لایحه ممنوعیت حیوان‌آزاری در ایران آماده شد ای کاش حال حیوانات بهتر شود

آساره کیانی ـ فرار کرده رفته توی بوتیک، دو نفر مامور، به زور از پشتِ لباس و خرت و پرت‌ها بیرونش می‌کشند و هُلش می‌دهند توی خیابان؛ گردنش را می‌گیرند و طوری که یک ‌طرف صورتش روی زمین باشد و نفس‌هایش، از لای دهان باز و چشم‌های بسته، به شماره بیفتد. بعد چندتا ضربه با چوب (یا یک میله بلند) می‌زنند به بدنش و بعد همان میله بلند را در جای خاصی از بدنش فرو می‌کنند؛ اولش تقلا می‌کند و حتی خودش را با همان میله به هوا پرتاب می‌کند، شاید رها شود اما همان‌طور روی زمین نگهش می‌دارند و این کار را تا جایی ادامه می‌دهند که از تقلایش کاسته شود. در تمام این مدت، مردم دوره‌اش کرده‌اند و جیغ و هورا می‌کشند؛ دورببن‌های موبایل می‌رود روی صورت جوانان برومند و مردان قوی‌هیکل که از این اتفاق خوشحالند؛ کودکانی هم هستند که سعی می‌کنند با شیطنت خودشان را توی کادر دوربین جا بدهند و زبان‌درازی کنند و همراه با خوشحالی بزرگ‌ترهایشان، ولوله کنند. مردان دست می‌زنند و هم‌صدا می‌گویند:«نیروی انتظامی، تشکر؛ تشکر.»
ماموران انرژی بیشتری می‌گیرند و با جرات بیشتری به سمت این حیوان کوچک، تنها و بی‌آزار می‌روند و با توانمندی، او را در کیسه می‌کنند و درش را می‌بندند و می‌روند سمت ماشینشان و همان مردان باز شعار می‌دهند «مرگ بر آمریکا» و بعد هم صداهایی شنیده می‌شود که می‌گویند «دست بر و بچه‌های محیط زیست درد نکند»؛ در شرایطی که امنیت برقرار شده، همه می‌روند خانه‌هایشان.
حضور او که به اشتباه به شهر (یا محیطی شبیه شهر) آمده و خود را در یک بوتیک یافته، گویای تهدید امنیت و مال و جان مردمان آن اطراف است؛ چراکه اگر نبود، نمی‌بایست شاهد چنین برخورد سنگینی، می‌بودیم.
داعش هم که به ایران آمده بود، ندیده‌ بودیم این‌طوری با او برخورد کنند؛ در واقع او نه یک نیرو و فرستاده داعش و سایر نیروهای تروریستی منطقه بود نه قاچاقچی و دزد و متجاوز و متعدی به ناموس؛ او حتی یک معتاد متجاهر هم نبود؛ او فقط یک شغال بود. از شرایط فعلی حیوان مذکور بی‌اطلاعیم؛ تنها می‌دانیم که روز شنبه، لایحه ممنوعیت حیوان‌آزاری در کشوری که این شُغال هم در آن زیست کرده، آماده شده تا کسی این‌گونه به کشتن شغال و سایر حیوانات برنخیزد. مدیرکل تدوین لوایح و مقررات در این‌ باره گفته که متن اولیه این لایحه از سوی وزارت دادگستری ارائه شده و از جنبه حقوقی و قضایی هم مورد بررسی قرار گرفته. براساس پیش‌نویس این لایحه، شکنجه و آزار حیوانات، ضرب و جرح، حبس کردن، ناقص کردن اعضا، آزار جنسی، رها کردن حیوانات، انجام آزمایش‌های علمی بدون مجوز، تعلیم برای استفاده نمایشی و چندین مورد دیگر ممنوع اعلام شده.


حالا همه منتظرند؛ گربه‌های دُم‌بریده و بی‌دست و پای شهر، سگ‌های آسیب‌دیده؛ از آن‌ها که در برخی محله‌های جنوب شهر (این‌طور که فعالان مدنی آن مناطق می‌گویند) مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند تا آن‌ها که در شیراز با اسید کشته شدند.
فعالان محیط زیست باید امیدوار باشند که قانون در مورد حیوان‌ها تنها به شکل تصویب نماند و اجرایی شود.
سایر اخبار این روزنامه
پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها به ناامنی شغلی و وضعیت نامساعد حقوقی اعتراض کردند مولوی عبدالحمید: جلوی اختلافات قومی در ایران را بگیریم دکتر داوری اردکانی در مقاله ای با عنوان «دانشگاه چیست؟» مطرح کرد: دانشگاه هنوز نگران فرهنگ است گزارش «همدلی» از مشکلات شکل‌گیری دانشگاه ملی در ایران:‌ ما «موضوع» خودمان نیستیم گفت‌وگوی «همدلی» با شکرخدا گودرزی درباره وضعیت امروز تئاتر ایران و نمایش تازه‌اش «سهروردی» در 120 سالگی نیما یوشیج آب در خوابگه مورچگان می‌ریزم لایحه ممنوعیت حیوان‌آزاری در ایران آماده شد ای کاش حال حیوانات بهتر شود ابراهیم فیاض، استاد مردم‌‌شناسی دانشگاه تهران در تازه‌ترین حرف‌هایش که این روزها به صورت کلیپی دست‌به‌دست می‌شود شکاف میان مردم و نظام سیاسی، محرک قوای بیگانه است صدای مردم را بیشتر بشنوید ولی‌الله شجاع‌پوریان مراسم اربعین و مدیریت شهری تحول‌خواه تهران نفس می‌خواهد لایحه ممنوعیت حیوان‌آزاری در ایران آماده شد ای کاش حال حیوانات بهتر شود مرکز نگهداری کودکان دختر و پسر معتاد در زاهدان دیگر ظرفیت ندارد! در ایران معتاد متجاهر زیر 18 سال هم داریم!