وزیر بهداشت در سئول خبر داد: امضای قرارداد ساخت 3 بیمارستان در ایران با کره‌جنوبی

وزیر بهداشت، گفت، در حال حاضر قرارداد ساخت سه بیمارستان با کره جنوبی منعقد شده و این فرصت خوبی برای کشور است تا با سرمایه‌گذاری بانک‌های کره‌ای اشتغالزایی کنیم.
دکتر قاضی زاده هاشمی در فرودگاه اینچون سئول در گفت و گو با ایرنا، افزود: زمینه‌های همکاری زیادی در حوزه بهداشتی به ویژه ساخت بیمارستان، تجهیزات پزشکی، صنعت دارو و آموزش و پژوهش میان دو کشور وجود دارد.
وی که به دعوت وزیر بهداشت کره جنوبی به این کشور سفر کرده، اظهار داشت: کره جنوبی در این بخش پیشرفت‌های مناسبی داشته است و بسیار علاقه‌مند همکاری با ماست برای ایران هم فرصت بسیار خوبی است که از دانش و تجربه کره جنوبی استفاده کند.
وی ادامه داد: مطمئن هستم که بخش خصوصی دو کشور از فرصت سرمایه‌گذاری که توسط بانک‌های کره جنوبی فراهم شده است حداکثر استفاده را خواهند برد.


دکتر هاشمی درخصوص کمبود تخت‌های بیمارستانی و تجهیز بیمارستان‌ها نیز گفت: بارها در دولت یازدهم و دوازدهم گفته‌ایم که قرار نیست همه خدمات را دولت ارائه کند، بنابر این بسیار علاقه مندیم که بخشی از این خدمات توسط بخش خصوصی ارائه شود و توسط دولت خرید خدمت صورت گیرد.
وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که در این راستا راهکارهای جدیدی را تعریف کرده ایم، افزود: خوشبختانه در لایحه بودجه 97 و در تبصره 19 نیز به طور شفاف مشخص شده است که بخش خصوصی اعم از داخلی و خارجی می‌توانند در حوزه سلامت سرمایه‌گذاری کنند.
دکتر هاشمی در ادامه تاکید کرد: بخشی از خدمات ارائه شده به مردم از جمله سطح یک که مربوط به دولت و بیمه‌ها است باید بهتر از گذشته باشد.
به گفته وی، کره جنوبی یکی از کشورهای علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در این زمینه است که امیدوارم طرف ایرانی از این فرصت و همچنین فرصت‌هایی که توسط کشورهای چین، ژاپن و برخی از کشورهای اروپایی نیز به شکل مناسبی استفاده کند.
وی افزود: این حق مردم است که از خدمات بهتر بهره‌مند شوند و باید احترام بیشتری به مردم بشود.
دکتر هاشمی با بیان اینکه در این راه نیاز به رقابت است و ما هم به عنوان دولت باید فرصت را فراهم کنیم تا این رقابت شکل بگیرد، افزود: در رقابت هاست که ارتقای کیفیت مشخص می‌شود و در این راستا کیفیت کار ارائه‌کننده خدمت با رقبا محک می‌خورد تا مردم بتوانند در این خصوص با انتخاب‌های متعدد، بهترین کیفیت را دریافت کنند.
وزیر بهداشت با اشاره به این که حوزه سلامت باید در جهت رفع کمبودها، ایجاد اشتغال و استفاده از سرمایه‌های بیرونی نیز فعال باشد، افزود: بخش عمده این سفر با همین هدف‌گذاری صورت می‌گیرد که خوشبختانه طرف کره‌ای هم بسیار مشتاق است که از فرصت ایجاد شده در جهت توسعه همکاری‌ها گام بردارد.
امضای هفت سند همکاری در سفر وزیر بهداشت ایران به کره‌جنوبی
هفت سند همکاری در بخش‌های مختلف در سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان به کره جنوبی به امضا وی و پارک نونگ هو، وزیر بهداشت و رفاه اجتماعی این کشور رسید.
اولین سند همکاری، تفاهم نامه اجرایی همکاری در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی بود که بین وزاری بهداشت و درمان ایران و کره جنوبی منقعد شد.
در ادامه تفاهم نامه همکاری در حوزه ساخت بیمارستان بین شرکت کره‌ای سامسونگ سی‌اند تی و بیمارستان‌های قلب شهید رجایی، مازندران و شرکت ساختمانی کره‌ای پوسکو و بیمارستان شیراز به امضا رسید.
دومین سند کارگروه مشترک سلامت دو کشور نیز به نمایندگی و با حضور لی مین وان، مدیرکل امور خدمات بازرگانی خارجی وزارت بهداشت و رفاه اجتماعی کره جنوبی و لاری مدیرکل امور بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، بین 2 طرف امضا شد.
همچنین تفاهم نامه بیمه سلامت توسط کیم سونگ تگ رئیس موسسه خدمات بررسی و ارزیابی بیمه درمانی کره جنوبی (هیرا) و مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به امضا رسید.
یادداشت تفاهم همکاری در زمینه سیستم اطلاعاتی بیمارستان نیز بین بک نام جونگ، مدیر عامل بیمارستان بوندانگ سئول و سرپرست دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد شد.
سایر اخبار این روزنامه
نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس وزیر بهداشت در سئول خبر داد: امضای قرارداد ساخت 3 بیمارستان در ایران با کره‌جنوبی نگذارید روحانیت رفوزه شود وزیران راه و کار این هفته در مجلس حاضر می‌شوند رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور: 37 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده‌ است معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم: بودجه عقب افتاده دانشگاه‌ها تا دو هفته آینده تخصیص می‌یابد دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در طول یک ماه در میانمار کشته شده اند دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در طول یک ماه در میانمار کشته شده اند وزیر خارجه رژیم سعودی اعتراف کرد: عربستان نقشه راه کاملی برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل دارد عضو شورای رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق: مرجعیت، منبع اصلی قدرت ما است دعوت رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق برای سرنگونی دولت بارزانی نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس