دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در طول یک ماه در میانمار کشته شده اند

آمار استخراج شده از اردوگاه‌های پناهجویان راخین در بنگلادش نشان می‌دهد، فقط در طول یک ماه، دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در میانمار کشته شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از روزنامه هندو، سازمان غیر دولتی پزشکان بدون مرز (ام اس اف) به تازگی پس از بازدید از تعدادی از اردوگاه‌های مسلمانان میانمار که در بنگلادش زندگی می‌کنند گزارشی تکان دهنده از ابعاد جنایات میانمار علیه این اقلیت نژادی منتشر کرد.
براساس این گزارش، در فاصله زمانی ماه اوت تا 24 سپتامبر سال جاری، به طور تقریبی شش هزار و 700 انسان مسلمان در خشونت‌های راخین جان خود را از دست داده‌اند.
گزارش سازمان‌ام اس اف همچنین تاکید کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده در اردوگاه‌های مهاجران روهینگیا در بنگلادش، تیراندازی دلیل اصلی کشته شدن مسلمانان روهینگیا در میانمار بوده است. بسیاری از افراد نیز در حالی که زنده بودند در خانه‌های خود سوزانده شده‌اند.


بر اساس گزارش این سازمان، در میان کشته شدگان 730 کودک زیر پنج سال وجود دارند.
دکتر سیدنی وانگ، رئیس بخش داروی سازمان‌ام اس اف گفت: ما با نجات یافتگان خشونت‌های میانمار که اکنون در اردوگاه‌های بسیار شلوغ بنگلادش زندگی می‌کنند، دیدار کردیم. یافته‌های ما در خصوص تعداد افراد کشته شده و نحوه به قتل رسیدن آنها بسیار تکان دهنده است. بیشترین تعداد کشته شدگان در طول عملیات اخیر ارتش میانمار گزارش شده است.
پزشکان بدون مرز مدیسین سانس فرانتیرز (ام اس اف) یک سازمان غیر دولتی برای کمک‌های انسان دوستانه است که در مناطق جنگ‌زده و کشورهای در حال توسعه‌ای که با خطر بیماری‌های بومی مواجه هستند، فعالیت می‌کند.
«روهینگیا» کلمه‌ای است که بوداییان میانمار در اشاره به اقلیت مسلمان این کشور از آن استفاده می‌کنند. میانمار می‌گوید این اقلیت مسلمان، در واقع مهاجران غیرقانونی هستند که وارد این کشور شده‌اند و از هیچ گونه حقوق قانونی به عنوان شهروند میانمار برخوردار نیستند.
بیش از 623 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از روز سوم شهریور در نتیجه حملات شدید نیروهای ارتش و گروه‌های بودائی افراط ‌گرای میانمار، قتل عام شده و خانه هایشان به آتش کشیده شد. بسیاری از آنها همچنین وادار به ترک خانه‌ و کاشانه خود و حرکت به ‌سوی مرزهای بنگلادش شدند.
پناه جویان روهینگیا در اردوگاه‌های مهاجران در شهر مرزی کاگس بازار مستقر شده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس وزیر بهداشت در سئول خبر داد: امضای قرارداد ساخت 3 بیمارستان در ایران با کره‌جنوبی نگذارید روحانیت رفوزه شود وزیران راه و کار این هفته در مجلس حاضر می‌شوند رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور: 37 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده‌ است معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم: بودجه عقب افتاده دانشگاه‌ها تا دو هفته آینده تخصیص می‌یابد دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در طول یک ماه در میانمار کشته شده اند دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در طول یک ماه در میانمار کشته شده اند وزیر خارجه رژیم سعودی اعتراف کرد: عربستان نقشه راه کاملی برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل دارد عضو شورای رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق: مرجعیت، منبع اصلی قدرت ما است دعوت رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق برای سرنگونی دولت بارزانی نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس