مهدی کروبی اعتصاب غذایش را شکست

روز چهارشنبه و در دقایق پایانی جلسه علنی مجلس شورای اسلامی‌ بود که مصطفی کواکبیان  به  خبر اعتصاب غذای مهدی کروبی در مجلس واکنش نشان داد و از رییس‌جمهور درخواست کرد تا موضوع را پیگیری کند.
نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری پیش از  پایان جلسه علنی نوبت بعد از ظهر چهارشنبه مجلس اظهار داشت: «خبری شنیدم که از آقای دکتر روحانی رییس جمهور می‌خواهم که اگر واقعا بحث اعتصاب غذای حاج آقا کروبی جدی است،آن را پیگیری کند و دکتر قاضی زاده‌هاشمی‌یا وزیر اطلاعات را بفرستند که این بحث را پیگیری و موضوع نیروهای امنیتی داخل خانه را حل کنند.» 
 پیش از آن هم حسین کروبی  درباره درخواست پدرش و اعتصاب غذای او به  جماران گفته بود :« پدرم می‌گوید هیچ چیزی جز  محاکمه علنی نمی‌خواهد. ایشان آخرین بار به وزیر بهداشت که به بیمارستان آمده بود نیز گفتند که اگر من به خانه برگردم درخواست محاکمه دارم و به خاطر همین علی‌رغم بیماری قلبی اعتصاب غذا خواهم کرد تا درخواست من را اجابت کنند.
فرزند کروبی گفت: البته حضور نیروهای امنیتی در داخل منزل نیز باعث ناراحتی پدرم شده است.


پس از همه این صحبت‌ها بود  که جمعی از اعضای فراکسیون امید مجلس درخواستی برای پایان دادن به این اعتصاب داشتند و محمد رضا تابش نایب رییس این فراکسیون به ایسنا گفته است: «بعد از اینکه از موضوع اعتصاب غذای آقای کروبی مطلع شدیم ضمن مشورت با جناب دکتر عارف و آقای مطهری و جمعی از دوستان نماینده تماسی با آقای حسین کروبی داشتیم و صحت و سقم مطلب را جویا شدیم. ایشان اعتصاب غذای خشک از صبح امروز را تایید کرد ما نیز مراتب نگرانی خود را اعلام کردیم.».
وی افزود:« با توجه به اینکه آقای کروبی تازه آنژیو شده‌اند و باید داروی قلب و رقیق‌کننده خون را مصرف کنند و ممکن است عدم مصرف دارو مخاطراتی برای ایشان داشته باشد. ما بلافاصله موضوع را به وزیر اطلاعات انتقال دادیم و خواستار پیگیری جدی شدیم. همچنین موضوع با وزیر کشور در میان گذاشته شد و قرار شد  از طریق رییس و مسئولین مربوطه در قوه قضاییه موضوع را پیگیری کنند. ضمناً قرار شد دکتر‌هاشمی‌ وزیر بهداشت با توصیه دکتر عارف عیادتی از آقای کروبی داشته باشد.» 
هم‌چنین کمیته پیگیری رفع حصر فراکسیون امید در حاشیه جلسه علنی صبح پنج شنبه تشکیل جلسه داد و رایزنی‌های زیادی بین محمدرضا عارف، رییس فراکسیون و سایر اعضای این فراکسیون با معاون اول رییس جمهور، رییس مجلس شورای اسلامی، وزرای اطلاعات و کشور در جریان بود.‌
بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص اظهار داشت:« اعضای فراکسیون امید در حال پیگیری موضوع اعتصاب غذای آقای کروبی هستند و در این راستا با معاون اول رییس‌جمهور، وزیر کشور، وزیر اطلاعات و وزیر خارجه و رییس مجلس مذاکراتی داشته‌اند. همه متفق‌القول هستند که این موضوع باید حل شود، چرا که به نفع نظام نیست و نباید برای نظام هزینه تراشی شود. با توجه به این که رفع حصر و پیگیری وضعیت محصورین جزو مهم‌ترین مطالبات مردم از آقای روحانی در زمان انتخابات بوده می‌طلبد که ایشان با توجه به ارتباطاتی که دارند موضوع را به صورت ویژه پیگیری کنند.
تا این که عصر روز پنج شنبه  حسین کروبی از انتقال پدرش به بیمارستان و شکستن اعتصاب غذای وی  خبر داد و در گفتگو با ایسنا گفت:« امروز وزیر بهداشت از طرف دولت به همراه معاون امنیتی وزارت اطلاعات به بیمارستان آمدند و قول دادند خیلی سریع نیروهای امنیتی را از خانه خارج کنند.  وزیر بهداشت و معاون امنیتی وزارت اطلاعات هم  مطرح کردند که دولت به جد پیگیر درخواست دیگر پدرم است و این قول را دادند و پدرم با توجه به قول وزیر بهداشت و معاون امنیتی وزارت اطلاعات قبول کرد که اعتصاب غذای خود را بشکند».
وزیر بهداشت نیز در خصوص عیادت از مهدی و کروبی ، روز پنجشنبه در گفتگو  با ایرنا اظهار داشت: «نیمه شب گذشته به من اطلاع دادند آقای کروبی پس از آنکه چند ساعتی غذا میل نکردند، شرایط ضربان و فشار خونشان مناسب نبود و به همین دلیل به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان و رسیدگی گرفتند. رسیدگی کامل به ایشان انجام شده است و وضعیت فشار خون، ضربان قلب و تغذیه ایشان تحت کنترل است».
وی گفت: «براساس خواسته رئیس‌جمهوری امروز - پنجشنبه - به اتفاق همکاران به عیادت ایشان رفتم، الحمدلله شرایط تغذیه‌ای و فشار خون و ضربان قلب‌شان خوب است و وقتی شرایط جسمی ‌وی به ثبات برسد، با تصمیم پزشکان معالج و خانواده ایشان، می‌توانند مرخص شوند.»
سید‌حسن خمینی نیز روز پنج شنبه در نخستین کنگره حزب مجمع ایثارگران نسبت به این خبر واکنش نشان داد و ضمن ابراز نگرانی در خصوص اعتصاب غذای مهدی کروبی گفت: «نسبت به وضعیت یکی از تاثیرگذاران عرصه انقلاب برادر و سرور معظم خودمان جناب کروبی ابراز نگرانی می‌کنم و از خدا می‌خواهم سلامت و صحت ایشان را به ما مژده بدهند که البته امیدهایی هم برای این مسأله  وجود دارد و انشاء‌الله تلاش‌ها در این زمینه به نتیجه برسد.»
سید‌هادی خامنه‌ای نیز به  به اعتصاب غذای مهدی کروبی واکنش نشان داد و در  جلسه فوق العاده جمعی از اعضای مجمع نیروهای خط امام گفت:« اطمینان دارم رفع حصر به انقلاب اسلامی‌آّروی بیشتری و جایگاه قانون‌ را محکم ترمی‌کند ‌ودلسوزان‌ رابه آ‌ینده ‌انقلاب ‌امیدوارتر ‌می‌نماید.. او همچنین ابراز امیدواری کرد؛ با تلاش‌های همه دلسوزان و خیرخواهان انقلاب و نظام این مشکل هرچه سریع‌تر مرتفع گردد.