ابقای شکوری راد

آفتاب یزد- گروه سیاسی: سومین کنگره سراسری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی روز پنجشنبه با حضور اعضای این حزب و فعالان سیاسی برگزار شد.در این مراسم علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران بار دیگر در این منصب ابقا شد و اعضای اصلی شورای مرکزی حزب انتخاب شدند که اسامی آنها به شرح زیر است: هادی خانیکی- حمیدرضا جلایی پور- علی شکوری راد- آذر منصوری- محمد نعیمی پور-جلال جلالی زاده- مرتضی مبلغ - شمس الدین وهابی - سیدعمادالدین خاتمی- حسین کاشفی
غلامرضا انصاری- محمد کیانوش راد - ساجده عرب سرخی- رضا باوفا - حسین نورانی نژاد-
سیدمحمود حسینی - حجت الله شریفی-
زهره آقاجری- سیدمحمود میرلوحی- محمد فاضلی کیا- حیدر زندیه- رحیم عبادى- حسین نقاشى-اروجعلى محمدى- زهره مجردى- مجتبى بدیعى- اشرف السادات بروجردى- سعید شریعتى- امیر آریازند- محمد رمضانزاده.



پیروزی معنا دار
علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: پیروزی بزرگ و معنادار سیاسی، در انتخابات سال ۹۶، حاصل درک واقع‌بینانه و مشارکت فعال احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و همگرایی و همکاری نزدیک آنها با همدیگر و نیز همراهی و هماهنگی ستاد انتخابات رئیس محترم جمهور و مشارکت فراگیر ملی بود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری نقش اصلاح طلبان بیان کرد: در هر دو انتخابات، محوریت و نقش اثرگذار اصلاحات در هدایت و انسجام‌بخشی جریان اصلاح‌طلب و آثار بی‌بدیل پیام‌های ایشان در ترغیب عموم جامعه آن هم در نهایت محدودیت، برجسته و چشمگیر است. «گفتمان
اصلاحات » به هر دو انتخابات رنگ و جلوه‌ای ویژه داد و رویکرد اصلاح‌گرانه را به مبنای داوری و مشارکت در انتخابات تبدیل کرد.
شکوری یادآور شد: شعارها و خواسته‌های اصلاح‌طلبانه ملت بر همه اجتماعات انتخاباتی غلبه کرد.
وی تاکید کرد: پس از گذر از حوادث تلخ سال ۸۸ و انسدادهای سیاسی دوران احمدی‌نژاد، اصلاح‌طلبان توانستند به اعتبار موفقیت‌های انتخابات سال ۹۲ ریاست‌جمهوری و آثار مبارک همکاری موثر با جریان‌های اعتدالی و حتی اصولگرا که آهنگ دوری از افراطی‌گری، خشونت و بازگشت به عقلانیت و قانون را داشتند، تجربه دموکراتیک جدیدی را آغاز کنند که انتخابات سال ۹۴ و ۹۶ گام‌های بعدی آن بود.

دفاع از اصل انتخابات از لوازم پیشبرد دموکراسی
شکوری‌راد با بیان اینکه شرایط و زمینه‌های عمومی سیاست‌ورزی را اکنون همه به خوبی می‌دانیم، گفت: می‌دانیم که دفاع از اصل انتخابات و بالا بردن سطح سلامت آن و ارتقای اعتماد و مشارکت شهروندان از لوازم پیشبرد دموکراسی در کشور است. انتخابات اگرچه هدف نیست اما ظرفی مناسب برای تقویت اندیشه‌ها، سازوکار‌ها و رفتارهای دموکراتیک است. این رویکرد اگرچه گام به گام و تدریجی است، اما نتایج و آثار
راه گشایانه‌ای دارد.وی افزود: اکنون جامعه ما پس از عبور از بحران سال ۸۸ توانسته است گام‌های اول و دوم و سوم مردم سالارانه و اصلاح‌طلبانه را که مهم ترین دستاورد‌‌ آن‌ها تثبیت نقش و جایگاه اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی و طرح مطالبات اصلاح‌طلبانه است، بردارد.

اعتراف اصلاح طلبان ما ملی است
شکوری‌راد با بیان اینکه ما راه اصلاحات را برگزیده‌ایم تا موانع مسیر مشارکت هرچه بیشتر ایرانیان را از پیش پا برداریم، تصریح کرد: اهداف اصلاح‌طلبانه ما ملی است و روش‌های‌ ما نیز در رسیدن به آن‌ اهداف اصلاح‌طلبانه و مسالمت‌جویانه است. آنچه به عنوان گفتمان اصلاح‌طلبی از آن یاد می‌شود، ترکیب جدایی‌ناپذیر از آن اهداف با چنین روش‌هایی برای همه مردم است.
وی تاکید کرد: سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبانه نه به سیطره تک صدایی می‌اندیشد و نه به حذف رقیب کمر می‌بندد. اهداف و روش‌های اصلاح‌طلبانه در برابر گرایش‌های رقیب صرفاً مبتنی بر متقاعد کردن آنها به تمکین به قانون و دست برداشتن از روش‌های حذفی و انحصارطلبانه در عرصه قدرت است.فعال سیاسی اصلاح‌طلب با یادآوری رویکرد جریانات اصلاح‌طلب طی دهه‌های گذشته خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اگر منصفانه و فراتر از سطح منازعات رایج سیاسی در سه دهه گذشته بخواهیم علت انزوا و کاهش نقش اجتماعی جریان‌های رقیب اصلاحات را بیابیم باید دلیل را در رویکرد‌ها و اقدامات حذفی آنها به هر بها و بهانه‌ای بجوییم. وضعیت امروزه آن جریان به واقع ناشی از کاربرد رانت سیاسی نظارت استصوابی برای حذف سازمان‌یافته و شبه‌قانونی رقبا از عرصه رقابت و تمسک به تفاسیر جناحی از قانون بوده است.

عملکرد ها مهم تر از اشخاص هستند
شکوری‌راد با بیان اینکه برای مردم رای‌دهنده، رویکرد‌ها و عملکرد‌ها بسیار مهم‌تر از اشخاص‌ هستند، گفت: باید از زود داوری پرهیز کرد. اگر رویکردهایی که روحانی در جریان انتخابات اعلام کرده، در عمل محقق شود، دیگر چندان مهم نیست که چه کسی آن را محقق
کرده است.
به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: رئیس جمهوری که ادعای برخاستن از اردوگاه اصلاح‌طلبی نداشته، اما طعم رویکردهای اصلاح‌طلبانه خود را در میزان رایی که مردم به او داده‌اند چشیده است، دور از انتظار نیست که از نیروهای اطراف خود بخواهد که رویکرد‌های اصلاح‌طلبانه داشته باشند و نتیجه‌اش را در امید و اعتماد مردم ببینند.