شب جادوی کمانچه با لالایی کیهان کلهر

کیهان کلهر در نخستین اجرای خود با رامبرانت تریو گروه مشهور هلندی با خواندن لالایی سوزناک، طرفداران خود را در تالار وزارت کشور تحت تاثیر قرار داد، صدایی که سالن سه هزار نفری را در سکوتی عمیق و سنگین فرو برد، گویی برای دقایقی هیچ جنبده ای آن جا وجود نداشت.
به گزارش ایرنا، کیهان کلهر هنرمند صاحب سبک، تراز اول، مشهور و مطرح در موسیقی ایرانی و چهره‌ای شناخته در جهان، برنده جایزه گرمی است. تمام قطعه هایی که سه شنبه شب نواخت، بی کلام بود اما این دیگر قطعه آخر است، آخرین اجرا با صدای خودش. صدایی که همچون راهنما تو را در کوچه پس کوچه های گم شده به سوی خود می خواند، لالایی برای کودک شیرین و ناله کمانچه اش که آن را به اوج می رساند. صدایی که چشم های طرفدارانش را نمناک می کند.
نوازنده شاه کمان به همراه سه مرد بلند قامت هلندی که شاید حدود دو متر می شدند، وارد سالن شد، همین ظاهر شدن چهره او از پشت صحنه کافی بود که همه یک صدا و برای دقایقی لاینقطع همراه با فریادهایی از روی هیجان او را تشویق کنند.
 این کنسرت صحنه تلاقی موسیقی شرق و غرب بود. سرودهای زیبای شرقی نواخت و نغمات شمالی اروپا را اجرا کرد، اجرایی که نمی شد به آن گوش جان نسپرد.


رامبرانت تریو یکی از معروف ترین و معتبرترین گروه های موسیقی جاز در اروپاست که توانسته اند تورهای کنسرتی موفقی را در کشورهای مختلف برگزار کنند.
در حالی که کلهر و این گروه هلندی بارها درجشنواره های معتبر اروپا به اجرای قطعات موسیقی پرداخته اند، این اولین باری است که کلهر و رامبرانت تریو در ایران به صحنه می روند. همکاری کلهر و این گروه از سال 2011 آغاز شده و به زودی آلبومی از اجراهای مشترک آن ها در ایران منتشر خواهد شد.
بعد از کنسرت تهران؛ کلهر و رامبرانت تریو در کشورهای مختلف اروپا از جمله هلند، آلمان و بلژیک به صحنه می روند و روز 29 سپتامبر(هفتم مهر) در باربیکن سنتر لندن که یکی از معتبرترین سالن های کنسرت جهان محسوب می شود به اجرای قطعاتی خواهند پرداخت اما مخاطبان ایرانی شانس این را دارند که پیش از ساکنان اروپا این قطعات را برای اولین بار در کنسرت تهران بشنوند، کنسرتی که نمی توان از آن گذشت.