محمود احمدی‌نژاد، کوهنورد یا متخلف؟

نیما افشارنادری- محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق، امروز ۲۶ مهر ۱۳۹۶، هم‌زمان با روز ورزش، به ارتفاعات توچال تهران رفت تا درست چندروز بعد از یک خبر منفی، برای خود پابلیسیتی عمومی بخرد و مطرح شود. این عکس‌ها در سایت دولت بهار، یک روز بعد از این منتشر شد که او توسط دادستانی دیوان محاسبات در ایران، که مرجع بررسی عملکرد دولت در اجرای بودجه سالانه کشور است، به جبران تخلف مالی به مبلغ ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محکوم شده است. دیوان محاسبات اعلام کرده که این تخلف مربوط به اقدامات او در سال ۱۳۸۸ و واردات فرآورده‌های نفتی است. محمود احمدی‌نژاد که هفته گذشته نام خانوادگی‌اش به‌خاطر نام برادرش که فوت کرد ترند شده بود، حالا به نام خودش مطرح شده است.
وارونگی و برادرم خسرو
آخر هفته تحت‌الشعاع انتشار دو فیلم در سوپرمارکت‌ها بود. فیلم وارونگی که بر روی بازی سحر دولتشاهی و علی مصفا در آن تاکید شد و برادرم خسرو که در آن ناصر هاشمی، بیتا فرهی و هنگامه قاضیانی هم بازی داشتند اما خب، اهمیت ماجرا در وب هم مثل پوستر فیلم، به بازی و تصویر شهاب حسینی بود. این دو فیلم به همراه عبارت‌های «دانلود» و «دانلود با کیفیت عالی»، خود به ترندی تبدیل شدند که ان‌شالله به‌خاطر اطلاعات بیشتر درباره آن بود و امیدوارم به‌خاطر نیاز به دانلود غیرقانونی‌اش نبوده باشد!
نورگل یشیل‌چای‌


بازیگر فیلم‌های ترکی، از جمله «گوزل» (پارامپارجا)، «کوشم سلطان» و «عشق و جزا» است. شهرتش را از شبکه‌های ماهواره‌ای گرفته ولی حالا به اصفهان آمده تا در فیلمی به نام جن زیبا، هم‌بازی فرهاد اصلانی باشد. همین کافی‌ست که بی‌برو برگرد، ترندهای چندین روز را به نامش بزنیم. نورگل، متولد ۱۳۵۵ است و با نقش یاسمین در عشق و جزا در ایران بیشتر شناخته می‌شود. بازیگر تئاتر بوده و حالا یکی از چرخ‌های محرک اقتصاد دوم ترکیه است که خود، اقتصاد دوم سریال‌سازی‌ در جهان شده است. آیا این اقتصاد، در پیوند با اقتصاد هنر در ایران می‌تواند راهی تازه برای صنعتی باشد که بیش از پیش، به سریال‌های سوپرمارکتی وابسته شده و سینماهایش، این روزها نه به واسطه فیلم‌ها که به واسطه حضور سلبریتی‌ها در آن تشویق به حضور می‌شوند؟
ترندبازار این هفته
آقای دوربینی هنوز می‌تازد. فیلم اتوبوس، به واسطه پخش آن از صداوسیما پس از سال‌ها کمی مطرح شده و قتل ستایش قریشی هم، باوجود به تعویق افتادن اعدام عامل آن در میان ترندها کمی رشد کرده است. فیلم «خفه‌گی» به‌اندازه «وارونگی» و «برادرم خسرو» مطرح نیست اما به مدد بیلبوردهای خیابانی‌اش، کمی هم در میان جست‌وجوهای اینترنتی پیشرفت داشته است. کرکوک، تقریبا به اندازه شهرام رستمی، سرتیپ و خلبانی که به‌تازگی در گفت‌وگو با حسین دهباشی، تاریخ‌پژوه، حرف‌های شنیدنی زده است، مطرح شده‌ است. او مدتی ریاست ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشته و پیش از آن، جانشین ریاست ستاد مشترک ارتش و جانشین فرماندهی نیروهای هوایی ارتش بوده است. او از دسته خلبان‌هایی بود که به پایگاه دریایی اشینا در ایالت ویرجینیا هم اعزام شده بود. نگار جواهریان هم که این روزها عزادار پدر خود شده است، پدری که موضوع بیماری‌اش در شب آخر خندوانه هم مطرح شد. نام او را در جستجوها بالاتر آورده است. جشن دیوالی هندی‌ها اما شگفتی این آخر هفته بود. نزدیک به دو هزار نفر، در یک روز تعطیل، موضوعی بوده است که کاربران پیگیر شناخت بیشتر آن بوده‌اند.
نگاهی به جهان
تیلور سوئیفت با افتخار در ردیف اول قرار گرفته است. با بیش از ۱۰۰ هزار جستجوی اینترنتی در یک روز، سپس نوبت «جان کلی» با کمی فاصله است. «جان فرنسیس کلی»، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید است. او هم‌چنین وزیر امنیت میهن ایالات متحده بوده است. او پدر یک تفنگدار دریایی بوده که در افغانستان کشته شده بود و پسر دیگرش هم در میان تفنگداران دریایی آمریکاست. در رتبه سوم، «لوپیتا نیونگو» قرار دارد که یک بازیگر مکزیکی-کنیایی تبار است. او پیش از این، جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را از فیلم ۱۲ سال بردگی گرفت و به‌خاطر این مشهور است که لباس ۱۵۰ هزار دلاری‌اش پس از مراسم اسکار، در هالیوود دزدیده شد. لباسی که شرکت کلوین کلاین تهیه کرده بود و شش هزار مروارید سفید طبیعی داشت.
سایر اخبار این روزنامه
رکوردار دوچرخه‌سواری بانوان ایران از قهرمانی تا دست‌فروشی را برای «همدلی» روایت کرده است تحلیلی به‌بهانه سخنرانی اسحاق جهانگیری در افتتاحیه سازمان دی- 8 مفاهمه و همگرایی منطقه‌ای چگونه شدنی است برایان اونسن، خالق «زبان آلتمن» در گفت‌و‌گو با کالین وینت، روزنامه‌نگار آمریکایی، از ساموئل بکت و سه‌گانه‌اش چه گفت؟ یک روان‌شناس گفته ترنسکشوال همچون سرطان یک بیماری است در اصفهان برای ترنس‌ها شغل ایجاد می‌شود گپی با اولیای مدرسه و خانه، به بهانه روز پیوند اولیا و مربیان انجمن اولیا و مربیان و چند پرسش نگاهی به فیلم‌های تازه اکران شده سینمای ایران «خفه‌گیِ» جیرانی، «زرد» را به زیر کشید گوشی‌های کارنکرده‌ را فعال کنید توضیح «همدلی»درباره یک گزارش اهالی محترم شهرستان سورشجان بخوانند دولت امارات زنان بیشتری را در کابینه خود گنجانده است که یکی از آن‌ها ایرانی‌تباری بلوچ است انتصاب در امارات؛ استقبال در ایران محمود احمدی‌نژاد، کوهنورد یا متخلف؟