سبحانی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه عنوان کرد: فولاد مبارکه، نقطه عطف تحقق سند چشم‌انداز توسعه صنعت فولاد کشور

سعیدی نماینده مبارکه در مجلس: فولاد مبارکه نگاه ویژه ای به تعاملات منطقه ای دارد
اصفهان - بهروز راعی : همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه با حضور بهرام سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون امور داخلی شوراها و رئیس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای کشور، زهرا سعیدی نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، سلطانی سرپرست فرمانداری شهرستان مبارکه و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه، به میزبانی شرکت فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد.
رسالت بزرگ فولاد مبارکه
مدیرعامل فولاد مبارکه بر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت تاکید کرد و گفت: افزایش کمی و کیفی تولید همگام با رعایت استانداردها و حفظ محیط‌زیست و تامین بازار داخل و دستیابی به بازارهای صادراتی مورد توجه است. بهرام سبحانی، با بیان اینکه فولاد مبارکه امروز نقطه عطف تحقق سند چشم‌انداز توسعه صنعت فولاد کشور است افزود: رسالت بزرگ فولاد مبارکه، توسعه صنعت فولاد در همه جای کشور و تکمیل زنجیره تولید محصولات فولادی است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه گفت: فولاد مبارکه امروز نقطه عطف تحقق سند چشم‌انداز توسعه صنعت فولاد کشور است. بهرام سبحانی افزود: فولاد مبارکه به عنوان یک صنعت ملی از ابتدای دوران ساخت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود تعامل خوبی با منطقه داشته است.


وی افزود: رسالت بزرگ فولاد مبارکه، توسعه صنعت فولاد در همه جای کشور و تکمیل زنجیره تولید محصولات فولادی است.
سبحانی بر نقش اجتماعی و اقتصادی فولاد مبارکه در کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون افزون بر ۳۵۰ هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است. وی با اشاره به رشد تولید و افزایش ظرفیت خطوط تولید این شرکت گفت: در ابتدا ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن دیده شده بود که هم‌اکنون با توان و همت مدیران و کارکنان این شرکت به ظرفیت تولید ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن دست یافته‌ایم و با اجرای طرح‌های جدید ظرفیت تولید به بالای ۱۰ میلیون تن در گروه فولاد مبارکه می‌رسد.
وی به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی به عنوان یکی از شاخص رویکردهای این شرکت اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه همواره درصدد جلب رضایت مشتریان، شریکان تجاری و شهروندان بوده و در این مسیر از تمام توان خود برای بهبود خدمات بهره می‌گیرد.
وی افزود: سال گذشته با هدف تامین آب مورد نیاز شرکت و رعایت مسائل زیست‌محیطی شهرستان، اقدام به مشارکت در طرح جمع‌آوری پساب شهرهای اقماری شرکت و ساخت تصفیه‌خانه آب کردیم.
وی افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در انجام پروژه فاضلاب در شهرهای اطراف، نمونه بارز همکاری شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ محیط‌زیست و از کارهای ماندگار این شرکت خواهد بود. سبحانی به روند احداث شرکت فولاد مبارکه در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: فولاد مبارکه به عنوان یک صنعت ملی از ابتدای دوران ساخت در راستای مسئولیت‌های‌اجتماعی خود تعامل خوبی با منطقه داشته است. سبحانی ادامه داد: فولاد مبارکه برای کشور، منشا خدمات ارزشمندی بوده است. وی در ادامه تاکید کرد: امروز به لطف همان دیدگاه که از دوران ساخت حاکم بوده، در همین مجموعه ۷۹ میلیون تن ظرفیت یعنی ۳ برابر ظرفیت اولیه‌اش، تولید داشته است. سبحانی در ادامه به شعار فولاد مبارکه به وسعت ایران اشاره کرد و‌گفت: گروه فولاد مبارکه در گستره ایران پهناور و در استان های مختلف به تولید و فعالیت مشغول است. وی افزود: این شرکت، مجتمع فولاد سبا را با ۱/۵ تن ظرفیت در شهرستان لنجان ، در بندرعباس و استان هرمزگان نیز فولاد هرمزگان را با ظرفیت ۱/۵ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد زیرمجموعه این شرکت هستند. وی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری شرکت های ورق خودرو چهارمحال و بختیاری و ورق‌های پوشش‌دار تاراز و در استان خراسان مجتمع سنگان زیر مجموعه این شرکت هستند . مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: در استان یزد شرکت الکترود گرافیتی اردکان و در کاشان فولاد امیرکبیر در گروه فولاد مبارکه هستند. سبحانی افزود: هم اکنون ظرفیت تولید در گروه فولاد مبارکه، ۱۰/۳ میلیون تن است که این ظرفیت تولید ، باعث شده این شرکت بزرگترین تولیدکننده فولاد در خاورمیانه و شمال آفریقا باشد. سبحانی ادامه داد: این مجتمع نخستین مجموعه با این حجم عظیم سرمایه‌گذاری است که بعد از انقلاب ایجاد شده و به همین دلیل به فولاد مبارکه، مولود انقلاب می‌گوییم. سبحانی در ادامه به صادرات محصولات فولادی و تامین بازار مورد نیاز داخل تاکید کرد و گفت: امروز صادرات محصولات مبارکه به تمام نقاط جهان فرستاده می‌شود و در اتحادیه اروپا، در جنوب شرق آسیا و در خاورمیانه در بازارهای جهانی دنیا حضور فعال داریم. وی با تاکید بر اینکه در ۶-۷ سال گذشته، خیلی از صنایع ما دچار مشکل شدند گفت: بسیاری از صنایع ما به دلیل رکود، نیروها را اخراج و کارگاه‌ها را تعطیل کردند ولی این مجموعه نه تنها یک نفر را به این دلیل اخراج نکرد بلکه روز به روز در جاهای مختلف کشور طرح‌های توسعه‌ای اجرا کرد و با جذب نیروی انسانی اشتغالزایی کرد. وی در ادامه به ایفای مسئولیت های اجتماعی و تکالیف منطقه ای اشاره کردو افزود: فولاد مبارکه تکالیف قانونی دارد که به شکل‌های مختلف انجام می‌دهد. در مقاطعی ۲ درصد درامد حاصل از فروش برای آموزش و پرورش یا ۱ درصد برای شهرداری منطقه که مسئولان در نهایت تصمیم گرفتند ۱ درصد فروش بین شهرداری‌های مختلف منطقه توزیع شود اما تنها این نبود بلکه شرکت خودش را موظف می‌دانست که در کارهای عمرانی و ساخت جاده‌های اطراف مدرسه، دبیرستان، بیمارستان، در اماکن مذهبی، فرهنگی و بهداشتی سرمایه‌گذاری‌های مختلفی انجام دهد . وی ادامه داد: در سالهای اخیر که قانون تجمیع عوارض تصویب شد تمامی این درصدها و عوارض به عنوان ارزش افزوده جمع شد و رقم بخش عمده آن به شهرستان مبارکه برمی‌گشت.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه به وضعیت سهامداران این شرکت پرداخت و گفت: فولاد مبارکه یک شرکت سهامی عام و بورسی است و سهامدارهای مختلفی دارد. ۳۰درصد سهام آن متعلق به سهام عدالت و متعلق به مستضعف‌ترین قشر جامعه است. علاوه بر آن سهامدارهای ریز و درشتی داریم که مدعی هستند اما ما در مجمع سالانه رقمی به عنوان مساعدت در راستای مسئولیت اجتماعی تصویب می‌کنیم و سهامداران به ما اجازه می‌دهند که این کمک را به شکل‌های مختلف هزینه کنیم.
فولاد مبارکه نگاه ویژه‌ای به تعاملات منطقه‌ای دارد زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه گفت: جای بسی خرسندی است که مدیرعامل فولاد مبارکه در صنعت فولاد متخصص است و نگاه ویژه‌ای به تعاملات اجتماعی دارد. زهرا سعیدی، درباره حضور منتخبان مردم در این جلسه بیان کرد: صنعت فولاد، وضع اقتصادی نامطلوبی ندارد اما از آن جایی که حجم مطالبات و انتظارات مردم منطقه از صنعتی مانند فولاد مبارکه به عنوان یک نشان، بسیار زیاد است باعث شده که منتخبان مردم هم در این جلسه حضور پیدا کنند. وی افزود: ما از یک طرف با حجمی از مطالبات و انتظارات مردمی و از طرف دیگر با نشان جهانی به نام فولاد مبارکه روبه‌رو هستیم. از این رو این حجم مطالبات منطقی است. سعیدی، درباره مهم‌ترین مطالبات مردم گفت: مهم‌ترین بحث و خواسته مردم ما جذب نیرو در مجتمع فولاد مبارکه و رعایت مباحث زیست محیطی است. خوشبختانه در نشستی که با دکتر سبحانی داشته‌ایم ۱۰ موضوع مهم در این زمینه را صورتجلسه کردیم که ۸۰ درصد آن عملیاتی شده است. وی افزود: همچنین صورتجلسه جدیدی مبنی بر روند جذب بر پایه بومی‌پذیری با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر به محل کار، تدوین شده که درحال‌حاضر کم و بیش عملیاتی شده است. این نماینده مردم به رعایت مسائل زیست‌محیطی در این شرکت تاکید کرد و گفت: باید با تجهیز خطوط تولید و ایجاد فیلتراسیون درصدد کاهش آلایندگی در این منطقه باشیم. به گفته سعیدی، رکود و بیکاری بر تمام شهرهای استان اثر گذاشته و شهرستان فولاد مبارکه نیز از این موضوع بی‌تاثیر نیست از این رو باید مورد توجه قرار بگیرد. سعیدی، نماینده مبارکه در مجلس شورای اسلامی خواستار تصمیم‌گیری جدی مدیران شرکت فولاد مبارکه برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های تامین آب استان و رفع بحران آب زاینده‌رود شد.
بار شهرداری‌ها را از دوش صنایع برداریم
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی نیز در این آیین گفت: فولاد مبارکه اصفهان، کانون انرژی و انگیزه است. محمد محمودی شاه‌نشین افزود: امروزه هم در بخش صنعت، مدیون صنعتگران این شهر هستیم که در کارخانه فولاد مبارکه با شرایط بد تحریمی و اقتصاد کشور و هجوم جوان‌های بیکار تحصیل کرده، حدود ۳۵۰ هزار نیرو در کشور مشغول به کار هستند. وی اضافه کرد: به تازگی طرحی تهیه شده و برای آن کمیسیون مستقلی ایجاد شده که در حال مطالعه است تا برای شهرداری‌ها درآمدهای پایداری تعریف کرده و وابستگی‌شان را از بخش‌هایی مانند صنعت کم کند؛ درآمدهای پایدار به این مفهوم که برای شهرداری‌ها باقی بماند تا مجبور نشوند معبرفروشی یا تراکم‌فروشی کنند. در این مسیر کمیسیونی تشکیل شده و جلسه‌هایی گذاشته شده تا بتوانیم درآمدهای پایداری را برای شهرداری ایجاد کنیم. وی ادامه داد: ارزش افزوده نیز موضوع مهم دیگری است که در گذشته شرایط ویژه خودش را داشت و شهرداری تهران سالی ۴ هزار میلیارد تومان از این محل پول می‌گرفت.
فولاد مبارکه افتخار ملی و فرامنطقه‌ای
فرماندار شهرستان مبارکه نیز در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه گفت: مجموعه فولاد مبارکه در سخت‌ترین شرایط اقتصادی، علاوه بر تولید اقتصادی، فرصت‌های شغلی بیشتری خلق کرد. سلطانی، سرپرست فرمانداری مبارکه نیز در این آیین گفت: روز مجلس را به ۲ نماینده بزرگوار مجلس شورای اسلامی که در جلسه حضور دارند، تبریک عرض می‌کنیم. وی افزود: ابرصنعت فولاد مبارکه برای همه مردم این شهرستان و مردم ایران، یک افتخار ملی و فرامنطقه‌ای است و مجموعه فولاد در ۴ سال گذشته با سخت‌ترین شرایط اقتصادی، تورم و رکود کشور، شرایط عالی داشته است.وی ادامه داد: در فولاد مبارکه و در مجموعه‌های متعلق به این شرکت ۳۵۰ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در ایران مشغول به کار هستند. در راستای مسئولیت اجتماعی نیز، فولاد مبارکه از زمانی که شرکت فولاد راه‌اندازی شده است خدمات خوبی در حوزه‌های مختلف آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در شهرستان مبارکه انجام داده است.
مرکزی برای رشد و پویایی اقتصاد
محسن هاشمی، شهردار مبارکه نیز در این آیین گفت: فعالیت‌های شرکت برای ارتقای امنیت، سلامت، رفاه، نشاط، فرهنگ و ورزش جمعیت شهری و مردم شهرستان مبارکه و همچنین جهت‌دهی فعالیت‌های شهری و ترسیم چشم‌انداز شهرستان در راستای دستیابی به توسعه پایدار بسیار تاثیرگذار بوده است. وی افزود: هر کدام از این بخش‌ها جزییات ویژه‌ای دارد که در فرصت بیشتری به صورت مبسوط بیان خواهیم کرد.هاشمی خاطرنشان کرد: امید است که با توکل به خدا و وحدت همه مسئولان، این شهرستان را به مرکزی برای رشد و پویایی اقتصاد تبدیل کنیم تا این منطقه، آفرینشگر فرصت‌های ارزنده‌ای برای رفاه، آرامش و آسایش همه مردم شهرستان مبارکه باشد.
گفتنی است، شرکت کنندگان در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه در ادامه این نشست، با حضور در نواحی مختلف تولید به ویژه خطوط تولید نورد گرم از نزدیک با روند تولید فولاد و فعالیت های زیست محیطی شرکت فولاد مبارکه دیدن کردند.
سایر اخبار این روزنامه
لاریجانی در کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر: «ابتکار» از نوسان محبوبیت رئیس جمهوری میان مردم گزارش می‌دهد یاس‌ها و امیدها به روحانی در گفت‌وگوی «ابتکار» با مردم «فرهنگ پیاده‌روی» در معابر شهری بررسی شد پیاده‏راه های سرگردانی علیرضا صدقی خاورمیانه بعد از علی عبدالله صالح مدیر ستاد احیای دریاچه ارومیه استقراض از خارج را آخرین راهکار تامین بودجه بیان کرد «ابتکار» وضعیت ادبیات دینی امروز را بررسی کرد شعر آئینی در عصر رکود «ابتکار» وضعیت تغییر سیاست‌های چین را بررسی کرد درخشش آفتاب واردات در چین سبحانی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه عنوان کرد: فولاد مبارکه، نقطه عطف تحقق سند چشم‌انداز توسعه صنعت فولاد کشور ظریف در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر تصریح کرد درهای بسته خزر به روی نیروهای خارجی وزارت کشور یمن با انتشار بیانیه‌ای خبر کشته شدن علی عبدالله صالح را تایید کرد پایان تراژیک علی عبدالله صالح شهردار تهران: کمیته‌ مشترک برای بدهی‌های دولت تشکیل شده است پرونده‌های جریان انحراف شش سال قبل در دادسرای تهران مفتوح شد