وزیر خارجه رژیم سعودی اعتراف کرد: عربستان نقشه راه کاملی برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل دارد

وزیر خارجه رژیم سعودی اذعان کرد که این کشور «نقشه راهی» برای برقراری روابط دیپلماتیک کامل با رژیم صهیونیستی تدوین کرده است.
«عادل الجبیر» وزیر خارجه سعودی می‌گوید که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص برقراری صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی جدی است.
الجبیر در مصاحبه با کانال «فرانس 24» تصریح کرد که آمریکایی‌ها در حال رایزنی با همه طرف‌ها از جمله عربستان و تلفیق دیدگاه‌های همه این طرف‌ها هستند و گفته‌اند که برای تدوین طرح سازش در خاورمیانه به زمان زیادی نیاز دارند.
وزیر خارجه عربستان افزود: هنوز مشخص نیست که آیا پیشنهادات دولت آمریکا برای دولت آمریکا برای دو طرف (فلسطینی و اسرائیلی) قابل قبول است یا خیر زیرا به عقیده من هنوز طرح آمریکا تکمیل نشده است.


الجبیر همچنین مدعی شد که در حال حاضر هیچ گونه رابطه‌ای رسمی بین عربستان و رژیم صهیونیستی وجود ندارد با وجود اینکه نگرانی از نفوذ ایران در منطقه، نگرانی مشترکی برای هر دو طرف است.
وی در عین حال تاکید کرد که ریاض نقشه راهی برای برقراری روابط دیپلماتیک کامل با اسرائیل در صورت دستیابی به توافق صلح با فلسطینیان، آماده کرده است.
این اظهارات الجبیر در حالی است که سخنان اخیر ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به قدس، خشم فلسطینیان را به دنبال داشته و با محکومیت بسیاری از کشورهای عربی و اسلامی مواجه شده است.
از سوی دیگر وزیر خارجه عربستان ضمن رد شکست ریاض در مساله استعفای سعد حریری، ادعا کرد که حریری برای ارائه استعفای رسمی به بیروت بازگشت.
عادل الجبیر درباره مساله بازگشت سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان به بیروت و صرف نظر کردن وی از استعفایش گفت: ما از سعد حریری زمانی که نخست‌وزیر بود و زمانی که اولین کابینه خود را تشکیل داد، حمایت کردیم و پشتیبان برنامه‌های سیاسی‌اش بودیم.
وی مدعی شد: اما میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و حزب‌الله به حریری اجازه کار نداده و برای او فضای سیاسی فراهم نکردند بلکه از او به عنوان ویترینی برای تغییر قانون انتخابات استفاده کردند، اینجا بود که حریری تصمیم گرفت استعفا دهد تا شوکی مثبت ایجاد کند.
الجبیر اظهار داشت: حریری به لبنان بازگشت تا استعفای خود را به صورت رسمی ارائه دهد اما نبیه بری، رئیس مجلس لبنان به او وعده داد که لبنان در مورد تحولات کشورهای عربی بی‌طرف خواهد بود و فضای سیاسی لازم را برای فعالیت او فراهم خواهد کرد.
سایر اخبار این روزنامه
نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس وزیر بهداشت در سئول خبر داد: امضای قرارداد ساخت 3 بیمارستان در ایران با کره‌جنوبی نگذارید روحانیت رفوزه شود وزیران راه و کار این هفته در مجلس حاضر می‌شوند رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور: 37 درصد مدارس کشور توسط خیرین احداث شده‌ است معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم: بودجه عقب افتاده دانشگاه‌ها تا دو هفته آینده تخصیص می‌یابد دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در طول یک ماه در میانمار کشته شده اند دست کم 6700 مسلمان روهینگیا در طول یک ماه در میانمار کشته شده اند وزیر خارجه رژیم سعودی اعتراف کرد: عربستان نقشه راه کاملی برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل دارد عضو شورای رهبری مجلس اعلای اسلامی عراق: مرجعیت، منبع اصلی قدرت ما است دعوت رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق برای سرنگونی دولت بارزانی نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس نمایش رسوای تبلیغاتی آمریکا علیه ایران و انصارالله یمن برای انحراف افکار عمومی جهانیان از موضوع قدس