وارثان موسیقی خراسانی

یازدهمین جشنواره موسیقی جوان، شامگاه دوشنبه با تجلیل از برگزیدگان در تالار وحدت تهران به کار خود پایان داد. در این آیین که جمعی از بزرگان و استادان موسیقی اصیل ایرانی از جمله حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان، کیخسرو پورناظری، مسعود شعاری و همچنین مسئولانی از جمله علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی در آن حضور داشتند، هنرمندان جوان خطه خراسان درخشیدند. همچنین جوانان هنر مند استان در بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک رتبه های برتر را کسب کردند .
بخش موسیقی شرق و جنوب خراسان
به گزارش ایسنا در اختتامیه این جشنواره، هیئت داوران بخش موسیقی شرق و جنوب خراسان، ضمن تقدیر از علی پورعطایی نوازندۀ دایره، برگزیدگان این بخش را این گونه معرفی کرد: در بخش تک نوازی ساز دوتار شرق و جنوب خراسان، در ردۀ سنی الف، یاسمین تنها و امین دامن‌پاک به طور مشترک رتبۀ اول را کسب کردند، مهناز رضایی رتبۀ دوم را به دست آورد و مهدیس ابراهیمیان و امیر الهی به طور مشترک رتبۀ سوم را کسب کردند. در ردۀ سنی ب، مصطفی تیموری و همایون حامدی به طور مشترک رتبۀ اول را کسب کردند و محمدامین شیری رتبۀ دوم را به خود اختصاص داد. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ سوم تشخیص نداد. در گروه سنی ج، محمد سلیمانی و سلمان سلیمانی به طور مشترک رتبۀ اول، علی شیری و سجاد رضایی‌نسب نیز به طور مشترک رتبۀ دوم را به دست آوردند و علی پورعطایی رتبۀ سوم را کسب کرد.
بخش آواز شرق و جنوب خراسان


در بخش آواز شرق و جنوب خراسان در ردۀ سنی الف (۱)، مبین دُرپور رتبۀ اول، محمدامین امینی رتبۀ دوم و محمدمهدی محفوظی‌فرد رتبۀ سوم را کسب کرد. همچنین در گروه سنی الف (۲)، عبدالرحمان باطوری رتبۀ اول و کیان واحدی رتبۀ سوم را کسب کرد. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم تشخیص نداد. در گروه سنی ب نیز، محسن کریمی رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد. در گروه سنی ج، علی پورعطایی رتبۀ سوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و دوم تشخیص نداد. برگزیدگان بخش موسیقی شمال خراسان نیز از سوی هیئت داوران به شرح زیر اعلام شدند.
برترین تک نوازان دوتار شمال خراسان
در بخش تک نوازی ساز دوتار شمال خراسان، در ردۀ سنی الف، مصطفی اسلامی رتبۀ اول را به دست آورد و آریا صادقی قهرمانلو رتبۀ سوم را کسب کرد. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ دوم تشخیص نداد. در گروه سنی ب، جابر دلربایی حائز رتبۀ اول شد، فرشاد علی‌نژاد و مجتبی حیدری رتبۀ دوم را به طور مشترک کسب کردند و محمدحسین اکبرزاده رتبۀ سوم را به دست آورد.در گروه سنی ج، اعظم کارگرفلاح و امیرپاشا آذری به طور مشترک رتبۀ دوم را کسب کردند و عمید غفاری حائز رتبۀ سوم شد. هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول تشخیص نداد.
برگزیدگان آواز و دوتار شمال خراسان
همچنین اسامی برگزیدگان آواز و دوتار شمال خراسان از سوی هیئت داوران اعلام شد.در گروه سنی الف، جلیل خانی و فرهاد اسلامی به طور مشترک رتبۀ دوم را به دست آوردند و علی انصاری رتبۀ سوم را کسب کرد. همچنین هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول تشخیص نداد. در گروه سنی ب، سعید هوشمند رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.در گروه سنی ج، علی حیدرطلب رتبۀ دوم را کسب کرد و هیئت داوران هیچ یک از شرکت‌کنندگان این بخش را حائز رتبۀ اول و سوم تشخیص نداد.
برگزیدگان خراسانی در بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک
جوانان هنرمند استان، علاوه بر بخش موسیقی نواحی ایران، در بخش موسیقی دستگاهی و کلاسیک نیز رتبه های برتر را کسب کردند. بر این اساس سینا صائبی‌راد از مشهد رتبۀ دوم ردۀ سنی الف ساز نی، رسول رشید از مشهد رتبه دوم ردۀ سنی ب ساز کمانچه، مجید رضا دوست از نیشابور رتبۀ اول ردۀ سنی الف ساز تنبک، صبا بنائیان از مشهد رتبۀ دوم ردۀ سنی الف ساز ویولن و پرهام پاک‌نژاد از نیشابور رتبه دوم مشترک ردۀ سنی ب ساز گیتار را کسب کردند.