شهردار تهران: کمیته‌ مشترک برای بدهی‌های دولت تشکیل شده است

شهردار تهران با اشاره به تاکید ریاست‌جمهوری برای نوسازی بافت‌های فرسوده گفت: طرحی ارائه کرده‌ایم که در آن ایده نوسازی بافت‌های فرسوده از پلاک به پلاک به محله به محله تغییر کرده است.
به گزارش ایسنا، محمدعلی نجفی افزود: مقرر شد در منطقه 11 و 10 میدان میوه و تره‌بار دیگر احداث کنیم و خدمت‌رسانی به شهروندان این منطقه را افزایش دهیم.
وی در خصوص ایجاد بوستان دامپزشکی نیز گفت: با دستگاه‌های مختلف تعامل خوبی برقرار شده و این بوستان نیز افتتاح خواهد شد.
نجفی در خصوص آزادسازی زمین‌های راه آهن تهران– تبریز که از مناطق 17 و 18 شهر تهران عبور می‌کند و در حال حاضر به زیر زمین انتقال داده شده است نیز افزود: توافق با وزارت راه و شهرسازی و راه‌آهن در مورد زمین‌های منطقه 17 و 18 انجام شده و 170هکتار از زمین‌های راه آهن در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است. البته شهرداری تهران در این رابطه باید 450میلیارد تومان جهت خرید زمین‌ها اختصاص دهد که از طریق املاک و منابع شهرداری تهران پرداخت خواهد شد.


وی افزود: طرح جامعی برای این زمین‌ها درنظر گرفته شده چراکه عرض این زمین‌ها کم است و بارگذاری زیادی نمی‌توان بر روی آن انجام داد. قطعا بخشی از این زمین‌ها به فضای سبز تبدیل می‌شود و برخی دیگر برای کاربری‌های دیگر برای افزایش سرانه‌های این مناطق اختصاص داده خواهد شد.
نجفی درخصوص تعیین تکلیف پادگان 06 ارتش نیز گفت: در خصوص پادگان 06 ارتش هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. اگر لازم باشد توافقاتی در قبال واگذاری املاک با ارتش انجام خواهیم.
شهردار تهران درباره زمان بهره‌برداری خط هفت متروی تهران با اشاره به لزوم ایمن‌سازی این خط گفت: سال‌هاست که یک‌سوم بودجه شهرداری تهران از طریق منابع غیرنقدی تامین می‌شود و شهرداری تهران بخشی از املاک خود را به فروش می‌رساند تا در حوزه فعالیت‌های عمومی هزینه کند.
وی افزود: بودجه سال جاری شهرداری تهران بیش از 17هزار میلیارد تومان است که 6هزار میلیارد تومان آن غیرنقد است. شهرداری تهران زمانی که ملکی را در اختیار دارد می‌تواند آن را تبدیل به احسن کند و برای دیگر خدمات شهر هزینه کند.
وی تاکید کرد: حدود 400میلیارد تومان برای بازگشایی مجدد خط هفت متروی تهران بودجه لازم است که البته این بودجه نمی‌تواند همه ایستگاه‌های این خط را آماده بهره‌برداری کند اما ایمنی در این ایستگاه‌ها لحاظ می‌شود و می‌تواند به شهروندان تهرانی خدمت‌رسانی کند.
نجفی درخصوص راهکار شهرداری تهران برای معضل بافت فرسوده کلانشهر تهران، اظهار کرد: رئیس‌جمهوری نیز علاقه‌مند به موضوع حل بافت فرسوده شهر تهران هستند بنابراین طرحی ارائه داده‌ایم تا با همکاری و تعامل بخش خصوصی ایده نوسازی بافت‌های فرسوده از نوسازی پلاک به پلاک به نوسازی محله به محله تغییر پیدا کند. به شکلی که شهروندان را از محله‌ای به ساختمان‌های دیگر منتقل می‌کنیم و پس از خالی شدن محله امکان نوسازی محله به محله برای ما در این طرح فراهم می‌شود. امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی این طرح اجرایی شود.
شهردار تهران درخصوص بدهی‌های دولت به شهرداری تهران و نحوه پرداخت آن هم گفت: آقای نوبخت در این خصوص قول پیگیری داده‌اند اما باید به این نکته توجه کرد که برخی از بدهی‌ها مربوط به کمک‌هایی است که دولت می‌توانسته در هر سال به شهرداری تهران پرداخت کند اما پس از پایان آن سال دیگر امکان پرداخت آنها وجود ندارد و این موضوع منتفی می‌شود و به سال‌های بعد منتقل نمی‌شود. در این راستا کمیته‌ای مشترک تشکیل شده تا میزان دقیق بدهی‌ها را برآورد کند اما بدهی‌های امسال با توجه به قول داده شده پرداخت خواهد شد.
نجفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهروندان باید احساس کنند شهر و شهرداری متعلق به آنهاست باید طوری عمل کنیم که عموم شهروندان افرادی را که در شهرداری تهران خدمت‌رسانی می‌کنند از خودشان بدانند.
شهردار تهران افزود: مسائل فرهنگی و روابط انسانی در شهر باید موردتوجه قرار گیرد اما این به معنای فراموشی اجرای پروژه‌های و توسعه سازه‌ای شهر نیست گاهی بعضی فعالیت‌های سازه‌ای نیز چندوجهی هستند مانند پارکی که در گذران اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط در منطقه و محله تاثیرگذار است.
نجفی تاکید کرد: اگر ما به مسائل انسانی شهر بیشتر توجه کنیم این به معنای آن نیست که به سایر موارد شهر بی‌توجهیم. پروژه‌های عمرانی در 100روز گذشته که شهرداری تهران را برعهده گرفته‌ام ادامه داشته و خواهد داشت هر چند که شهر تهران به لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه است اما بی‌تردید این مشکلات حل خواهد شد و برای تامین منابع مالی راه‌های جدیدی ایجاد می‌کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
لاریجانی در کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر: «ابتکار» از نوسان محبوبیت رئیس جمهوری میان مردم گزارش می‌دهد یاس‌ها و امیدها به روحانی در گفت‌وگوی «ابتکار» با مردم «فرهنگ پیاده‌روی» در معابر شهری بررسی شد پیاده‏راه های سرگردانی علیرضا صدقی خاورمیانه بعد از علی عبدالله صالح مدیر ستاد احیای دریاچه ارومیه استقراض از خارج را آخرین راهکار تامین بودجه بیان کرد «ابتکار» وضعیت ادبیات دینی امروز را بررسی کرد شعر آئینی در عصر رکود «ابتکار» وضعیت تغییر سیاست‌های چین را بررسی کرد درخشش آفتاب واردات در چین سبحانی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان مبارکه عنوان کرد: فولاد مبارکه، نقطه عطف تحقق سند چشم‌انداز توسعه صنعت فولاد کشور ظریف در حاشیه اجلاس وزرای خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر تصریح کرد درهای بسته خزر به روی نیروهای خارجی وزارت کشور یمن با انتشار بیانیه‌ای خبر کشته شدن علی عبدالله صالح را تایید کرد پایان تراژیک علی عبدالله صالح شهردار تهران: کمیته‌ مشترک برای بدهی‌های دولت تشکیل شده است پرونده‌های جریان انحراف شش سال قبل در دادسرای تهران مفتوح شد