پیچاندن خبرنگار به روش شهرداری منطقه 14

آفتاب یزد - علی اکبر فرقانی: بازار گل شهید محلاتی که در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، خیابان زمزم، خیابان کوثر، مقابل دادگاه خانواده و شرکت پُست منطقه 17 قرار دارد، متاسفانه به دلیل سدمعبر و رفت و آمد خودروها و موتورسیکلت‌ها به داخل بازار گل موجب بی‌نظمی و نارضایتی مراجعه کنندگان، بازدیدکنندگان و مشتریان شده است. برادران سید رضا و سید محمد علوی در این بازار سابقه طولانی دارند و مغازه خرازی و وسایل تزئینی مانند گل سازی و شمع سازی دارند. می‌گویند نبود نظارت شهرداری منطقه 14 باعث مشکلات فراوانی شده است. به دلیل نبود آسفالت یا سنگفرش مناسب، چهره بازار که نامش «گُل» است و باید زیبا باشد، برعکس زشت و بدمنظر شده است. متاسفانه برخی کاسب‌ها مقابل غرفه‌هایشان بساط پهن می‌کنند و غلامحسین فراهانی هم که دلسوز جوانان است، می‌گوید: سال‌ها در بازار غرفه دارم توصیه من به جوانان این است که حتماً درس بخوانند و برای کسب علم تلاش کنند. اگر می‌خواهند کاسب شوند، با تحصیلات بیشتر می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی اگر شرایط استخدام مهیا نبود، شغلی که دوست دارند انتخاب و کار کنند. چون وقتی تحصیلکرده باشید، به راحتی می‌توانید با مشتریان صحبت کرده و بدون تپُق زدن کالای مصرفی را تبلیغ و مشتری مداری کنید.
سیامک صبوحی می‌گوید: ابتدای بازار گل با اینکه نگهبان دارد، مشخص نیست چرا اجازه می‌دهد خودروها و موتورسیکلت‌ها به بازار مراجعه کنند.
محمدیان می‌گوید: کف بازار وضع اسفباری دارد و باید آسفالت یا سنگفرش شود. متاسفانه بازار گل شهید محلاتی مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته است.



مدیر دلسوز کجاست؟
نجفی یکی از فروشندگان می‌گوید: باید برای بازار گل، مسئول دلسوز، مدیر و مدبّر و کاربلد انتخاب کنند تا بتواند به خوبی به مشکلات غرفه‌داران رسیدگی و به ویژه نسبت به ساماندهی بازار اقدام کند همچنین شهرداری منطقه 14 هم باید برای رفع مشکلات بازار تلاش کند.
یلدا فرهادی می‌گوید: زمین بازار گل آسفالت یا سنگفرش ندارد و برخی محل‌ها که گودال ایجاد شده، آب جمع و با عبور خودروها و موتورسیکلت‌ها آب روی مراجعه کنندگان می‌پاشد. غرفه دارانی که جلو غرفه هایشان بساط پهن می‌کنند، باعث بی‌نظمی شده‌اند. آیا این بازار مدیر ندارد؟

بی تفاوتی مسئولان
اکرم میر، می‌گوید: چرا مسئولان به ویژه مدیریت بازار گل نسبت به مشکلات از جمله نبود آسفالت یا سنگفرش و سدمعبر مقابل مغازه‌ها، بی‌تفاوت است. در حالی که بازار گل شهید محلاتی، یکی از بازارهای مهم و بزرگ است و از بسیاری شهرها برای خرید به این محل مراجعه می‌کنند، باید مسئولان بی‌تفاوت از خواب تابستانی بیدار شوند و برای رفع مشکلات بازار اقدام‌های درخور توجهی انجام دهند.

پیگیری بی‌نتیجه آفتاب یزد
خبرنگار آفتاب یزد به منظور در میان گذاشتن نظرات و گلایه‌های مردم در خصوص وضعیت نابسامان بازار گل شهید محلاتی با روابط عمومی منطقه 14 شهرداری تهران تماس گرفت و مسئول ارتباط با رسانه‌های روابط عمومی مذکور قول داد که در اسرع وقت پاسخ شهرداری منطقه 14 در این خصوص ارسال شود که متاسفانه به رغم پیگیری‌های فراوان خبرنگار آفتاب یزد، روابط عمومی شهرداری منطقه 14 با وجود وعده‌های مکرر هیچ پاسخی در این خصوص برای روزنامه ارسال نکرد.
ضمن این که تماس خبرنگار روزنامه با اعضای شهر و به ویژه کمیسیون محیط‌زیست این شورا نیز نتیجه‌ای به دنبال نداشت. به هر حال امیدواریم در دوران مدیریت جدید شهرداری تهران، شاهد پاسخگویی بهتری از سوی مجموعه شهرداری تهران و مناطق در خصوص مشکلات مردم باشیم.