یک روان‌شناس گفته ترنسکشوال همچون سرطان یک بیماری است در اصفهان برای ترنس‌ها شغل ایجاد می‌شود

یک روان‌شناس گفته: متاسفانه سازمان مشخصی برای حمایت از ترنسکشوال‌ها وجود ندارد و بسیاری از آن‌ها در جامعه از دریچه‌ای نادرست نگریسته می‌شوند.
ایسنا گزارش داده که «مارال طلاکوب در نشست خبری «ترنس، اختلالی در هویت جنسی»، گفته: امروز بحث درخصوص اختلالات جنسی تنها شفاف‌سازی است. باید بپذیریم که اختلال جنسی و ترنسکشوال، همچون سرطان، یک بیماری است. کسی که سرطان دارد بیشترین حمایت را دریافت می‌کند اما یک ترنسکشوال از جامعه رانده
می‌شود.»
او توضیح داده که « برای مثال در جلسه‌ای که برای جلب حمایت برای ترنسکشوال‌ها برگزار شد، هیچ خیری اعلام آمادگی برای کمک به این گروه نکرد. این درحالی است که بسیاری از آن‌ها از پس هزینه‌های درمان و عمل برنمی‌آیند و هرگز شغلی پیدا نمی‌کنند. حتی شهرداری و بهزیستی کمکی به آن‌ها نمی‌کنند و برای مثال بهزیستی می‌گوید فرد ابتدا هزینه عمل را پرداخته و سپس با ارائه فاکتور و طی کردن فرایندی طولانی، هزینه دریافت


کند.»
این روان‌شناس گفته: « تا چند سال گذشته، خبری از ترنس‌ها وجود نداشت. این‌که امروز می‌بینیم آمار آن‌ها در حال افزایش است، درواقع افرادی هستند که در سایه شفاف‌سازی و فرهنگ‌سازی، از پشت پرده بیرون می‌آیند. در غیر این صورت، تغییری در تعداد آن‌ها نسبت به گذشته روی نداده است.»
طلاکوب گفته: «در اصفهان تلاش شده است شغلی برای آن‌ها در نظر گرفته شود و امروز تعدادی از ترنس‌ها در کنار هم مشغول خیاطی در یک مرکز کارآفرینی هستند. همه این تلاش‌ها درحالی است که هنوز تعریف درستی از ترنس‌ها در میان جامعه وجود ندارد. امروز همه‌چیز اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی است.»
سایر اخبار این روزنامه
رکوردار دوچرخه‌سواری بانوان ایران از قهرمانی تا دست‌فروشی را برای «همدلی» روایت کرده است تحلیلی به‌بهانه سخنرانی اسحاق جهانگیری در افتتاحیه سازمان دی- 8 مفاهمه و همگرایی منطقه‌ای چگونه شدنی است برایان اونسن، خالق «زبان آلتمن» در گفت‌و‌گو با کالین وینت، روزنامه‌نگار آمریکایی، از ساموئل بکت و سه‌گانه‌اش چه گفت؟ یک روان‌شناس گفته ترنسکشوال همچون سرطان یک بیماری است در اصفهان برای ترنس‌ها شغل ایجاد می‌شود گپی با اولیای مدرسه و خانه، به بهانه روز پیوند اولیا و مربیان انجمن اولیا و مربیان و چند پرسش نگاهی به فیلم‌های تازه اکران شده سینمای ایران «خفه‌گیِ» جیرانی، «زرد» را به زیر کشید گوشی‌های کارنکرده‌ را فعال کنید توضیح «همدلی»درباره یک گزارش اهالی محترم شهرستان سورشجان بخوانند دولت امارات زنان بیشتری را در کابینه خود گنجانده است که یکی از آن‌ها ایرانی‌تباری بلوچ است انتصاب در امارات؛ استقبال در ایران محمود احمدی‌نژاد، کوهنورد یا متخلف؟