درخواست ساخت کلیپ

1- رسم شده وقتی می‌خواهیم در مورد یکی از اتفاقات در آمریکا، سخن بگوییم باید قبل از آن دلیل بیاوریم که اولا دلبستگی خاصی وجود ندارد و ثانیا چمدان پولی هم به دفتر روزنامه ارسال نشده است.بلکه صرفا برحسب وظیفه مطبوعاتی ناچاریم همانطور که بدی‌ها‌ را متذکر می‌شویم و می‌گوییم اگر بعضا خوبی‌ها‌یی هم رخ داد آن را به عرض برسانیم چرا که می‌تواند برای ما نیز آموزنده باشد. فلذا «حرف» درنیاورید که فلانی مواجب بگیر اجانب شده است.
2-اخیرا ویدئوی کوتاهی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که جالب توجه است.در ویدئوی فوق پنج رئیس جمهور پیشین آمریکا به مناسبت توفان‌ها‌ی اخیر در این کشور(ایالت تگزاس) و...
آسیب دیدن و آواره شدن بخشی از مردم، از هموطنان خود می خواهند که در این شرایط، «کمک» را فراموش نکنند.آنان ضمن این درخواست اعلام می نمایند که «اکنون زمان زنده شدن و ظهور انسانیت است.»
روسای جمهور پیشین، در پایان از مردم خود تشکر می کنند.در این کلیپ اوباما ،بوش پدر و پسر ،کلینتون و کارتر حضور دارند.


3-صرفنظر از اینکه این ویدئو از جانب روسای جمهور چه کشوری باشد پیام زیبایی در خود دارد.یعنی در شرایط بحرانی و خاص، مردم بایستی جدا از گرایش‌های مختلف سیاسی به کمک هموطن آسیب‌دیده بشتابند .در پیام فوق از «اوبامای دموکرات معتدل» گرفته تا «جرج بوش
جمهوری خواه تندرو»، حضور دارند و همگی یک پیام بیشتر مخابره نمی کنند.قطعا چنین پیامی حامل «وحدت» و «مودت» است و می تواند بر جامعه آمریکا تاثیر گذار باشد.
4-یک پرسش ؛آیا در ایران ضبط چنین ویدئویی امکان پذیر است؟ معمولا وقتی در کشور حادثه ای از قبیل سیل و زلزله رخ می دهد خوشبختانه مردم چشمشان به دهان سیاسیون نیست و به صورت خود جوش در صحنه حضور پیدا کرده و کمک های خود را روانه منطقه حادثه دیده می کنند.این کمک ها بعضا فراتر از نیازها بوده و مسئولانی که مدیریت این کمک ها را برعهده داشتند اعلام نموده اند کمک ها متوقف گردد تا بتوانند همین مقداری که کمک شده را به دست نیازمندان برسانند.البته اینگونه کمک ها فقط بخشی از ماجراست.مردم ما در چنین برهه هایی به نحو احسن با آسیب دیدگان نیز همدردی وهمراهی می کنند تا قدری از درد ها کاسته شود.در ماجرای پلاسکو از آنجا که آتش نشانان مظلوم واقع شدند و مجاهدت های فراوانی نیز نموده بودند مردم سنگ تمام گذاشتند و به انحای مختلف این پیام را مخابره کردند که این قشر تلاشگر تنها نیستند و جامعه در کنارشان است.این درحالی بود که سیاسیون برخلاف مردم عادی، صحنه پلاسکو را میدانی برای مانورهای انتخاباتی / سیاسی کرده بودند!
5-شاید تفاوت ما و آمریکایی ها همین جاست.آنجا سیاسیون در بزنگاه های مهم با وحدت خود هرچند صوری، مردم را به حرکت ملی فرامی خوانند و اینجا مردم با حضور به موقع و بجا به سیاسیون درس انسانیت می دهند.در پایان شاید یک مثال بحث را روشن تر کند.سوگمندانه ما در روزهای ملی هم بلد نیستیم وحدت خود را حفظ کنیم.رئیس جمهور مملکت در راهپیمایی روز قدس به همراه مردم در خیابانی طی طریق می کند اما عده ای اندک ، فرصت را غنیمت شمرده و با ناسزاگویی و شعارهای پوچ روز ملی را به یک روز جناحی تبدیل می کنند.بدتر آنکه در بهترین روز مسلمانان (عید فطر) مداح جوان وقتی پشت تریبون قرار می گیرد به جای شعر وحدت ،شعر هسته ای و تحقیر می خواند تا دوستان خود را راضی کند.
6- اگرچه مسئولان به صورت تک‌تک منادی وحدت و همت مردم بوده‌اند، اما به‌نظر کافی نیست. از همین رو ما به شدت به کلیپی که اشاره شد نیازمندیم!