در یک دفتر

همدلی | محمدعلی نجفی شهردار آتی تهران برای گفت و گو با محمدباقر قالیباف که روزهای پایانی دوره دوازده ساله شهرداری خود را می گذراند، به دیدار او رفت.
پیش از آن نجفی با اعضای منتخب شوای پنجم شهر تهران، دیدار کرد. اعضا ضمن بیان دیدگاه ها و نگرانی خود, رویکردهای آقای نجفی را پیرامون نحوه رسیدگی به مسایل مربوط به شهر شنیدند.
بنا به اظهارات زهرا نژادبهرام، در گفت‌وگو با رسانه‌ها، آقای نجفی از دیدار خود با محمدباقر قالیباف خبر داد که قرار شده در مورد مسایل مربوط به شهر به گفت‌و‌گو بپردازند؛ مساله‌ای که به گفته نژادبهرام، گویای نوعی همدلی است میان مدیران گذشته و مدیران جدید حاصل شده.
شهردار آینده تهران، همچنین در مورد برنامه های میان مدت, کوتاه و بلندمدت خود پیرامون رفع مشکلات شهر با بهره گیری از نظر کارشناسان, صحبت هایی را مطرح کرد.


در جلسه دو ساعته نجفی و قالیباف چه گذشت؟
رئیس مرکز اطلاع رسانی شهردار تهران در مورد جزئیات دیدار قالیباف و نجفی توضیحاتی ارائه کرد.
شهرام گیل آبادی در مورد جزئیات دیدار ظهر دیروز محمد علی نجفی و قالیباف گفت: دیدار نجفی گزینه منتخب شهرداری تهران با محمدباقر قالیباف در دفتر کار شهردار تهران برگزار و دو ساعت به طول انجامید.
او با بیان این‌که موضوعات مختلفی درباره مدیریت شهر تهران، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت تصریح کرد: در پایان قالیباف اعلام کرد که برای انتقال تجربیات خود به شهردار آینده آمادگی دارد و پس از دو ساعت این دیدار پایان یافت.
شورای پنجم شهر تهران کار خود را اول شهریور آغاز می‌کند
نژادبهرام، همچنین گفت که «آیین تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ادای سوگند اعضا و انتخاب هیات رئیسه ، برنامه‌های اولیه شورا در نخستین روز کاری است.»
او اظهار کرد: «همچنین انجام فرآیند قانونی معرفی رسمی شهردار پایتخت تهران نیز از دیگر برنامه های پیش‌بینی شده در نخستین روز کاری پنجمین دوره شورای شهر تهران است.»
نژادبهرام تصریح کرد: «درهمین ارتباط اعضای شورای پنجم شهر تهران در اولین گام از فعالیت خود با حضور در مرقد مطهر امام راحل با بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و با سیدحسن خمینی نیز دیدار و گفت وگو می کنند.»
منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که آیین های آغاز فعالیت در صحن علنی شورا برگزار می شود، گفت: «هماهنگی‌های لازم دراین خصوص با وزارت کشور و فرمانداری تهران انجام شده است.»
وجه به حفظ انسجام در انتخاب رییس شورا
بحث همدلی و هماهنگی اعضای پنجمین دوره شورای شهر تهران با یکدیگر، با شهردار آینده و نیز با اعضای سابق شورا و شهردار اسبق، بحث همیشگی محافل و جلسات اعضای جدیدی است. در این راستا، مجید فراهانی، منتخب شورای پنجم شهر تهران درباره این مطلب که کدام‌یک از اعضا اقبال بیشتری را برای کسب کرسی ریاست دارد، به رویداد 24، گفت: «ما امروز در شورای شهر و شهر تهران با وضعیتی روبه‌رو هستیم که از طرفی، مطالبات مردمی زیادی دارد و از طرف دیگر، بحث‌های مخاطراتی شهر تهران را پیش روداریم. مطالبی که پیش‌ازاین هم‌بارها بیان‌شده. مشکلات شورا و شهرداری درزمینه، بدهی و منابع شهرداری، مشکلات ترافیکی، آلودگی و... همه و همه پیش روی شورای شهر و شهرداری وجود دارد؛ اما آنچه برای منتخبان شورا در اولویت است و مجموعه منتخبان را هدایت می‌کند، کارآمدی است. کارآمدی هم در فعالیت شورا و هم در فعالیت شهردار.»به گفته فراهانی « اهمیت در این است که شهردار، مسئول و شورا کارآمد باشد. تجربه شوراهای پیشین، در اختیار ما است و از آن‌ها استفاده خواهیم کردیم؛ اما نقطه اصلی و کلیدی در شورای پنجم و شهرداری، بحث انسجام است. این موضوع که اعضای شورا منسجم و مانند دوست در کنار یکدیگر عمل کنند.»
این عضو جدیدی شورای پنجم گفت: « تبلور این انسجام و دوستی در میان اعضا را در روز پنجشنبه شاهد بودیم که در انتخاب شهردار تهران به‌خوبی عمل کرد و نتیجه این انسجام نیز، انتخاب آقای نجفی با کسب تمامی 21 رای شورا، به‌عنوان شهردار تهران بود. این بحث انسجام و یکپارچگی، درباره انتخاب اعضای هیئت‌رئیسه شورا هم مطرح است.»
او افزود: «شورا در تعیین خط‌مشی و آیین‌نامه‌ها برای اداره بهتر شهر و استان، جایگاه قابل‌توجهی دارد و می‌تواند همسنگ با دولت،طرح‌ها و لوایحی را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. یک گام مهم و مفید شورای پنجم، راه‌اندازی دقیق و به فعلیت رساندن این شورای مغفول است.»
فراهانی درباره زمان‌بندی اعلام گزینه قطعی برای ریاست شورای شهر اعلام کرد: «فکر می‌کنم در هفته آتی، گزینه نهایی ریاست شورا اعلام شود.»