قطع يارانه بي‌نيازان به نفع نيازمندان، عدالت است


رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: ما در صدديم تا پول يارانه به گروه‌هاي واقعا نيازمند جامعه تخصيص داده شود. وقتي يارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان عده‌اي قطع مي‌شود به عده ديگري که نيازمندتر هستند پول بيشتري پرداخت مي‌شود و اين موضوع عين عدالت است. رسانه‌هاي داخلي بايد سعي کنند اين را به صورت شفاف مطرح کنند. رسانه‌هاي خارجي سعي مي‌کنند مردم را تحريک کنند.
به گزارش ايلنا، محمدباقر نوبخت، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستي خبري به سوالات خبرنگاران در خصوص بودجه سال ۹۷ پاسخ داد.
وي در پاسخ به ايلنا مبني بر اينکه چرا با وجود آن که هدف دولت، انضباط مالي و کاهش هزينه‌ها است، بودجه نهادهاي خاص فرهنگي و برخي از نهادهاي نظامي‌افزايش داشته‌اما در مقابل شاهد کاهش بودجه‌هاي مرتبط با زندگي مردم مثلا يارانه‌ها هستيم، اظهار داشت: ما کل بودجه اختصاصي را در ۶ هزار صفحه و ۱۴ کتاب را در يک کتاب و آن کتاب را در يک برگه ارائه داديم و جزئيات آن بر اساس گروه بندي وجود دارد.
وي گفت: در خصوص امور رفاه اجتماعي ۹۰ هزار ميليارد تومان اختصاص داده شده و پس از آن در امور آموزش و پژوهش ۵۷ هزار ميليارد تومان و به بخش دفاعي و امنيتي ۵۱ هزار ميليارد تومان و به بخش سلامت ۲۵ هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان تخصيص يافته است. وي با تاکيد بر اينکه بودجه‌اي از بخش يارانه مردم کم نشده است، گفت: ما در صدديم تا پول يارانه به گروه‌هاي واقعا نيازمند جامعه تخصيص داده شود. وقتي يارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان عده‌اي قطع مي‌شود به عده ديگري که نيازمندتر هستند پول بيشتري پرداخت مي‌شود و اين موضوع عين عدالت است. رسانه‌هاي داخلي بايد سعي کنند اين را به صورت شفاف مطرح کنند. رسانه‌هاي خارجي سعي مي‌کنند مردم را تحريک کنند.