توضیح «همدلی»درباره یک گزارش اهالی محترم شهرستان سورشجان بخوانند

روز سه شنبه 25 مهرماه 96 گزارشی در روزنامه«همدلی» با عنوان«روایت همدلی از زندگی کودکان و اهالی خانه ای در شهرکرد که 20 سال توالت نداشت؛باورتان می شود؟!» درج گردید که موجب دلخوری شماری از اهالی شهرستان عزیز و بافرهنگ سورشجان در استان چهارمحال و بختیاری شد. در این باب توضیح چند نکته ضروری است.
1- گزارش «همدلی» بر حسب وظیفه ذاتی رسانه ها، اشاره به آسیبی اجتماعی داشت که اساسا فرقی نمی کند در کجای کشورعزیزمان ایران رخ داده باشد و هرجا که باشد تلخ و غیرقابل تحمل است و رسانه ها وظیفه دارند نسبت به آن واکنش نشان دهند. اما پرداختن به یک آسیب که در یک شهر رخ می دهد، به معنای تسری سوژه گزارش به خود آن شهر یا اهالی محترم آنجا نیست. مثل آنکه هرروزه در پایتخت کشور ده‌ها مورد جرم و جنایت و ... ممکن است اتفاق بیفتد و اگر رسانه ها آن را پوشش دهند به این معنا نیست که اهالی تهران در کلیت، مجرم یا خدای ناکرده جانی اند! مضافا که خواندن گزارش «همدلی» به خوبی نشان می دهد که نویسنده مطلب تمام اشارات را متوجه اهالی یک خانه کرده است که آسیب دیده اند و نه شهرستان عزیز سورشجان.
2-اعضای محترم شورای اسلامی شهرستان سورشجان طی نامه ای به روزنامه «همدلی» خواستار عذرخواهی روزنامه از گزارش منتشر شده گردیدند که بدین وسیله اعلام می کنیم اگر گزارش منتشره سبب سوتفاهم و دلخوری عزیزان هموطن مان گشته است، با نهایت ادب و احترام، عذرخواهی می‌کنیم. ذکر این نکته هم مهم است که متاسفانه برخی از افرادی که خود را سورشجانی نامیده‌اند در صفحه شخصی اینستاگرام نویسنده گزارش، وی را با الفاظی رکیک مورد اهانت قرار داده‌اند که «همدلی» حق پیگیری حقوقی و قضایی در این زمینه را برای خود محفوظ می داند.
3-در کنار این توضیحات ذکر یک نکته دیگر هم ضروری است؛ متاسفانه بعد از انتشار گزارش فوق الاشاره بعضی از سایت های معلوم الحال داخلی که به هر قیمتی به دنبال افزایش بازدیدکننده هستند و متاسفانه هیچ نظارتی روی آنها نیست گزارش «همدلی» را با تیتر سخیف و تحریف شده «اهالی سورشجان 20 سال است که توالت ندارند»منتشر کردند که گمان می رود سرمنشا سوءتفاهم نسبت به گزارش درج شده در روزنامه، انتشار این تیتر ناروا و ناجوانمردانه بوده است. یکی از این سایت ها، سایتی با عنوان «برترین ها»ست که روزنامه «همدلی» شکایت از این سایت و دیگر رسانه نماهای نفرت پراکن را در دستور کار قرار داده است و به زودی در دادگاه صالحه به جفای اینان در حق مردم شریف سورشجان رسیدگی خواهد شد.


در پایان از همه اهالی شریف و غیور شهرستان اصیل و شهیدپرور سورشجان دعوت می کنیم تا بار دیگر به دور از عصبانیت و هیجان گزارش همدلی را بخوانند و با آن همیت و غیرت خود، به کمک اهالی خانه ای بشتابند که سالیان درازی است گرفتار در آسیب و رنج هستند.
و من الله التوفیق
سایر اخبار این روزنامه
رکوردار دوچرخه‌سواری بانوان ایران از قهرمانی تا دست‌فروشی را برای «همدلی» روایت کرده است تحلیلی به‌بهانه سخنرانی اسحاق جهانگیری در افتتاحیه سازمان دی- 8 مفاهمه و همگرایی منطقه‌ای چگونه شدنی است برایان اونسن، خالق «زبان آلتمن» در گفت‌و‌گو با کالین وینت، روزنامه‌نگار آمریکایی، از ساموئل بکت و سه‌گانه‌اش چه گفت؟ یک روان‌شناس گفته ترنسکشوال همچون سرطان یک بیماری است در اصفهان برای ترنس‌ها شغل ایجاد می‌شود گپی با اولیای مدرسه و خانه، به بهانه روز پیوند اولیا و مربیان انجمن اولیا و مربیان و چند پرسش نگاهی به فیلم‌های تازه اکران شده سینمای ایران «خفه‌گیِ» جیرانی، «زرد» را به زیر کشید گوشی‌های کارنکرده‌ را فعال کنید توضیح «همدلی»درباره یک گزارش اهالی محترم شهرستان سورشجان بخوانند دولت امارات زنان بیشتری را در کابینه خود گنجانده است که یکی از آن‌ها ایرانی‌تباری بلوچ است انتصاب در امارات؛ استقبال در ایران محمود احمدی‌نژاد، کوهنورد یا متخلف؟