رهبر انقلاب: بینید چه غوغایی در کشور به خاطر شهادت این جوان به راه افتاده است وداع ایران با پیکر بی سر محسن حججی

مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم، محسن حججی در میدان امام حسین (ع) تهران با حضور جمع زیادی از مردم و مسئولان برگزار شد.
مردم عزادار تهران درحالی برای آخرین‌بار با شهید حججی وداع کردند که دقایقی پس از سحرگاه روز گذشته، رهبر معظم انقلاب به مسجد امام حسین (ع) رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم اهل بیت (ع) آرزوی علو درجات کردند. همچنین، مقام معظم رهبری دقایقی با خانواده‌ی این شهید عزیز به دیدار و گفت‌وگو پرداخته و از مجاهدت آنان تقدیر و تشکر کرده و برایشان صبر و اجر از درگاه الهی آرزو کردند. رهبر انقلاب خطاب به خانواده شهید حججی فرمودند: خدا شهید شما را عزیز کرده، ببینید چه غوغایی در کشور به خاطر شهادت این جوان به راه افتاده است.همه شهدا پیش خداوند متعال عزیزند؛ لکن یک خصوصیتی در این جوان وجود داشته، خداوند هیچوقت کارش بدون حکمت نیست. اخلاص، نیت پاک و به موقع حرکت کردن این جوان و نیاز جامعه به این‌گونه شهادت موجب شده خداوند متعال نام شهید شما را بلند کرده است.
در این مراسم مسئولان کشوری و لشکری از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان نماینده رئیس‌جمهوری، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، علی اکبر ناطق نوری، محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه، محمدحسن ابوترابی فرد، شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل، قشقاوی معاون وزیر امور خارجه، سردار وحید حقانیان، حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم، عباسعلی کدخدایی، دریادار فدوی، محسن مهرعلیزاده، الیاس حصرتی، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، حسین شریعتمداری، علی مطهری، بهرام قاسمی، محمود احمدی‌نژاد، علی‌عسگری رئیس رسانه ملی حضور داشتند.
در ادامه مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان که به عنوان خطیب حضور داشت، بیان کرد: شهید حججی برای جوانان حزب‌اللهی یک الگو است. این شهید الگوی تمام نمای حزب‌اللهی‌گری برای ملت ایران و به خصوص نیروهای حزب‌اللهی است. این جوان پیش از اینکه برای مبارزه با داعش برود برای آبادانی انقلاب اسلامی و مردم محروم شب و روز نمی‌شناخت. وی خاطرنشان کرد: اخلاص، فتوت و جوانمردی شهید حججی باعث شده است که امروز حتی افرادی که شاید به ظاهر غیرانقلابی باشند در مراسم‌اش به احترام او سر تعظیم فرود آورند. ایران تا زمانی که چنین شهدایی دارد هرگز شکست نخواهد خورد و دشمن نیز هیچ‌کاری نمی‌تواند انجام دهد. در حقیقت ما در این مراسم مرگ استکبار را با حضور ملت جشن می‌گیریم. این خطیب یادآور شد: ملتی که برای شهدایش احترام قائل است هیچ‌گاه شکست نخواهد خورد. ما توانسته‌ایم فکر و فرهنگ شهید حججی را نه تنها در کشورمان، بلکه در منطقه و جهان گسترش بدهیم. تفکر شهید حججی در حقیقت تداوم فرهنگ دفاع مقدس بوده است و ما این فرهنگ را که در آن دوران بنا نهاده شده است در منطقه منتشر کرده‌ایم.


پناهیان با اشاره به اینکه استکبار منتظر این است که ما از یاد شهدا غافل شویم، خاطرنشان کرد: زمانی برخی‌ها عنوان می‌کردند که مردم ایران از تشییع پیکرهای شهدا خسته شده‌اند اما اکنون آن‌ها کجا هستند که ببینند چه جمعیتی برای تشییع پیکر شهید حججی آمده است. در حقیقت قیام این مردم برای تشییع پیکرهای شهدا نشان از رشد ملت ما دارد و همین مسئله است که می‌تواند جهان را نجات دهد.
وی یادآور شد:‌همه ما توان و ظرفیتی که شهید حججی داشته است را نداریم اما همین اندازه که برای او احترام قائلیم و در مراسم‌اش حضور داریم برای عاقبت‌بخیری ما کافی است. همین حضور علامت سعادت ملت ایران است. قطعا ملتی که شهدایی مانند شهدای مدافع حرم دارد و برای آن‌ها احترام قائل‌اند پیروز خواهند شد. خداوند نیز از همه ما توقع ندارد که شهید شویم. پناهیان با بیان اینکه امیدواریم در مسیر خانواده شهید حججی حرکت کنیم، افزود:این خانواده در راه دفاع از مرزهای میهن و اسلام از فرزند عزیزشان گذشتند، بنابراین ملت ایران نیز هیچ‌گاه قاتلان اصلی شهید حججی را فراموش نخواهد کرد. ما می‌دانیم خنجری که سر حججی را از تن‌اش جدا کرد خنجری بود که توسط آمریکا و اسرائیل تیز شده است.
ما در این مراسم پیمان می‌بندیم که تا اسرائیل را نابود نکنیم از پای نخواهیم نشست و می‌دانیم وزیر خارجه اسبق آمریکا و دولتمردان این کشور که برای تشکیل داعش برنامه داشته‌اند قاتلان اصلی شهید حججی هستند. همچنین انگلیس و اسرائیل نیز قاتلان شهید حججی به حساب می‌آیند. سپس با نوحه‌سرایی حاج صادق آهنگران برگزار شد. همچنین بخشی از سخنان شهید حججی خطاب به فرزندش برای حاضران در این مراسم پخش شد و مردم پس از شنیدن این سخنان در حالی که مشت‌های خود را گره کرده بودند با شهید حججی عهد و پیمان بستند. علاوه بر اینها روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید مدافع حرم محسن حججی به میهن اسلامی و برگزاری مراسم تشییع پیکر پاک ایشان، بیانیه‌ای نیز صادر
کرد.
شهید حججی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است
در این مراسم قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با وجود اینکه جنگ و ناامنی، اطراف ما را احاطه کرده است؛ اما کشور ما در امنیتی قرار دارد که وجود این امنیت را مدیون خون شهدای مدافع حرم هستیم و باید قدردان این امنیت و ایثار و فداکاری خانواده‌های شهدای مدافع حرم باشیم. وی گفت: شهید حججی عزیز یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که با شهادت خود انقلابی در دل‌های مردم کشورمان ایجاد کرد. رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه شهید حججی‌ها ثابت کرده‌اند که جوانان ما امروز نیز مانند جوانان اول انقلاب در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها ثابت‌قدم هستند، تصریح کرد: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس، جوانان ما در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و حماسه‌ها آفریدند، امروز نیز جوانان ما فراتر از مرزها، از انقلاب و ارزش‌ها و آرمان‌های نظام اسلامی دفاع می‌کنند.
مردم اعلام کردند که آماده ادامه راه حججی‌ها هستند
همچنین حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم در این مراسم اظهار کرد: مردم با حضور خود در مراسم تشییع پیکر شهید حججی اعلام می کنند همه ما آماده‌ایم که هدف مقدسی را که محسن حججی و حججی‌ها طی کرده‌اند، با یکدیگر طی کنیم، حتی اگر قطعه قطعه شویم و سر از تنمان جدا شود. وی خاطرنشان کرد: مسیری که شهید حججی طی کرد، مسیری است که انقلاب اسلامی و حضرت اباعبدالله الحسین قبل‌تر در پیش گرفته بودند و مردم با حضور امروز خود اعلام می‌کنند که هم در راه مقدس آن شهید حرکت خواهند کرد و هم آماده طی کردن این مسیر تا پایان هستیم.
انتقام شهید حججی را با ادامه راه او می گیریم
سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز در حاشیه این مراسم با تقدیر از مردم به خاطر حضور پرشکوه در این مراسم اظهار کرد: این حضور بیانگر آن است که مردم با هر نگاه و از هر گروه و جناج زمانی که بحث شهید و شهادت و ارزش‌ها به میان می آید منسجم می شوند و راه انقلاب، اسلام ولایت و ارزش‌ها را قبول دارند. وی ادامه داد: حضور مردم بدین معنا است که ما راه را قبول داریم و معتقدیم که این راه صراط مستقیم و مسیر امام حسین(ع) و یاران با وفایش است. همه مردم با حضور خود در مراسم تشییع شهید حججی درستی این راه را تایید و اعلام
می کنند که ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم و هر کجا که لازم باشد حاضریم جان و فرزندان خود را تقدیم کنیم. آنها امروز به مقام معظم رهبری لبیک گفتند و اعلام کردند که هر فرمانی که ایشان صادر کند، ما در رکابشان حرکت و از ارزش‌ها دفاع می کنیم و در مقابل استکبار جهانی و صهیونیسم می‌ایستیم. جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه چه زمانی انتقام خون شهید حججی گرفته خواهد شد گفت: ما تقاص خون همه شهدای خود را با ادامه دادن راه آنها و دفاع از حق و حقیقت و همچنین حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان و مبارزه با استکبار خواهیم گرفت.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب: بینید چه غوغایی در کشور به خاطر شهادت این جوان به راه افتاده است وداع ایران با پیکر بی سر محسن حججی در فاصله چند روز مانده به تصمیم ترامپ در مورد توافق هسته‌ای، آمانو با بند T برجام ابهام آفرینی کرد رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت: فرهنگ عاشورا و زندگی امام حسین (ع) برای جامعه انسانی نجات‌بخش است رضا دهکی بحران‌سازی و بحران‌بازی! «ابتکار» از گام های شورای شهر و شهرداری تهران در مقابل با فساد گزارش می دهد راهکارهای موقتی دولتی برای خروج صنایع از شرایط بحرانی چقدر موثر هستند؟ مُسکن های مقطعی جایگزین درمان های قطعی اعضای کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با « ابتکار» از تاخیر در معرفی وزیرعلوم گلایه کردند فاینانس های خارجی به بدهی برای آیندگان تبدیل می شود؟ چالش پول‌های پس دادنی! آیت‌الله قائم مقامی در گفت‌وگو با « ابتکار» از نتایج محصور کردن فهم قرآن در ظواهرآن می گوید آماده مذاکره با دمشق درباره خودمختاری کردها در شمال سوریه هستیم یک مقام وزارت خارجه روسیه: ایران ممنوعیتی برای آزمایش‌های موشکی ندارد تابش خبر داد مسائل امنیتی و اجتماعی علت تاخیر در خصوصی‌سازی سرخآبی‌ها معاون سازمان بازرسی کل کشور: واگذاری‌های اصل 44 باعث کاهش نظارت شد