مرکز نگهداری کودکان دختر و پسر معتاد در زاهدان دیگر ظرفیت ندارد! در ایران معتاد متجاهر زیر 18 سال هم داریم!

بی‌شک این می‌تواند یک فاجعه عظیم و پرمخاطره باشد زمانی که بشنویم مرکز نگهداری کودکان معتاد در یک شهر خاص دیگر ظرفیت ندارد! فاجعه‌ای که به لحاظ جامعه‌شناختی می‌تواند در حد فجیع‌ترین و غیر قابل باورترین لطمات ملی و بین‌المللی محسوب شود. این خبر زمانی که تکمیل می‌شود، عمق فاجعه را بیشتر نشان می‌‌دهد و آن اینکه «در ایران، معتاد متجاهر زیر 18 سال هم داریم!»
رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، این خبر را اعلام کرده و گفته که «این افراد به مراکز کودکان منتقل و در آنجا درمان می‌شوند و لازم به ذکر است که برخی استان‌ها نیاز بیشتری به این مراکز دارند.»
فرید براتی سده، در گفت‌وگویی که با ایلنا انجام داده، درباره اقدامات سازمان بهزیستی برای معتادان متجاهر، توضیح داده:«طبق وظیفه‌ای که به بهزیستی در این زمینه محول شده، مدیریت درمان معتادان متجاهر جزو فعالیت‌های ما است و به این معناست که همه وظایف مرتبط با معتادان متجاهر، مربوط به بهزیستی نیست.»
براتی‌سده بیشترین آمار کودکان مراجعه‌کننده برای درمان اعتیاد را مربوط به سیستان و بلوچستان با ۱۶۶ کودک اعلام کرده و گفته: اگر کودکی زیر ۱۸ سال باشد و به مراکز نگهداری معتادان بزرگسال منتقل شود، خلاف قانون است.
به گفته براتی، در زاهدان دو مرکز برای دختران و پسران معتاد زیر ۱۸ سال وجود دارد که ظرفیت آن تکمیل شده ‌است. این کودکان درمان شده‌اند، اما چون جایی برای رفتن ندارند در همان مرکز نگهداری می‌شوند.
سایر اخبار این روزنامه
پرستاران و کارکنان بیمارستان‌ها به ناامنی شغلی و وضعیت نامساعد حقوقی اعتراض کردند مولوی عبدالحمید: جلوی اختلافات قومی در ایران را بگیریم دکتر داوری اردکانی در مقاله ای با عنوان «دانشگاه چیست؟» مطرح کرد: دانشگاه هنوز نگران فرهنگ است گزارش «همدلی» از مشکلات شکل‌گیری دانشگاه ملی در ایران:‌ ما «موضوع» خودمان نیستیم گفت‌وگوی «همدلی» با شکرخدا گودرزی درباره وضعیت امروز تئاتر ایران و نمایش تازه‌اش «سهروردی» در 120 سالگی نیما یوشیج آب در خوابگه مورچگان می‌ریزم لایحه ممنوعیت حیوان‌آزاری در ایران آماده شد ای کاش حال حیوانات بهتر شود ابراهیم فیاض، استاد مردم‌‌شناسی دانشگاه تهران در تازه‌ترین حرف‌هایش که این روزها به صورت کلیپی دست‌به‌دست می‌شود شکاف میان مردم و نظام سیاسی، محرک قوای بیگانه است صدای مردم را بیشتر بشنوید ولی‌الله شجاع‌پوریان مراسم اربعین و مدیریت شهری تحول‌خواه تهران نفس می‌خواهد لایحه ممنوعیت حیوان‌آزاری در ایران آماده شد ای کاش حال حیوانات بهتر شود مرکز نگهداری کودکان دختر و پسر معتاد در زاهدان دیگر ظرفیت ندارد! در ایران معتاد متجاهر زیر 18 سال هم داریم!